Estudiants de la Facultat d'Economia i Empresa participen a la formació en competència emprenedora del projecte europeu DIGI-SOC a Bolonya

Estudiants de la Facultat d'Economia participen al DIGI-SOC
Estudiants de la Facultat d'Economia participen al DIGI-SOC

Quatre estudiants de la Facultat d’Economia i Empresa van participar, la tercera setmana d’abril, a una activitat formativa sobre competència emprenedora al projecte DIGI-SOC.

 

02/05/2023

En Blai Blanchet (Economia), en Pol Estadella (Economia en anglès), la Raquel Esteve (ADE en anglès) i la Salma Halhoul (Economia) van representar a la Facultat d’Economia i Empresa al projecte europeu DIGI-SOC a Bolonya, Itàlia, on la UAB participa sota la coordinació del professor del Departament d’Economia i d’Història Econòmica, Ricard Esparza Masana. L’activitat pretén desenvolupar la competència emprenedora en un entorn multidisciplinari i transnacional, que evidenciés les sinergies entre equips amb coneixements o cultures diverses.  

Aquesta activitat formativa, emmarcada en el projecte DIGI-SOC, va consistir a dissenyar un projecte emprenedor en conjunt, en només cinc dies de col·laboració entre alumnes d’altres universitats. L’objectiu final era crear un joc de taula per ajudar als docents en la seva tasca formativa sobre l’àmbit de les ciutats intel·ligents, l’agricultura sostenible, l’economia circular, etc.

L’alumnat que hi participava provenia de la Universitat de Ciències Aplicades de Tampere (Finlàndia), la Universitat d’Economia de Katowice (Polònia), la Universitat d’Economia de Bratislava (Eslovàquia), la Universitat Tècnica de Kosice (Eslovàquia), la Universitat de Lausana (Suïssa) i l’amfitriona, la Universitat de Bolonya.

 

DIGI-SOC, EN DETALL

El projecte DIGI-SOC és un projecte cofinançat per les accions de cooperació del programa Erasmus+ de la Comissió Europea. Té per objectiu posar en comú i dissenyar noves accions educatives, que enforteixin la competència lligada a l’ús d’eines digitals, així com el desenvolupament de la mentalitat emprenedora de l'alumnat universitari.

Els aprenentatges derivats del projecte busquen donar suport a la definició de nous models pedagògics aplicats en diferents àmbits, com l’economia i l’empresa, per adaptar-se a l’evolució del context en el qual els graus universitaris es desenvolupen. L’acte de presentació de resultats del projecte tindrà lloc a la UAB el mes de novembre d’enguany i comptarà amb la presència de tots els socis del projecte.

 

Aquesta notícia s'emmarca dins dels següents ODS

  • Indústria, innovació i infraestructures
  • Educació de qualitat