La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[15/02/2017] Comissió de Personal Acadèmic

 
Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió [+]
 
Punt 2. Informe del vicerector de Personal Acadèmic
 
Punt 3. Avaluació de l’activitat docent del professorat de la UAB:
 
Punt 3.1. Actualització de la guia: presentació, anàlisi i acord de l’actualització de la guia d’avaluació de l’activitat docent del professorat de la UAB [+]
 
Punt 3.2. Informació i aprovació de les convocatòries de 2017 [+]
 
Punt 4. Aprovació dels criteris d’assignació de recursos de professorat als departaments per al curs 2017-2018 [+]
 
Punt 5. Convocatòria de places d’agregat o agregada per ocupar places assistencials vinculades a l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau [+]
 
Punt 6. Aprovació de l’avaluació 2016 dels trams docents estatals i bàsics del professorat funcionari i contractat [+]
 
Punt 7. Informació i debat sobre la revisió dels mèrits especialment rellevants (priorització places de CU i Agregat)
 
Punt 8. Informació i debat sobre la reforma del Reglament de Personal Acadèmic en relació al professorat emèrit [+]
 
Punt 9. Annexos a la convocatòria per a la contractació de Personal d’Investigació en Formació per al curs 2016-2017 [+]
 
Punt 10. Afers de tràmit [+]
 
Punt 11. Tornn obert de paraules
 
 

 
 
Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió
 
Acord 006/2017, de 15 de febrer de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic


ACORDS

Aprovar l'acta de la sessió anterior del 17 de gener de 2017. Acta núm. 101

 
 

Punt 3.1. Actualització de la guia: presentació, anàlisi i acord de l’actualització de la guia d’avaluació de l’activitat docent del professorat de la UAB
 
Acord 007/2017, de 15 de febrer de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Vistos els articles 33, 55 i 69 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats que contenen les disposicions relatives a l’avaluació del professorat i les seves retribucions i l’article 72 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya, que regula les retribucions addicionals.
 
Vistes les funcions de l’Agència per a la Qualitat dels Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya), que per encàrrec del Departament responsable d’universitats, elabora el marc per a un model d’avaluació docent de les universitats públiques catalanes, a partir del qual cada Universitat ha d’elaborar un manual propi d’avaluació docent del professorat.
 
Vist l'article 4 de la Guia d’Avaluació de l’Activitat docent del professorat de la UAB, aprovada per l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic de 8 de febrer de 2012 que preveu que la Comissió de Personal Acadèmic es agent de l’avaluació i li correspon l’avaluació de l’activitat docent del professorat.
 
Vist l'article 18.1 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic pel que fa a l’avaluació del personal acadèmic.
 
Atès que en la sessió s’informarà sobre la proposta de modificació de la Guia d’Avaluació de l’Activitat Docent del Professorat de la UAB.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

Informar favorablement i elevar al Consell de Govern, la modificació de la Guia d’Avaluació de l’Activitat Docent del Professorat de la UAB

 
 

Punt 3.2. Informació i aprovació de les convocatòries de 2017
 
Acord 008/2017, de 15 de febrer de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

 

Vistos els articles 33, 55 i 69 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats que contenen les disposicions relatives a l’avaluació del professorat i les seves retribucions i l’article 72 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya, que regula les retribucions addicionals.
 
Vistes les funcions de l’Agència per a la Qualitat dels Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya), que per encàrrec del Departament responsable d’universitats, elabora el marc per a un model d’avaluació docent de les universitats públiques catalanes, a partir del qual cada Universitat ha d’elaborar un manual propi d’avaluació docent del professorat.
 
Vist l'article 4 de la Guia d’Avaluació de l’Activitat docent del professorat de la UAB, aprovada per l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic de 8 de febrer de 2012 que preveu que la Comissió de Personal Acadèmic es agent de l’avaluació i li correspon l’avaluació de l’activitat docent del professorat.
 
Vist l'article 18.1 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic pel que fa a l’avaluació del personal acadèmic.
 
Atès que en la sessió s’informarà sobre la regulació  d’AQU Catalunya de les convocatòries per al professorat funcionari i contractat i pel professorat agregat interí i es presenten les convocatòries específiques pel professorat de la UAB.

ACORDS

Aprovar la convocatòria d’avaluació de l’activitat docent per optar a la retribució addicional del tram de docència autonòmic del professorat funcionari i contractat i les convocatòries d’avaluació de l’activitat docent per optar a reconeixement de l’activitat de docència del professorat agregat interí de la UAB.

 
 

Punt 4. Aprovació dels criteris d’assignació de recursos de professorat als departaments per al curs 2017-2018
 
Acord 009/2017, de 15 de febrer de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

 

Vist l’article 22 dels Estatuts de la UAB que preveu que correspon als departaments coordinar i impartir els ensenyaments en les seves àrees de coneixement i especialitats d’acord amb els plans d’estudis i la programació docent de les facultats i escoles.
 
Vist l’article 6.2 dels Estatuts de la UAB que preveu que la Universitat, a fi i efecte d’acomplir els seus objectius, vetlla perquè totes les seves estructures i serveis disposin dels recursos humans i materials per a garantir el nivell de qualitat i l’exercici de l’activitat universitària, així com que es faci un ús eficaç i eficient dels recursos.
 
Vist l’acord del Consell de Govern de data 23 de gener de 2014 pel qual s’aprova el model de dedicació acadèmica del professorat de la UAB que disposa que ateses les funcions de coordinació i la impartició dels ensenyaments de les seves àrees de coneixement i especialitats d’acord amb els plans d’estudis i la programació docent de les facultats i escoles, l’aplicació dels criteris que configuren el model de dedicació quedarà supeditada a la necessitat de prestació de serveis docents encarregats pels centres i a fi de garantir la transparència informativa els departaments han d’aplicar els criteris de manera transparent en l’assignació docent.
 
Vist l’article 18.1 b) de la normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 19 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon aprovar i suprimir les dotacions de professorat per als departaments i les unitats docents.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

Aprovar els criteris d’assignació de recursos de professorat als departaments per al curs 2017-2018.#1#

 
 

Punt 5. Convocatòria de places d’agregat o agregada per ocupar places assistencials vinculades a l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau
 
Acord 010/2017, de 15 de febrer de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

 

Vist l’article 48 de la Llei Orgànica d’Universitats que preveu que les Universitats podran contractar personal docent i investigador en règim laboral, a través de les modalitats de contractació laboral específiques previstes a aquesta llei i que en els termes de la pròpia llei i en el marc de les seves competències les Comunitats Autònomes establiran el règim del personal docent i investigador contractat.
 
Vistos els articles 44,1 i 46 de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat  agregat.
 
Vist l’article 140 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de catedràtic, agregat i col·laborador permanent.
 
Vist el decret 1558/1986, de 28 de juny, pel qual s’estableixen les bases generals del règim de concerts entre universitats i les institucions sanitàries.
 
Vist el conveni entre la Universitat Autònoma de Barcelona i el Patronat de la Fundació de Gestió Sanitària de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, de 20 de gener de 2011 i publicat en el DOGC de 26 de maig de 2011.
 
Vistos els articles 33 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera l’1 de desembre del 2016.
 
Vista l’oferta pública d’ocupació de l’any 2016 aprovada per Consell de Govern en data 27 de setembre de 2016 i publicada en el DOGC de 22 d’octubre de 2016.
 
Vist l’acord de la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya de 30 de gener del 2014, modificat per acord de la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya d’1 d’octubre del 2015.
 
Vist l’article 18.2 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per  Acord de Consell de Govern de 14 de març de 2013, que regula que correspon a la Comissió de Personal Acadèmic, per delegació del Consell de Govern, aprovar les convocatòries per a la provisió de places de funcionaris dels cossos docents i del personal acadèmic contractat.

ACORDS

Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la convocatòria de places d’agregat o agregada per ocupar places assistencials vinculades a l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau.#2#

 
 

Punt 6. Aprovació de l’avaluació 2016 dels trams docents estatals i bàsics del professorat funcionari i contractat
 
Acord 011/2017, de 15 de febrer de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

 

Vist el Reial Decret 1325/2002 de 13 de desembre, el qual modifica parcialment el Reial Decret 1086/89, de 28 d'agost,  sobre retribucions del professorat universitari, basat en el reconeixement dels mèrits de les activitats docent i investigadora.
 
Vist l'article 18.1 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 15 de juliol de 2009 i modificada per acords de 13 de juliol i 15 de desembre de 2011, per acord de 25 d'abril de 2012 i per acord de 17 de juliol de 2012, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic en relació a l'avaluació del personal acadèmic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerector de Personal Acadèmic, es presenta a la Comissió de Personal Acadèmic de la UAB, la següent

ACORDS

Aprovar la resolució de les sol·licituds dels complements per mèrits de docència estatals i bàsics del professorat funcionari i contractat, per períodes generats fins el 31 de desembre de 2016.#3#

 
 

Punt 8. Informació i debat sobre la reforma del Reglament de Personal Acadèmic en relació al professorat emèrit
 
Acord 012/2017, de 15 de febrer de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

 

Atès que en data 17 de novembre de 2010 el Consell de Govern va aprovar el text refós corresponent al Reglament de Personal Acadèmic de la UAB el qual s’ha modificat en diverses ocasions, la darrera en data 1 de desembre de 2016.
 
Atesa la conveniència de modificar i completar la regulació continguda en la secció 3a. Del capítol II del Títol 1er del Reglament de Personal Acadèmic, corresponent al professorat emèrit. 
Vista la proposta de modificació del Reglament de Professorat pel que fa al professorat emèrit elaborada per la subcomissió de la Comissió de personal acadèmic creada a tal efecte en data  26 d’octubre de 2016.
 
Vist l'article 18.4.a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre disposicions normatives en matèria de personal acadèmic i de personal investigador en formació.

ACORDS

Donar-se per assabentats de la proposta de modificació del Reglament de Personal Acadèmic en relació amb el professorat emèrit.

 

Punt 9. Annexos a la convocatòria per a la contractació de Personal d’Investigació en Formació per al curs 2016-2017
 
Acord 013/2017, de 15 de febrer de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

 

Vistes les previsions de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació que regula el marc per al foment de la investigació científica i tècnica i els seus instruments de coordinació general, amb la finalitat de contribuir a la generació difusió i transferència del coneixement i a la promoció de la investigació, el desenvolupament experimental i la innovació com a elements sobre els quals ha d’edificar-se el desenvolupament econòmic sostenible i el benestar social.
 
Vistos els articles 20 i següents de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació que regulen les modalitats de contracte de treballat específic del personal investigador entre els que es troben  els contractes predoctorals i els contractes d’accés al Sistema Espanyol de Ciència, Tecnologia i Innovació.
 
Vist l'article 18 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.
 
Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic de data 5 de maig de 2016 per la qual s’aprova la convocatòria i el calendari per a la contractació de nou Personal Investigador en Formació i Investigador Postdoctoral per al curs 2016-2017 i atès que és necessari ampliar l’esmentada convocatòria amb noves places.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

Aprovar, per delegació del Consell de Govern, les places a convocar, els perfils, els membres de les comissions avaluadores i el calendari de l’annex a la convocatòria per a la contractació de nou personal investigador en formació per al curs 2016-2017.

 
 

Punt 10. Afers de tràmit
 
Acord 014/2017, de 15 de febrer de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

 

Vist el títol VI del Reglament de Personal Acadèmic de la UAB, aprovat per acord del Consell de Govern de data 17 de novembre de 2010 i modificat per darrera vegada el dia 25 d’abril de 2012, el qual estableix la figura de l’investigador vinculat a la Universitat, concebut com aquella persona que exerceix tasques de recerca a la UAB per a la realització de projectes de recerca, desenvolupament i innovació, i per a la transferència de coneixement i tecnologia, mitjançant un acord amb Universitats, centres de recerca o altres entitats públiques o privades, que continuen mantenint el contracte de treball amb l’entitat d’origen i són assignats a un Departament o Institut propi o participat de la UAB. 
 
Atès que diverses institucions han sol·licitat a la UAB que investigadors de les seves entitats puguin exercir tasques de recerca a la UAB.
 
Vist l'article 138.4 del Reglament de Personal Acadèmic de la UAB que preveu que aquest reconeixement requerirà l’aprovació de la Comissió de Personal Acadèmic.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

Aprovar la renovació del reconeixement com a investigador vinculat a la UAB al senyor Erik Gómez, investigador del Norwegian Institute for Nature Reserarch (NINA) amb destinació a l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA) de la UAB per al curs acadèmic 2016-2017.