Anna Tous publica el llibre ''Series deportivas de televisión. Una perspectiva de género''
Tirant Humanitats acaba de publicar el volum Series deportivas de televisión. Una perspectiva de género, editat per Anna Tous Rovirosa, una obra que analitza les sèries televisives de temàtica esportiva contemporània des d’una mirada crítica i interseccional sobre la representació de gènere.
El llibre és un dels resultats del projecte de la UAB Gendered- Sports-Fiction Analitza qualitativament les sèries televisives Ted Lasso, The English Game, Las Pelotaris 1926, A League of Their Own, Spinning Out i Cobra Kai Compta amb pròleg de Stephen Glynn i capítols de Raquel Crisóstomo, Jorge Martínez Lucena, Laura Pousa, Elena Neira i Anna Tous
L’obra estudia com les ficcions televisives esportives construeixen i reprodueixen —o qüestionen— models de gènere femenins, masculins i LGTBIQ+, tot posant el focus en els avenços i les limitacions actuals en termes de representació. A través d’un enfocament qualitatiu, s’hi detecta la persistència d’estereotips i rols tradicionals, així com l’aparició de noves formes de discriminació vinculades al context audiovisual contemporani. Entre les temàtiques clau que aborda el volum destaquen el fals empoderament femení, les noves masculinitats, l'homosocialitat (positiva i negativa), la misogínia, la sororitat, la camaraderia, així com el classisme i les desigualtats socials. L’anàlisi també posa especial atenció en la representació d’heroïnes femenines fragilitzades i en la revisió de relats clàssics des d’una perspectiva femenina.
Amb pròleg de Stephen Glynn, professor de De Montfort University (UK) expert en la matèria, el llibre examina sèries de gran impacte i rellevància internacional, seleccionades per la seva actualitat i incidència dins del gènere esportiu, com ara The Queen’s Gambit (a càrrec de Jorge Martínez Lucena), Ted Lasso i The English Game (Anna Tous), Las Pelotaris 1926 i A League of Their Own (Raquel Crisóstomo), Spinning Out (Laura Pousa) i Cobra Kai (Elena Neira). Aquests casos d’estudi permeten aprofundir en les dinàmiques narratives i simbòliques que articulen la ficció esportiva televisiva contemporània. Series deportivas de televisión. Una perspectiva de género s’adreça especialment a investigadors i investigadores en comunicació audiovisual, estudis de gènere i estudis esportius, així com a estudiants universitaris i persones interessades en la ficció televisiva i en els debats socials actuals sobre representació i igualtat. És un dels resultats del projecte de la UAB Gendered- Sports-Fiction, liderat per Anna Tous.