Emilio Fernández Peña imparteix un seminari sobre xarxes socials i ambaixadors olímpics a la 66a Sessió de l'IOA a Olímpia
El subdirector d'Estudis Olímpics de l'Institut de Recerca de l'Esport de la UAB ha impartit un seminari en el marc de la trobada internacional de joves ambaixadors celebrada a Grècia.
El seminari reforça la transferència de coneixement acadèmic en l'estratègia digital de la pròxima generació de líders de l'olimpisme internacional.
Emilio Fernández Peña, subdirector d'Estudis Olímpics de l'Institut de Recerca de l'Esport (IRE-UAB) i responsable del Centre d'Estudis Olímpics de la Universitat Autònoma de Barcelona (CEO-UAB), ha viatjat a la localitat grega d'Olímpia com a ponent convidat per l'Acadèmia Olímpica Internacional (IOA). En el marc de la 66a Sessió Internacional per a Joves Ambaixadors Olímpics, un encontre mundial que reuneix joves líders del sector de l'esport de diferents països, el catedràtic de comunicació ha aportat la seva expertesa en l'àmbit dels mitjans de comunicació i l'olimpisme. La cita ha tingut lloc a les instal·lacions històriques de l'acadèmia, consolidant el vincle institucional amb la recerca que es desenvolupa des de la UAB.
La intervenció principal d'Emilio ha consistit en la direcció del seminari titulat "Young Olympic Ambassadors on Social Media", una sessió on el tema principal ha estat la construcció de la marca personal a través de les xarxes socials. Durant el taller, dissenyat específicament per oferir eines de comunicació digital concretes a les persones participants, s'ha analitzat com els nous creadors/es de contingut i representants institucionals poden aprofitar el potencial dels entorns virtuals per difondre els valors de l'esport i el Moviment Olímpic a scala global. El taller ha combinat l'explicació de marcs teòrics amb dinàmiques de grup on s'ha posat a prova la capacitat comunicativa i l'estratègia digital del públic assistent.
El perfil d'Emilio Fernández Peña com a membre del Comitè Científic de l'IOA i coeditor de Diagoras ha estat un dels elements destacats per l'organització durant la presentació d'aquesta trobada de caràcter internacional. La seva trajectòria inclou la creació del curs formatiu en línia "The Olympic Games and the Media", que ja ha superat els vuit mil estudiants/es arreu del món, fet que el posiciona com un dels principals experts en estudis de mitjans olímpics. Aquesta nova col·laboració posa de relleu la línia de treball que manté l'institut per connectar la investigació acadèmica en comunicació amb la formació pràctica de les noves generacions de professionals de l'entorn esportiu.