Universitat - Empresa

Programa

II Think Tank d’Arxivística i Gestió de Documents

21 maig 2026

Sala de Revistes de la Biblioteca de Lletres, Facultat de Filosofia i Lletres (UAB)

Programa

  • 15:30 h - Acreditacions
  • 16:00 h - Inauguració i benvinguda
    • Benvinguda a càrrec de la Directora Tècnica de la Escola FUAB Formació, Sra. Mari Luz Pacheco i el director d’Arxivística i Gestió Documents, Escola FUAB Formació, Dr. Joan Pérez i Ventayol. (10 minuts)
    • Benvinguda institucional per part de la directora de l'Escola de Formació Permanent, Dra. Francisca Blánquez Cano (per delegació del vicerector d’Estudis i Qualitat) (5 minuts)
    • Benvinguda institucional per part de la degana de la Facultat de Filosofia i Lletres, UAB, Dra. Margarita Freixas Alás. (5 minuts)
  • 16:25 h - Presentació de l’acte i explicació de l’activitat, a càrrec del director d’Arxivística i Gestió de Documents, Escola FUAB Formació, Dr. Joan Pérez i Ventayol. (10 minuts)
  • 16:35 h - Conferència: IA i Arxivística. Dra. Mariona Coll Ardanuy - Barcelona Supercomputing Center (BSC)
  • 17:10 h - Taula 1: IA aplicada a processos arxivístics
    • Sr. Jordi Masias, AGTIC Consulting
    • Sr. Diego Ferreira, MagmaCultura
    • Sra. Anna de la Fragua, Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat
    • Sr. Gerard Corbella, La Foneria

Modera: Joan Pérez Ventayol

  • 18:00 h - Taula 2: Competències i futur de la professió
    • Alberto Biarge, Vidimus
    • Mònica Camins, Logisdoc - Servicio Movil
    • Javier García-Aráez, Espublico-Gestiona
    • Francesc Giménez, Associació de Professionals de l'Arxivística i la Gestió de Documents de Catalunya (AAC)

Modera: Anahí Casadesús de Mingo

  • 18:45 h - Conclusions i clausura
  • 19:00 h - Networking i tancament de la jornada