Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Institut de Recerca de l'Esport UAB

El Dr. Yago Ramis Laloux participa al V Seminari Internacional sobre Carrera Dual Esportiva al Brasil

02 set. 2026
Compartir a Bluesky Compartir a LinkedIn Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

L'investigador de l'IRE-UAB i membre del GEPE comparteix els darrers avenços sobre l'acompanyament familiar a esportistes en el congrés organitzat a la Universidade de Brasília.

Yago

La participació de Yago Ramis a Brasília referma el lideratge de l'IRE-UAB i el GEPE en la recerca sobre l'acompanyament familiar i la carrera dual.

Yago Ramis ha participat com a ponent convidat al V Seminari Internacional sobre Carrera Dual Esportiva (V SIDuCa), celebrat del 31 d'agost al 2 de setembre de 2026 a la seu de la Universidade de Brasília (UnB), al Brasil. La trobada, organitzada per l'Associação Brasileira sobre Dupla Carreira Esportiva (ABDC) amb el lideratge del professor Felipe Rodrigues da Costa, ha reunit investigadors/es, gestors/es, esportistes i professionals per debatre sobre el present i el futur de la carrera dual des de les ciències de l'esport, l'educació física, la psicologia i la gestió esportiva.

Durant les sessions de treball, Yago Ramis va exposar els darrers avenços en la recerca sobre el paper de les famílies en l'acompanyament de l'estudiantat esportista (Parenting Student-Athletes), desenvolupats en el marc dels projectes HENAC i HEDUCA. La Dra. Cristina López de Subijana, membre de l’equip d’investigació d’aquests projectes, va complementar les darreres investigacions en la transició cap a l’alt rendiment esportiu. Aquestes ponències s’emmarquen en el posicionament oficial de la Federació Europea de Psicologia de l'Esport (FEPSAC) sobre la carrera dual a Europa, destacant la importància de donar suport a l'entorn proper per garantir trajectòries personals i acadèmiques saludables i satisfactòries.

La cinquena edició del SIDuCa s'ha consolidat com un espai clau de cooperació entre ciència, educació i polítiques públiques, abordant eixos com la transició de carrera, els processos migratoris en l'esport, la perspectiva de gènere, l'accés a l'educació superior i els models internacionals d'atenció integral.

Dins de