Research

Applications for UAB research calls

On this page you will find the research procedures that you can carry out online.

For each procedure you will find an explanation of how to proceed. You will also find contact details in case you have any questions.

DESCRIPCIÓ

Bases de la convocatòria

La UAB és conscient de la manca de finançament de l’equipament científic i tecnològic dels grups de recerca a través de convocatòries competitives. D’altra banda, la renovació i/o l’adquisició d’equipament és un element estratègic per la recerca a la UAB, raó per la qual l’Equip de Govern ha decidit obrir una convocatòria d’equipament 2024 adreçada als grups de recerca de la UAB.
Amb aquesta finalitat, es convoquen els Ajuts per a finançar l’adquisició i/o renovació d’equipament científic i tecnològic de recerca 
Aquests ajuts pretenen mantenir i incrementar la competitivitat científica i tecnològica dels grups de recerca de la nostra universitat.
La quantitat total que es destinarà a aquesta convocatòria és de 500.000 euros.
Per a més informació, podeu consultar la Convocatòria.

Requisits dels sol·licitants 

Podran sol·licitar aquests ajuts els grups de recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona (SGR) que no hagin estat beneficiaris en la convocatòria d'ajuts d'equipament UAB 2023.
Les sol·licituds poden ser presentades per un únic grup o una agrupació de grups SGR. En aquest darrer cas, tots els SGR participants en la sol·licitud, seran considerats beneficiaris. La sol·licitud serà presentada per un dels coordinadors d'un dels grups SGR.
Cada grup de recerca només pot participar en una sol·licitud.

El termini de presentació de sol·licituds comença el 26/04/2024 i acaba el 27/05/2024.

SOL·LICITUD
Primer
. Ompliu el formulari electrònic de sol·licitud. Un cop omplert, guardeu el formulari com a PDF, descarregueu-lo i signeu-lo electrònicament. Podeu consultar els certificats digitals reconeguts a la UAB a la web de la seu electrònica.
 

Segon. A més de la sol·licitud, heu d'aportar, tal com especifica la convocatòria: 

  • Memòria que contingui (màxim 3000 caràcters):
    • Justificació de la necessitat d’adquisició/renovació de l’equipament sol·licitat i relació amb l’activitat de recerca del grup
    • Descripció breu de l’equipament sol·licitat
    • Cost total de l’equipament sol·licitat, diferenciant base imposable i IVA
  • Compromís de cofinançament que inclogui el projecte amb càrrec al que es cofinançarà
  • Pressupost o factura pro-forma dels equipament sol·licitats

Tercer. Aquests documents (la sol·licitud, la memòria, el compomís i el pressupost) cal que els presenteu al Registre Telemàtic de la UAB.

RESOLUCIÓ

La Comissió de Recerca, Transferència i Innovació preveu resoldre la convocatòria abans del 15 de juliol de 2024


RESPONSABLE I CONTACTE
Unitat de Gestió de Recursos (Àrea de Gestió de la Recerca)
Telèfon: 93 581 3738
Correu electrònic: recerca.respon@uab.cat 

DESCRIPCIÓ

Bases de la convocatòria

La UAB vol potenciar i renovar les capacitats del seu capital humà en tots els àmbits del coneixement, i incrementar la participació dels investigadors/es en les convocatòries competitives, per això crea un programa d’estímul  de nous lideratges  de recerca amb l’objectiu de facilitar l’accés als recursos de recerca . D’altra banda, també es vol recolzar aquells investigadors/es que volen fer un canvi d’orientació en la seva recerca. 
Amb aquest fi es convoquen els Ajuts per a finançar projectes de recerca de lideratges emergents i noves línies de recerca.
La quantitat total disponible per a aquesta convocatòria és de 100.000€ per a cada una de les modalitats, amb la possibilitat de traspassar fons d’una modalitat a l’altre en funció del nombre de sol·licituds i la seva valoració.
Per a més informació, podeu consultar la Convocatòria.

Requisits dels sol·licitants 

Podran sol·licitar aquests ajuts el PDI de la Universitat Autònoma de Barcelona, la vinculació del qual, es mantingui durant la vigència dels mateixos.

  • Modalitat A: Ajuts per a  lideratges emergents: podran presentar sol·licituds com a Investigadors/es Principals (IP) el personal acadèmic amb títol de doctor i que no hagi estat mai IP d’un projecte d’investigació en convocatòries competitives.
  • Modalitat B: Ajuts per a noves línies de recerca: podran presentar sol·licituds com a IP el personal investigador que hagi presentat un projecte a la anterior convocatòria de Proyectos de Generación de Conocimiento (PID2022) i no hagin aconseguit finançament per raons de prioritat econòmica (al menys valoració B).

En ambdós casos, la composició mínima de l’equip serà de tres investigadors, al menys 2 d’ells amb vinculació amb la UAB.Els professors associats o substituts no poden participar en el projecte, a menys que sigui com a personal extern, amb el seu contracte i autorització corresponent del seu representant legal. Només poden participar en el projecte el personal tècnic acreditat.

El termini de presentació de sol·licituds comença el 26/04/2024 i acaba el 27/05/2024

SOL·LICITUD
Primer
. Ompliu el formulari electrònic que correspongui:

Un cop omplert, guardeu el formulari com a PDF, descarregueu-lo i signeu-lo electrònicament. Podeu consultar els certificats digitals reconeguts a la UAB a la web de la seu electrònica.

Segon. A més de la sol·licitud, heu d'aportar, tal com especifica la convocatòria, el CVA de l'investigador/a principal.

Tercer. Aquests documents (la sol·licitud i el CVA de l'IP) cal que els presenteu al Registre Telemàtic de la UAB.

RESOLUCIÓ
Seguint les indicacions de la Convocatòria, la vostra sol·licitud serà valorada per una comissió d’experts en cadascuna de les 4 àrees generals de recerca (Ciències Socials, Arts i Humanitats, Ciències de la Salut, Ciències Experimentals i Tecnologies), presidida per la Vicerectora de Recerca. La Comissió de Recerca, Transferència i Innovació preveu resoldre la convocatòria abans del 15 de juliol de 2024.


RESPONSABLE I CONTACTE
Unitat de Gestió de Recursos (Àrea de Gestió de la Recerca)
Telèfon: 93 581 3738
Correu electrònic: recerca.respon@uab.cat 

DESCRIPTION
The Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) wishes to continue its initiative to capture and retain research talent to promote research activities in the different areas of knowledge of the UAB.
Given the current difficulties to provide stable jobs for researchers as a result of the imposed replacement limitations, the UAB decided to establish calls for the capture and retention of research talent in 2017, 2018  and 2021 with temporary contracts which it aims to convert into permanent contracts whenever possible.
This year, to offer continuity to the initiative, the UAB wishes to launch a call for the signing of three new contracts.
For more information, you can consult the Call Talent2023.
The request will be submitted by the interested party.

The deadline for submitting applications begins on 12/09/2023 and ends on 13/11/2023.

REQUEST
First
.  Fill out the electronic application form (it is a mandatory requirement that you register through the Santander Scholarships platform)
Once filled out, save it as PDF, download and sign it electronically. You can check the digital certificates recognized in the UAB on the website of the electronic office.

Second. In addition to the application, you must provide, as specified in the Call, the following documents 

Third. These documents must be submitted to the UAB Telematic Registry

RESOLUTION
Following the instructions of the Call, your application will be evaluated by the Delegate Committee of the Government Team, responsible for research and transfer and you will be informed of its resolution.

RESPONSIBLE AND CONTACT
Resource Management Unit (Research Management Area)
Telephone: 93 581 2382 / 8491
Email: recerca.respon@uab.cat