Formació

Oferta de crèdits 2n semestre 2020-2021 (ECTS)

Tallers 2n semestre 2020-2021

Oferta de crèdits 2n semestre 2020-2021  (ECTS)

Per aquest semestre, la FAS ha programat 3 tallers amb reconeixement de crèdits.

1- Taller en Drets Humans, Migracions i Asil

Codi 79576

Una aproximació interdisciplinària al fenomen migratori, els desplaçaments forçats i la protecció internacional. Des d'una perspectiva de drets humans, aprendrem què està passant a les nostres fronteres, i explorarem les causes estructurals dels desplaçaments forçats i els efectes de les polítiques migratòries actuals.

De la mà d’entitats especialitzades i persones expertes, el curs fomenta la reflexió crítica, i promou el coneixement d’alternatives possibles que tinguin com a prioritat la protecció dels drets humans. A més, el curs proposa i facilita eines de participació ciutadana, culminant amb el disseny d’una proposta d’acció per al canvi social.

El curs consta de 7 tallers participatius, on mitjançant diversos casos geogràfics d’estudi, ens acostarem als conceptes clau i aplicarem el contingut teòric a la realitat sobre el terreny.

Taller dirigit a: Alumnat de la UAB, UB, UPF i UPC de qualsevol titulació de grau o màster amb interès en qüestions relacionades amb la temàtica. Altres persones de la comunitat universitària interessades en la matèria. Altres persones interessades en la matèria.

Dates i horari: Del 4 al 25 de març de 2021, dimarts i dijous de 16:00 a 18:30h.

Format: Virtual. Les sessions seran gravades.

Preu: 40 euros

Formulari d'inscripció al taller de Drets humans, migracions i asil. (Tancat)

Avaluació:

- Assistència la 100% de les sessions (o a un 80% degudament justificat).
- Presentar una memòria final reflexiva i dissenyar una proposta d’acció en grup.
-Omplir els qüestionaris de satisfacció del taller.

Programa del taller de Drets humans, asil i migracions.

2-Taller Visions i reflexions al voltant de les drogues

Codi 78974

El taller tractarà sobre les diferents implicacions que comporta el consum de drogues (legals i il·legals) a nivell individual, comunitari i social. El consum de drogues repercuteix de manera diferent en la vida de les persones segons la seva classe social, gènere, preferència sexual, origen, etc. En diferents sessions, s'abordarà la subjectivitat de la vivència personal i del marc polític del moment així com l'objectivitat del coneixement científic aporta per tal que les persones assistents puguin construir la seva visió, més enllà de les concepcions mediàtiques i aplicant la perspectiva de gènere. Les ponències aniran a càrrec de persones expertes en la matèria que de manera dinàmica abordaran sessions com "Què en sabem de cada substància", "Drogues i mitjans de comunicació de masses: qui trobi més despropòsits", "El sexisme també surt de festa" o "Moviments cannàbics".

A la part teòrica s’afegeix la pràctica, participant en una acció de sensibilització en matèria de Salut al campus en coordinació amb el Xiringu de Salut de la FAS.

Dates i horari: Del 13 d’abril al 18 de maig, dimarts i dijous de 15 a 17h.

Format: Virtual.

Accessibilitat: si tens alguna necessitat específica avisa’ns perquè adaptem els materials.

Preu: 40 euros

Formulari inscripció taller Drogues. (Tancat)

Programa del taller de visions sobre les drogues.

Avaluació:

-Cal una assistència al 100% de les sessions teòriques o a un 80% degudament justificat.
-Cal participar a una sessió pràctica a escollir data (segons disponibilitat).
-Cal fer entrega d’una memòria reflexiva, amb data límit d’entrega el dimecres 19 de maig de 2021 (aquest inclòs, fins les 23:59h).
-A banda de la memòria, entrega d’una qüestió d’aprofundiment (mínim 500 paraules), amb data límit d’entrega diumenge 9 de maig de 2021, i exposició d’aquesta el dia 18 de maig.

3-Taller La discapacitat en primera persona. Obrint pas cap a la inclusió

Codi 79574

El taller  "La discapacitat en primera persona. Obrint pas cap a la inclusió" pretén apropar els estudiants a la realitat de les persones amb discapacitat per tal de trencar els estereotips existents a la societat i potenciar la igualtat mitjançant el coneixement.

Els estudiants s’aproparan a conceptes bàsics tals com els diferents tipus de discapacitat, disseny universal i autonomia personal, entre d’altres. Es posa especial èmfasi a la inclusió en l’àmbit acadèmic i social. S’ofereix una visió holística i reflexionada amb la col·laboració d’entitats de l’àmbit de la discapacitat, que aportaran de primera mà situacions concretes de l’entorn educatiu, laboral i cultural.

S’introdueix també l’impacte de la COVID-19 per a les persones amb discapacitat i en situació de desigualtat de la comunitat universitària catalana amb algunes reflexions i propostes davant de l’actual situació d’excepcionalitat.

I per últim,  també s’ofereixen recursos i estratègies pràctiques per a comprendre  el col·lectiu de les persones amb discapacitat des de la projecció de les seves capacitats  i no des de les seves limitacions.

Dates i horari: Del 7 d'abril al 3 de maig, dilluns i dimecres de 15:30h a 18h.

Format: Virtual. Les sessions seran gravades.

Preu: 40 euros

Inscripció: Formulari taller discapacitat. (Tancat)

Avaluació:

Per tal de poder optar al reconeixement acadèmic caldrà complir els següents requisits: assistència al 100% de les activitats programades,  elaboració d’un treball final i presentació d'una proposta d'una acció de sensibilització al campus.

• Elaboració d’una memòria reflexiva final individual de format lliure (escrit, audiovisual, presentació)
  • Disseny i presentació d’una proposta d’acció pràctica de sensibilització en grup reduït o individual.

Programa del Taller de discapacitat