La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[27/11/2017] Comissió d'Economia i d'Organització

Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió. [+]
 
Punt 2. Informe del vicerector d’Economia i de Campus
 
Punt 3. Projecte de pressupost UAB 2018
 
Punt 4. Aprovació de la instrucció per a la incorporació de romanents 2017 al pressupost 2018. [+]
 
Punt 5. Aprovació del Model de distribució del pressupost de doctorat. [+]
 
Punt 6. Informació sobre l’oferta pública d’ocupació del PAS de la UAB per a l’exercici 2017. [+]
 
Punt 7. Aprovació de les modificacions de crèdit a 10 de novembre de 2017. [+]
 
Punt 8. Informació de la modificació de la normativa d’aprovació de despeses pluriennals. [+]
 
Punt 9. Informació sobre els Criteris bàsics de la pròrroga del pressupost UAB 2017 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2018. [+]
 
Punt 10. Aprovació de les despeses pluriennals per a la contractació de l’eina per a la gestió de la recerca universitària. [+]
 
Punt 11. Assumptes de tràmit.
 
Punt 12. Torn obert de paraules.
 
 
 
 
Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió.
 
Acord 052/2017, de 27 de novembre de 2017 , Comissió d'Economia i d'Organització.

ACORDS

Aprovació de l'acta de la sessió del dia 27 d'octubre de 2017. (DOC)

 
 
Punt 4. Aprovació de la instrucció per a la incorporació de romanents 2017 al pressupost 2018
 
Acord 053/2017, de 27 de novembre de 2017 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vista la proposta d’instrucció per a la incorporació de romanents 2017  al pressupost 2018.
 
Vistos els articles 210, 211 i 213 dels Estatuts de la UAB que preveuen que la UAB té un pressupost anual, únic, públic i equilibrat que conté tots els ingressos previsibles i la totalitat de les despeses estimades al llarg de l’exercici econòmic.
 
Vist l'article 12 de les Bases d’execució del pressupost 2017, aprovat per Acord de Consell de Social de  21 de desembre de 2017, que pel que fa a les incorporacions de romanents el qual regula l’addició als crèdits de l’exercici corrent de romanents de crèdits de l’exercici anterior, que per diverses circumstàncies, no han estat utilitzats.
Vist l'article 10.1 lletra a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i Organització en matèria d’instruccions per al seguiment i la gestió del pressupost.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la proposta d’Instrucció per a la incorporació de romanents 2017 al pressupost 2018.(DOC)
SEGON.-   Encarregar al vicerector d’Economia i Campus l'execució i el seguiment d’aquests acords.
TERCER.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 5. Aprovació del Model de distribució del pressupost de doctorat
 
Acord 054/2017, de 27 de novembre de 2017 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vista la proposta del vicerector de Recerca i de Transferència d’un nou model de distribució del pressupost per al doctorat.
 
Atesa la necessitat d’optimitzar l’execució del pressupost assignat als programes de doctorat i a l’Escola de Doctorat.
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
Vist el Reial Decret 99/2011, de 28 de gener, pel qual es regulen els ensenyaments oficials de doctorat.
Vist que la Comissió de doctorat en sessió celebrada el 6 de novembre de 2017 ha informat favorablement el model de distribució del pressupost de doctorat.
Vist l'article 10.1 lletra a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització en matèria d’instruccions per al seguiment i la gestió del pressupost.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Aprovar el nou model de distribució del pressupost per al doctorat.(DOC)
SEGON. Encarregar al vicerector d’Economia i Campus el seguiment d’aquests acords.
TERCER. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.
 
 
Punt 6. Informació sobre l’oferta pública d’ocupació del PAS de la UAB per a l’exercici 2017
 
Acord 055/2017, de 27 de novembre de 2017 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vist el que disposa l’article 19 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de Pressupostos Generals de l’Estat per a l’any 2017, el qual estableix una taxa de reposició de fins a un màxim del 100% en el cas de les places del personal d’administració i serveis de les universitats públiques sempre i quan per part de l’Administració Pública de la qual depenguin s’autoritzin les corresponents convocatòries,  i prèvia acreditació que l’oferta d’ocupació pública de les esmentades places no afecti al compliment dels objectius d’estabilitat pressupostària establerts per la universitat corresponent, ni de la resta de límits fixats a la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera.
 
Vist el que disposa l’article 70 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic el qual estableix que l’oferta d’ocupació pública haurà de ser aprovada pel respectiu òrgan de govern de la Administració Pública i s’haurà de publicar en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma o, si escau, de l'Estat, abans de la finalització de l'any 2017.
 
Vist l'article 10.4 lletra f) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i Organització en matèria d’organització de l’administració.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Informar favorablement la proposta d’oferta pública d’ocupació de l’any 2017 i elevar-la al Consell de Govern per a la seva aprovació.
SEGON. Encarregar al vicerector de Personal d’Administració i Serveis l'execució i el seguiment d’aquests acords.
TERCER. Comunicar els presents acords al gerent per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 7. Aprovació de les modificacions de crèdit a 10 de novembre de 2017
 
Acord 056/2017, de 27 de novembre de 2017 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vista la proposta d’aprovació de les modificacions de crèdit de  data  10  de novembre de  2017.
 
Vistos  els Acords de la Comissió d’Economia i Organització de data 20 de febrer, de 21 d’abril de 2017, 31 de maig de 2017, 30 de juny, 14 de setembre de 2017 i 27 d’octubre de 2017.
 
Vistos els articles 210 i 211 dels Estatuts de la UAB que preveuen que la UAB té un pressupost anual, únic, públic i equilibrat que conté tots els ingressos previsibles i la totalitat de les despeses estimades al llarg de l’exercici econòmic i que el pressupost anirà acompanyat de les seves bases d’execució.
 
Vist l'article 6 de les Bases d’execució del pressupost 2017 que, pel que fa a les modificacions de crèdit, preveu que són les alteracions de les partides pressupostàries aprovades inicialment, i que aquestes poden provenir de transferències de crèdit entre diverses partides i articles, traspàs de crèdits entre diversos centres de cost i traspàs de crèdit entre diversos centres de cost.
 
Vist l'article 10.1 lletra a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització en matèria d’instruccions per al seguiment i la gestió del pressupost.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.  Aprovar les modificacions de crèdit en  data  10  de novembre de 2017.(DOC)
SEGON.  Encarregar al gerent i a la vicegerent d’Economia  l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
 
Punt 8. Informació de la modificació de la normativa d’aprovació de despeses pluriennals
 
Acord 057/2017, de 27 de novembre de 2017 , Comissió d'Economia i d'Organització

Atesa la proposta del vicerector d’Economia i Campus de modificar la normativa d’aprovació de despeses en el  marc de la tramitació dels expedients de contractació administrativa que impliquin compromisos de despesa de caràcter pluriennal per a la UAB.
 
Vist el que disposa l’article 89 lletra d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer,  d’Universitats de Catalunya, pel que fa  a les competències del Consell Social en matèria de despesa pluriennal.
 
Atès el que disposen els articles 109  i 110  del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre,  pel qual s’aprova el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic pel que fa a la fiscalització prèvia dels òrgan de govern competents en matèria de contractació administrativa que impliquin un compromís de despesa pluriennal.
 
Vist el que disposa l’article 10, 4 apartat a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB el qual estableix que  li correspon a la Comissió d’Economia i d’Organització informar de les propostes de programació pluriennal i elevar-ho al Consell de Govern.
 
Vist l’article 64, lletra l) dels Estatuts de la UAB  el qual estableix que correspon al Consell de Govern  elevar al Consell Social la proposta de programació econòmica pluriennal.
Vist el que disposen els articles 13 apartat 2 i  l’article 28, apartat 2, lletra d) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social pel que fa a les competències del Consell Social en matèria d’aprovació de la programació i despesa plurianual de la universitat.
 
Vista  la Resolució  de  la UAB de 29 de març de 2006, de delegació de competències  del rector, en matèria de contractació  administrativa, en determinats òrgans de la universitat.
 
Vistos els Acords de Consell de Govern de 26 de gener de 2017 i del Plenari del  Consell Social de 9 de febrer de 2017 mitjançant els quals es va acordar aprovar simplificar el procediment d’aprovació per part dels òrgans de govern de la UAB dels  expedients de contractació  administrativa  amb compromisos de despesa pluriennal per tal que es faciliti  el desenvolupament del procediment de contractació.
 
Atesa  la implementació de la normativa durant  el període de vigència  de la reforma  la qual ha posat de manifest  la necessitat d’introduir modificacions  per tal adaptar-la millor a la realitat del procediment de contractació administrativa.
 
Vist l'article 10.4.g) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 13 de juliol de 2013,  pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a qualsevol altra matèria que la normativa vigent estableixi o per la qual el Consell de Govern requereixi un informe de la Comissió.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic

ACORDS

PRIMER.  Informar favorablement de la modificació de l’Acord pres pel Consell de Govern de data 26 de gener de 2017 en matèria de simplificació del procediment d’aprovació de les despeses pluriennals, el qual quedarà redactat en els termes següents:
 
 
PRIMER. Delegar a la Comissió d’Economia i d’Organització la competència relativa a la proposta d’aprovació de les despeses pluriennals del pressupost genèric pel procediment d’adjudicació procedent amb un pressupost base de licitació superior a 200.000€ perquè l’elevi al Consell Social.
SEGON. Proposar al Consell Social que autoritzi al gerent l’aprovació de la despesa pluriennal del pressupost genèric pel procediment d’adjudicació procedent fins a un pressupost base de licitació màxim de 200.000€ i amb l’obligació d’informar semestralment al Consell Social de totes les operacions dutes a terme en el transcurs del semestre de l’exercici social en curs.
TERCER. Aplicar el procediment previst als acords primer i segon a les pròrrogues de contractes administratius que impliquin un compromís de despesa pluriennal del pressupost genèric.
QUART. Proposar al Consell Social que autoritzi al gerent l’autorització de les despeses de qualsevol import, de caràcter anual o pluriennal, provinents de contractacions centralitzades en el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), sempre que la despesa estigui prevista en el Pla General d’Activitats (PGA) anual que aprova el Consell de Govern del CSUC. Amb aquesta finalitat, la  Comissió d’Economia i d’Organització, delegada de Consell de Govern, i  la Comissió Econòmica del Consell Social seran informades anualment del PGA del CSUC.
Si la Comissió Executiva del CSUC aprovés una licitació no contemplada en el PGA anual, li serà aplicable el procediment previst als acords primer,  segon i tercer.
 
 
SEGON. Elevar aquesta proposta al Consell de Govern i al Consell Social perquè exerceixin les seves competències.
TERCER. Encarregar al  vicerector d’Economia i Campus l'execució i el seguiment d'aquests acords.
 
 
Punt 9. Informació sobre els Criteris bàsics de la pròrroga del pressupost UAB 2017 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2018.
 
Acord 058/2017, de 27 de novembre de 2017 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vist el que disposa  l’article 38 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General pressupostària, pel que fa a la pròrroga dels pressupostos generals de l’Estat
Vist l’article 33 del Decret-Legislatiu 3/2002, Text refós de Finances Públiques de la Generalitat de Catalunya, pel que fa a la pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya.
Atès el que disposen  les Bases d’execució del Pressupost 2017 de la UAB, aprovat pel Consell Social el 21 de desembre de 2016 i d’acord amb la seva disposició final única, que diu:
 
“La vigència d'aquestes bases és la mateixa que la del Pressupost de 2017, prorrogable fins a l'aprovació dels pressupostos següents”.
 
Vist que el Consell de Govern de la UAB va aprovar en sessió celebrada el dia 16 de novembre de 2017 els Criteris Bàsics per a l’elaboració del pressupost de l’exercici de 2018, així com va decidir prorrogar el pressupost del 2017 fins a l’aprovació del corresponent al 2018.
 
Vist l’article 10.4 a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions delegades del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització en matèria de pressupost.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Informar favorablement del document “Criteris bàsics de la pròrroga del pressupost UAB 2017 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2018”.
SEGON.- Elevar al Consell de Govern i al Consell Social l’acord anterior per tal que exerceixin les seves competències.
TERCER.- Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
 
Punt 10. Aprovació de les despeses pluriennals per a la contractació de l’eina per a la gestió de la recerca universitària.
 
Acord 059/2017, de 27 de novembre de 2017 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vist el Certificat emès en data 23 de novembre de 2017 pel vicerector d’Economia i de Campus  d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la contractació de subministrament d’una aplicació informàtica per a l’Àrea de Recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona d’acord amb els imports i anualitats que s’inclouen al mateix.
 
Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2017 pel que fa a les despeses plueriennals.
 
Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.
 
Vist l’Acord de Consell de Govern de data 26 de gener de 2017 mitjançant el qual es va aprovar el procediment de simplificació del procediment d’aprovació de despeses pluriennals, el qual estableix que correspon a la Comissió d’Economia i Organització la competència relativa a la proposta d’aprovació  de les despeses pluriennals pel procediment d’adjudicació procedent amb un valor superior a 200.000€,  perquè l’elevi directament al Consell Social.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Aprovar la proposta de despeses pluriennals per a la contractació de l’eina per a la gestió de la recerca universitària i l’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la contractació de subministrament d’una aplicació informàtica per a l’Àrea de Recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona.(DOC)
SEGON. Elevar aquest acord al  Consell Social  per tal que exerceixi les seves competències.
TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
 

Documents relacionats