Hervé Falciani inaugura el curs a la Facultat d'Economia i Empresa amb una xerrada sobre el fau fiscal

Hervé Falciani
Foto: eldiario.es, via Wikimedia Commons.

Hervé Falciani ha esdevingut un referent en el tema de la persecució del frau i l'evasió fiscal, i actualment col·labora en diferents projectes amb les autoritats fiscals espanyoles i de la Unió Europea.

10/10/2019

El dia 9 d'octubre, l'enginyer de sistemes Hervé Falciani ha inaugurat el curs acadèmic 2019/20 de la Facultat d'Economia i Empresa amb la conferència "El frau fiscal". L'acte ha comptat també amb les intervencions institucionals de la rectora de la UAB, Margarita Arboix, i el degà de la Facultat, Héctor Sala.

Falciani es va convertir en un personatge conegut pel seu paper en l'escàndol Swissleaks doncs va contribuir a desvetllar mecanismes que van permetre identificar 130.000 possibles evasors fiscals (la coneguda Llista Falciani), el que va permetre recuperar més de 260 milions d'euros al fisc espanyol. A més, va desenvolupar un nou sistema de gestió de les entitats bancàries per dificultar el frau fiscal, que el va portar a treballar des de ja fa anys com a assessor per a governs, administracions públiques i diferents ONG.

En concret, Falciani està especialment involucrat en projectes antifrau i sostenibles, amb administracions públiques i també a través de la col·laboració en projectes europeus de recerca. Participa des del 2015 en projectes "Trustless" que fomenten la traçabilitat i la veracitat de la informació, aplicant les últimes innovacions matemàtiques en Intel·ligència Artificial. El 2018, Falciani va constituir l'associació sense ànim de lucre 'Tactical Whistleblower', que proposa prevenir les condicions del frau i de la corrupció, i actualment és col·laborador registrat de l'Institut Universitari de Matemàtica Pura i Aplicada (IUMPA) de València.

L'acte ha estat retransmès en directe pel Canal You Tube de la UAB. Podeu veure aquí la peça elaborada pels serveis informatius de TV3 sobre l'acte amb Hervé Falciani.