La UAB impulsa l'elaboració d'una sèrie d'Informes d'Estudis Docents amb l'objectiu de millorar la seva qualitat educativa
El Vicerectorat de Formació i Innovació Docent de la UAB, a través de l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE), elaborarà una nova sèrie d’Informes d’Estudis Docents que analitzaran en profunditat els factors que influeixen en els processos formatius dins la universitat.

Aquesta iniciativa estratègica persegueix els objectius de generar coneixement basat en dades per facilitar la presa de decisions informades, identificar àrees de millorar i proposar mesures que contribueixin al desenvolupament professional del professorat i a l’èxit acadèmic de l’estudiantat.
El primer estudi de la sèrie se centrarà en l’absentisme a les aules universitàries de la UAB, una problemàtica creixent que, segons José Luís Muñoz Moreno, vicerector de Formació i Innovació Docent, “incideix directament en el rendiment acadèmic, la motivació de l’estudiantat i l’eficàcia dels processos d’ensenyament i aprenentatge”.
L’ICE es centra habitualment en la formació de mestres i professorat del sistema educatiu català, així com en la promoció de la innovació educativa i la transferència de coneixement cap a aquest sector. Amb aquesta nova línia d’actuació, l’ICE reforça també el seu paper com a motor de la millora interna, amb una mirada cap a dins de la pròpia UAB i revertint els beneficis directament sobre la seva comunitat.
Aquesta nova línia d’actuació s’alinea amb altres estratègies de la UAB, especialment en l’àmbit de la innovació i la qualitat docents, la responsabilitat social i la comunitat universitària. També contribueix als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), destacant l’ODS 4 dedicat a l’Educació de Qualitat.
El projecte, que compta amb el suport del Consell Social de la UAB, reforça el compromís de la UAB amb la innovació docent i la transferència de coneixement, consolidant l’ICE com a estructura clau per a la qualitat educativa de la institució.