Vés al contingut principal

Els projectes europeus SO-CLOSE i TRACTION presenten les seves eines digitals i artístiques per combatre l'exclusió social 

24 nov. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Els projectes de recerca i innovació SO-CLOSE (coordinat des de la UAB) i TRACTION (liderat per l'empresa catalana Vicomtech i amb participació de la UAB) presentaran els seus principals resultats dimecres 30 de novembre a les 10:00 hores a la seu de la Comissió Europea a Barcelona.

Dibuix fet per a les eines digitals SO-CLOSE

Durant els últims tres anys, els equips de recerca dels projectes europeus SO-CLOSE i TRACTION han treballat en la creació d’eines per contribuir a consolidar els museus i les institucions culturals com a espais inclusius de cocreació cultural digital amb la implicació de la societat. 

Els equips d’ambdós projectes presentaran les eines desenvolupades el proper dimecres 30 de novembre, a les 10 h, a la seu de la Comissió Europea a Barcelona (Passeig de Gràcia, 90. Barcelona). La presentació anirà a càrrec de Javier Rodrigo, professor del Departament d'Història Moderna i Contemporània de la UAB i coordinador del projecte SO-CLOSE, i de Mikel Zorrilla, director de l’empresa Vicomtech, coordinador del projecte TRACTION. 

FORMULARI DE REGISTRE

SO-CLOSE, centrat en l'experiència de les persones refugiades, ha desenvolupat eines digitals culturals d’accés obert que es poden fer servir amb finalitats educatives o de documentació. Les eines permeten idear espais expositius, webs documentals i story maps. S’han realitzat amb informació i experiències migratòries genuïnes i han estat cocreades per professionals del món acadèmic i digital i persones refugiades i migrades que van determinar les seves pròpies necessitats, expectatives i possibilitats.  

TRACTION ha explorat l'ús de la tecnologia com a element crític en la cocreació d'òperes entre professionals i comunitats diverses, desenvolupant dues eines tecnològiques per fomentar la participació, interacció i discussió durant el procés de creació de l’obra i per permetre representacions deslocalitzades d’òpera en temps real. 

Dins de