Participació al World Anti-Bullying Forum amb la recerca sobre formació docent en bullying
L’equip investigador del projecte Bullying a l’Educació Física. Impacte d’una proposta formativa dirigida als futurs i futures docents d’Educació Física d’Educació Primària ha presentat els primers resultats de la seva recerca al World Anti-Bullying Forum 2025, celebrat del 11 al 13 de juny a Stavanger, Noruega.

La contribució es va fer en format pòster i va permetre compartir amb la comunitat científica internacional els avenços d’aquest estudi, que té com a objectiu analitzar l’impacte d’un programa formatiu per a estudiants de grau en educació física sobre la prevenció i gestió del bullying escolar.
Els informes actuals indiquen que fins a un 35% dels casos de bullying escolar tenen lloc a les escoles, i cada vegada més estudis posen en relleu el paper clau que té l’educació física en aquest context. Els docents d’educació física són figures fonamentals per prevenir, detectar i intervenir en situacions d’assetjament. Tot i això, les evidències apunten que els futurs docents sovint no reben formació específica sobre aquest tema durant el seu pas per la universitat.
En el marc del projecte, 153 estudiants de grau d’educació física de tres universitats espanyoles (amb una participació femenina del 70%) van rebre una sessió teòrica de 90 minuts i una sessió pràctica de 90 minuts, centrades en la comprensió del fenomen del bullying, els seus tipus, escenaris, conseqüències i estratègies per fer-hi front.
Els primers resultats mostren que la participació en el programa formatiu va tenir un impacte positiu en la percepció d’aprenentatge dels participants, afavorint una major consciència i preparació per abordar situacions de bullying des de l’àrea d’Educació Física.
L’equip del projecte, finançat a través de la convocatòria de Projectes Precompetitius 2024 (Lideratge Emergents) de la UAB, està format per Xènia Ríos (IRE-UAB), Carles Ventura (INEFC Barcelona), Maria Prat (IRE-UAB), Gonzalo Flores (Universitat de Sevilla) i Marta Borrueco (IRE-UAB). Continuarà treballant per aprofundir en les dades recollides i promoure una millor formació del futur professorat en aquest àmbit clau per al benestar dels alumnes.