Sala de premsa

Estudiants premiades per promoure la perspectiva de gènere a la Facultat d’Educació

Joves premiades per la FAS promouen la perspectiva de gènere a la Facultat d’Educació
Les estudiants d’Educació Social, Fabiola Talledo i Mirea Tomàs, donaran inici al seu projecte “Apoderem la facultat, eduquem en clau de gènere”. L’objectiu és generar consciència de la importància de la perspectiva de gènere a les aules.

06/03/2019

La Fundació Autònoma Solidària (FAS) ha premiat amb una dotació de 450 euros a dues estudiants en el marc del projecte d’Educació per al Desenvolupament a la Universitat (ESDU). La iniciativa sorgeix de l’assignatura d’Educació i Cooperació per al Desenvolupament, que es va dur a terme durant el 1r semestre d’aquest curs 2018-19 a la Facultat d'Educació. Fabiola Talledo i Mireia Tomàs van desenvolupar el seu projecte "Apoderem la Facultat, eduquem en clau de gènere" en el marc d'aquesta assignatura. 

El projecte té com a objectiu principal donar a conèixer el dret de l’alumnat a rebre docència amb perspectiva de gènere i es preveuen diferents activitats: una conferència sobre l’educació en perspectiva de gènere pels estudiants d’Educació Social i Pedagogia Social; un cafè tertúlia pels estudiants d’aquests mateixos graus; la creació i implantació d’una eina d’avaluació perquè els alumnes puguin opinar si el professorat aplica o no la perspectiva de gènere; i l’anàlisi del context educatiu a partir d’informes de seguiment.

Les estudiants treballaran en col·laboració amb el grup d’Educació i Gènere, dirigit per la professora Ingrid Agud. També ho faran amb el grup d’Educació i Innovació, on hi participen tant docents com alumnes.