Formació

Oferta de crèdits 2n semestre 2019-20 (ECTS)

Oferta de crèdits 2n semestre 2019-20  (ECTS)

Activitat 1:  Visions i reflexions al voltant de les drogues - Codi 78974 (2 crèdits ECTS)
El consum de drogues legals i il·legals té implicacions múltiples a nivell individual, comunitari i social, travessats per la subjectivitat de la vivència personal i del marc polític del moment, així com per l’objectivitat que el coneixement científic aporta. Aquest taller pretén desgranar tota aquesta multi-dimensionalitat en diferents sessions per tal de que les assistents puguin construir la seva idea del ús de drogues, més enllà de concepcions mediàtiques i aplicant la perspectiva de gènere. El consum de drogues repercuteix de manera diferent en la vida de les persones segons la seva classe social, gènere, preferència sexual, origen, etc. A la part teòrica s’afegeix la pràctica, participant en una acció de sensibilització en matèria de Salut al campus en coordinació amb el Xiringu de Salut de la FAS.

Dates i horaris: 17, 19, 24, 26, 31 de març i 2 i 16 d’abril. Dimarts i dijous de 15:30 a 18:30h. 7 sessions tèoriques i una pràctica (es concretarà la data amb l'estudiant)
Lloc de realització: Campus UAB (penden concretar espai)
Inscripció: Formulari.

- Cal entregar una memòria final.
- Cal una assistència al 100% de les sessions teòriques o a un 80% degudament justificat.

Activitat 2: Tallers en prevenció dels extremismes violents i polarització - social -Codi 79569 (2 crèdits ECTS)
Els moviments extremistes violents (EV) estan distorsionant i explotant cínicament les creences religioses, les diferències ètniques i les ideologies polítiques per tal de guanyar poder polític i actuar contra els drets humans i les llibertats fonamentals. Els moviments fanàtics que estan estenen el racisme, l’ultra-nacionalisme i les ideologies d’extrema dreta estan guanyant popularitat i representació institucional. Davant d’això, aquesta formació, una iniciativa de la Fundació Autònoma Solidària i NOVACT (Institut Internacional per l’Acció No Violenta) pretén donar eines a la comunitat universitària per comprendre l’estatus dels extremismes violents a la regió euro-mediterrània, les causes de la radicalització violenta i incorporar eines per prevenir els extremismes violents i la polarització social des d’una perspectiva de drets humans.

Dates i horaris: 16, 18, 23, 25, 30 de març i 1 d’abril. Dilluns i dimecres de 15:30h a 18:30h. 6 sessions teòriques.
Lloc de realització: LaFede (c/Tàpies, 1 08001 BCN)
Més informació: fas.acollida@uab.cat

- Cal entregar una memòria final.
- Cal participar en el disseny i presentació d’una proposta d’acció de sensibilització en grup

Activitat 3: Tallers de Migracions, Gènere i Drets Humans  -Codi 79568 (2 crèdits ECTS)

Les persecucions per motius associats al gènere i a la orientació sexual són una realitat cada cop més present en els fluxos globals de desplaçaments forçosos. A més a més, els riscos en els països d’origen, en trànsit i en l’acollida de les dones, les persones LGTBQI+ i d’altres dissidents sexuals i de gènere, són experiències generalment invisibilitzades que perpetuen la violació dels seus drets fonamentals. Per altra banda, i a diferència de la migració masculina, la de les dones forma cadenes de cures transnacionals, col·locant a les dones migrades i racialitzades en un sector precaritzat i invisible.
De la mà de 6 entitats i col·lectius feministes, aquesta formació pretén acostar a la comunitat universitària a les qüestions de migracions i refugi des d’una mirada de gènere i amb una perspectiva de drets humans, des del feminisme antiracista, i el pensament decolonial.

Dates i horaris: 14, 16, 21, 23, 28, 30 d’abril, i 5 de maig. Dimarts i dijous de 15:30h a 18:30h (7 sessions teòriques)
Lloc de realització: LaFede (c/Tàpies, 1 08001 BCN)
Més informació: fas.acollida@uab.cat

- Cal entregar una memòria final.

Activitat 4: Taller Discapacitat o Capacitats diverses?  Codi 78967 (2 crèdits ECTS)

L’activitat Discapacitat o capacitats diverses? pretén apropar els estudiants a la realitat de les persones amb discapacitat per tal de trencar els estereotips existents a la societat i potenciar, mitjançant el coneixement, la igualtat. Els estudiants s’aproparan a conceptes bàsics tals com els diferents tipus de discapacitat, disseny universal i autonomia personal, entre d’altres. Es posa especial èmfasi a la inclusió en l’àmbit acadèmic i social. S’ofereix una visió holística i reflexionada amb la col·laboració d’entitats de l’àmbit de la discapacitat, que aportaran de primera mà situacions concretes de l’ entorn educatiu, laboral i cultural. D’altra banda, també s’ofereixen recursos i estratègies pràctiques per a comprendre el col·lectiu de les persones amb discapacitat des de la projecció de les seves capacitats  i no des de les seves limitacions.

Dates i horaris: 10, 12, 17, 19, 24, 26 i 31 de març. Dimarts i dijous de 15:30h a 18:30h (7 sessions teòriques). I el 2 d'abril de 16:30 a 18h, sessió pràctica obligatòria.
Lloc de realització: Aula 202 de la Facultat de Traducció i Interpretació, Campus de la UAB. (excepte la sessió pràctica que serà a la seu d'una entitat del sector - veure programa)
Més informació: fas.piune@uab.cat