Investigadors de l'IRE presenten el llibre Series deportivas en televisión. Una perspectiva de género a Onda Cero Radio
Els autors de la publicació van explicar com la ficció audiovisual aborda la identitat i la inclusió social en els mitjans de comunicació.
El llibre analitza les sèries esportives actuals des d'una perspectiva crítica de gènere i interseccional que advoca per una societat amb menys discriminacions.
La professora titular de la UAB i investigadora principal del projecte Sports-Politics, finançat pel Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, Anna Tous; el catedràtic de la Universitat Abat Oliba CEU, Jorge Martínez Lucena; i la doctora en Humanitats i Comunicació, Raquel Crisóstomo, van participar el divendres 15 de maig al programa La Brúixola de Radioestadio d'Onda Cero Barcelona.
Durant l'entrevista, conduïda pel periodista José Agustín Gómez, els investigadors van presentar el llibre Series deportivas de televisión. Una perspectiva de género, publicat per Tirant Lo Blanch, del qual són autors de diferents capítols. La conversa va abordar com algunes sèries esportives contemporànies, com Ted Lasso, Gambito de dama, The English Game, A League of their Own o Las Pelotaris, representen qüestions com el gènere, la identitat, l'èxit o la inclusió social.
L'audiovisual esportiu s'ha convertit en un espai clau per comprendre alguns dels canvis culturals actuals. La participació a La Brúixola de Radioestadio, d'Onda Cero, ha permès apropar la recerca universitària al gran públic i visibilitzar el treball desenvolupat en el marc del projecte Sports-Politics, sent aquesta investigació resultat del projecte Gendered-Sports-Fiction (PPC2023_574367).