El pont entre Cerdanyola i la UAB s'ampliarà amb carrils per a transport públic i bici

IMG_010722_PontAP7_Desdoblament

La transformació del pont, que connecta per sobre de l'AP-7 i la B-30 el Campus de la UAB i el nucli urbà de Cerdanyola del Vallès per l'avinguda de Serragalliners, s'iniciarà l'any 2023. 

01/07/2022

El pont que connecta, per sobre de l’AP-7 i la B-30, el campus de la UAB i el nucli urbà de Cerdanyola del Vallès per l’avinguda de Serragalliners es reformarà per tal de doblar-ne l’amplada. La intervenció permetrà passar dels actuals tres carrils per a tot tipus de vehicles i una vorera estreta a dos carrils de circulació de vehicles, dos carrils segregats per al transport públic, una vorera amb una amplada suficient per al flux de vianants i un carril bici. A més, està previst que la sortida de la B30 que actualment enllaça amb el pont passi per sota d’aquest i desemboqui directament a la rotonda de l’estació de Rodalies de Renfe.

L’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i la UAB han presentat el projecte que transformarà un dels accessos al campus amb més trànsit tant de vianants com de bicicletes, transport públic i vehicles particulars.

La vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori de la UAB, Carme Miralles, ha agraït la col·laboració entre administracions metropolitanes que permeten actuacions viàries “pròpies del segle XXI, no pensades només per a cotxes, sinó per a vianants, bicicleta i transport públic” i ha defensat que “campus i nucli urbà requereixen més i millors connexions”.

L’alcalde de Cerdanyola, Carlos Cordón, ha destacat l’intens treball dels darrers tres anys per fer realitat aquest projecte “que és prioritari per a la comunicació entre dues parts de la ciutat” i ha posat també en valor “la bona feina dels agents estratègics del territori i de les administracions”, tot destacant la de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

Per la seva banda, el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda, ha afirmat que “en el procés actual de transició cap a una mobilitat sostenible, descarbonitzada i més saludable, la bicicleta té un paper fonamental i les infraestructures han de donar resposta a aquesta nova mobilitat. La infraestructura ciclista dona seguretat als usuaris de la bicicleta".

L’aportació de 600 mil euros del Pla de Sostenibilitat Ambiental de l’AMB es destinarà a la construcció del carril bici previst a la intervenció del pont. Aquest futur carril bici tindrà 270 metres i formarà part de la Bicivia, la xarxa pedalable de la metròpoli de Barcelona; concretament pertany a l’eix Bicivia 9, que connectarà Montcada i Reixac amb Cervelló quan estigui completada.

L’inici de les obres, que s’executaran mitjançant el Consorci del Parc de l’Alba, està prevista per a l’any 2.023.