La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[16/03/2017] Comissió de Personal Acadèmic

Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió [+]
Punt 2. Informe del vicerector de Personal Acadèmic
Punt 3. Modificació del document de criteris d’assignació de recursos de professorat als departaments per al curs 2017-2018 [+]
Punt 4. Modificació del Reglament de Personal Acadèmic en relació amb el professorat emèrit [+]
Punt 5. Informació del Protocol de canvi de nom legal al nom sentit adreçat a les persones transsexuals, transgènere i intersexuals de la comunitat UAB [+]
Punt 6. Convocatòria d’una plaça assistencial de catedràtic d’universitat vinculada a l’Hospital del Parc de Salut Mar [+]
Punt 7. Informació del desenvolupament de les convocatòries d’avaluació de l’activitat docent del professorat [+]
Punt 8. Afers de tràmit
Punt 9. Torn obert de paraules
 
 
 
 
Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió
 
Acord 015/2017, de 16 de març de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

ACORDS

Aprovar l'acta de la sessió anterior del 15 de febrer de 2017. Acta núm. 102

 
 

Punt 3. Modificació del document de criteris d’assignació de recursos de professorat als departaments per al curs 2017-2018
 
Acord 016/2017, de 16 de març de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Atès que en data 15 de febrer de 2017 la Comissió de Personal Acadèmic va aprovar els criteris d’assignació de recursos de professorat als departaments per al curs 2017-2018.
Atès que s’ha detectat un error a l’apartat 4.c pel que fa a l’equivalència de cost del Personal Investigador en Formació (PIF).
Vist l’article 105 de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment  Administratiu Comú i l’article 74 de la Llei 26/2010 de Règim Jurídic i de Procediment Administratiu de les Administracions Públiques de Catalunya que preveuen que les Administracions podran rectificar en qualsevol moment d’ofici o a instància dels interessats els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes, i que serà l’òrgan que ha dictat l’acte el competent per a la rectificació.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Rectificar l’error detectat al punt 4.c dels criteris d’assignació de recursos de professorat als departaments per al curs 2017-2018, en el sentit següent:
 
On diu l’equivalència d’un PIF és un A35, hauria de dir: l’equivalència d’un PIF és 0,95 A36.
 
SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d'aquest acord.

 
 

Punt 4. Modificació del Reglament de Personal Acadèmic en relació amb el professorat emèrit
 
Acord 017/2017, de 16 de març de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

 

Atès que en data 17 de novembre de 2010 el Consell de Govern va aprovar el text refós corresponent al Reglament de Personal Acadèmic de la UAB el qual s’ha modificat en diverses ocasions, la darrera en data 1 de desembre de 2016.
 
Atesa la conveniència de modificar i completar la regulació continguda en la secció 3a. Del capítol II del Títol 1er del Reglament de Personal Acadèmic, pel que fa al professorat emèrit i al professorat honorari.
 
Vista la proposta de modificació del Reglament de Professorat pel que fa al professorat emèrit elaborada per la subcomissió de la Comissió de personal acadèmic creada a tal efecte en data  26 d’octubre de 2016.
 
Vist l'article 18.4.a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre disposicions normatives en matèria de personal acadèmic i de personal investigador en formació.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Donar-se per assabentats de la proposta de modificació del Reglament de  Personal Acadèmic en relació amb el professorat emèrit i el professorat honorari.
 
 
SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d'aquest acord.

 
 

Punt 5. Informació del Protocol de canvi de nom legal al nom sentit adreçat a les persones transsexuals, transgènere i intersexuals de la comunitat UAB
 
Acord 018/2017, de 16 de març de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

 

Vistes les iniciatives legislatives vigents a nivell europeu, espanyol i català, aprovades amb la finalitat de no-discriminació per motius d’orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere.
Atès que la Llei 11/2014, de 10 d’octubre, per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals i per a eradicar l’homofòbia, la bifòbia i la transfòbia en el seu article 23, estableix que en l’àmbit universitari s’han de determinar les condicions per tal que les persones transgènere i intersexuals siguin tractades amb el nom del gènere amb el qual s’identifiquen, encara que no hagin modificat civilment el seu sexe, siguin menors d’edat o no disposin d’un diagnòstic de disfòria de gènere ni s’hagin sotmès a tractament mèdic.
Vista la necessitat i l’obligatorietat de que Universitat Autònoma de Barcelona disposi d’un instrument a través del qual es prevegin els tràmits i requisits necessaris per fer un canvi de nom de les persones transsexuals, transgènere i intersexuals de la comunitat UAB.
Atès que en data 19 de gener de 2017 la Comissió d’Alumnat i d’Ocupabilitat va informar favorablement el protocol de canvi de nom legal al nom del gènere sentit adreçat a les persones transsexuals, transgènere i intersexuals de la comunitat UAB pel que fa a l’alumnat.
Vist l'article 18.4.a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre disposicions normatives en matèria de personal acadèmic i de personal investigador en formació.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Informar favorablement el Protocol de canvi del nom legal al nom del gènere sentit adreçat a les persones transsexuals, transgènere i intersexuals de la comunitat UAB, pel que fa al Personal Acadèmic, Investigador en Formació i Suport a la Recerca i elevar-lo al Consell de Govern per a la seva aprovació.
 
TERCER.- Comunicar els presents acords a la vicegerent competent en aquesta matèria, per tal que porti les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 
 

Punt 6. Convocatòria d’una plaça assistencial de catedràtic d’universitat vinculada a l’Hospital del Parc de Salut Mar
 
Acord 019/2017, de 16 de març de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

 

Vist l’article 62 i següents de la Llei Orgànica d’Universitats que regula els concursos del personal dels cossos docents.
 
Vist l’article 140 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de catedràtic, agregat i col·laborador permanent.
 
Vist el decret 1558/1986, de 28 de juny, pel qual s’estableixen les bases generals del règim de concerts entre universitats i les institucions sanitàries.
 
Vist el conveni entre la Universitat Autònoma de Barcelona; la Universitat Pompeu Fabra i el Consorci Mar Parc de Salut de Barcelona, de 25 de juny de 2014 i publicat en el DOGC de 29 de juliol de 2014.
 
Vistos els articles 33 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera l’1 de desembre del 2016.
 
Vista l’oferta pública d’ocupació de l’any 2016 aprovada per Consell de Govern en data 27 de setembre de 2016 i publicada en el DOGC de 22 d’octubre de 2016.
 
Vist l’article 18.2 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per  Acord de Consell de Govern de 14 de març de 2013, que regula que correspon a la Comissió de Personal Acadèmic, per delegació del Consell de Govern, aprovar les convocatòries per a la provisió de places de funcionaris dels cossos docents i del personal acadèmic contractat.

ACORDS

PRIMER.-  Aprovar  la convocatòria d’una plaça assistencial de catedràtic d’universitat vinculada a l’Hospital del parc de Salut Mar.
 
SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 7. Informació del desenvolupament de les convocatòries d’avaluació de l’activitat docent del professorat
 
Acord 020/2017, de 16 de març de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

 

Vistos els articles 33, 55 i 69 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats que contenen les disposicions relatives a l’avaluació del professorat i les seves retribucions i l’article 72 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya, que regula les retribucions addicionals.
 
Vistes les funcions de l’Agència per a la Qualitat dels Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya), que per encàrrec del Departament responsable d’universitats, elabora el marc per a un model d’avaluació docent de les universitats públiques catalanes, a partir del qual cada Universitat ha d’elaborar un manual propi d’avaluació docent del professorat.
 
Vista la Guia d’Avaluació de l’Activitat docent del professorat de la UAB, aprovada per l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic de 8 de febrer de 2012 que preveu que la Comissió de Personal Acadèmic es agent de l’avaluació i li correspon l’avaluació de l’activitat docent del professorat.
 
Vist l'article 18.1 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic pel que fa a l’avaluació del personal acadèmic.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Donar-se per assabentats del desenvolupament de les convocatòries d’avaluació de l’activitat docent del professorat. 
 
SEGON.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i Qualitat l’execució i el seguiment d’aquests acords.