Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

"Les reescriptures: pràctiques d'apropiació narrativa" és el nou cicle dels dilluns a la Sala Cinema de la UAB

16 feb. 2024
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La Sala Cinema de la UAB acollirà des del dilluns 4 de març i fins al dilluns 13 de maig el cicle “Les reescriptures: pràctiques d'apropiació narrativa”, que retrata com, al llarg de la història del cinema, diverses peces que en el seu moment es trobaven prop del plagi s’han acabat convertint en reapropiacions i homenatges a l’obra original.

Imatge de dues persones al cine

L’activitat, organitzada pel Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat, amb el suport de la Unitat de Cultura en Viu, comptarà amb una presentació prèvia durant cada jornada cinèfila, a càrrec del professor de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB i impulsor d’aquest cicle, Ludovico Longhi.

El públic podrà gaudir de manera gratuïta, però limitada a l’aforament de la Sala Cinema de la UAB, de les següents obres: Xtrems (Abel Folks i Joan Riedweg, 2010), La Dolce Vita (Federico Fellini, 1960), La Grande Belleza (Paolo Sorrentino, 2013). Totes les projeccions seran a les 12 h, a excepció de La Dolce Vita, que es passarà a les 11:30 h.

El cicle obrirà el dilluns 4 de març amb Xtrems, dels catalans Abel Folk i Joan Riedweg, qui és també professor de la UAB i farà una presentació prèvia a la projecció. El film, basat en testimonis reals, mostra les vivències d’individus amb addiccions a diferents substàncies i amb diverses experiències ‘extremes’, que ensenyen com després de caure es pot tornar a sortir i sobreviure.

La seguirà el dilluns 18 de març el film Psycho, d’Alfred Hitchcock, que el 1960 feia una de les millors pel·lícules de terror de la història. En ella, Marion Crane, una jove secretària que ha comès un robatori a la seva empresa, fuig de la ciutat en direcció a Califòrnia, quan una tempesta l’obliga a allotjar-se en un motel de carretera regentat per un jove tímid i una mica estrany, el Norman Bates.

Obrirà abril el dilluns 15 d’abril el remake de Psycho fet per Gus Van Sant el 1998. Sota la mateixa premissa, però aquesta vegada amb Vince Vaughn com a Norman Bates i Anne Heche com a Marion Crane. El film compta, a més, amb la participació de Viggo Mortensen, que es posa en la pell de Sam Loomis, l’amant de Crane.

Les sessions del mes d’abril acabaran el dilluns 29 d’abril amb La Dolce Vita, el clàssic de l’italià Federico Fellini, considerada com una de les millors pel·lícules de la història. El film narra la vida del periodista romà Marcello Rubini, que es troba cansat d’haver d’anar darrere de les celebritats italianes. És en aquest moment quan apareix a la seva vida la Sylvia, una diva del món del cinema que acaba d’arribar a Roma, i Rubini la perseguirà a la nit romana amb l’objectiu d’aconseguir una bona història.

Tancarà el cicle La Grande Bellezza, del també italià Paolo Sorrentino, que, en certa manera, actualitza l’argument de La Dolce Vita, per situar-la en l’època de Berlusconi. La pel·lícula desenvolupa com el periodista Jep Gambardella, que només va escriure un llibre en la seva joventut i del qual porta tota la vida traient rendiment, i que es dedica a escriure articles per la premsa i assistir a festes, s’adona en el seu 65è aniversari que no està vivint la vida que vol i que es troba perdut. És llavors quan s'adona que el que realment desitja és tornar a escriure.

Si voleu més informació sobre la nostra activitat, els tallers artístics o la programació cultural podeu contactar amb nosaltres mitjançant l’adreça electrònica cultura.enviu@uab.cat o les nostres xarxes socials, així com subscriure-us al nostre canal de Telegram @culturaUAB.

Dins de