Detall acord

COMISSIÓ ECONÒMICA 18-11-2025

Ordre del dia

 

  1. Aprovació, si escau, de l'acta de la sessió de la Comissió Econòmica del dia 14 d’octubre de 2025.
  2. Informe sobre l’àmbit econòmic.
  3. Aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de la Relació de Llocs de Treball de la UAB.
  4. Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de modificació dels Estatuts de les entitats següents:

         4.1. Centre de Visió per Computador (CVC). 

         4.2. Institut de Física d’Altes Energies (IFAE).

         4.3. Centre de Recerca Matemàtica (CRM).

  1. Aprovació, si escau, de la proposta de planificació d’auditories internes de la UAB per a l’any 2026.
  2. Informació sobre el pla d’acció de l’auditoria d’adquisicions.
  3. Aprovació, si escau, de la proposta de tarifes del Programa UAB Summer School corresponents al curs 2025-2026. 
  4. Informació i acord, si escau, sobre la comptabilitat analítica de la UAB de l’exercici 2024.
  5. Aprovació, si escau de la proposta de ratificació de les tarifes següents:

         9.1. Servei de gestió del centre de llengua portuguesa/Camôes prestats per la FUAB.

         9.2. Servei de coordinació i comunicació del Programa Visionaris II – Polaris prestats pel PRUAB.

  1. Informació i acord, si escau, sobre el seguiment del pressupost de la UAB corresponent a l’exercici 2025. 
  2. Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de Criteris bàsics per l’elaboració del pressupost UAB de l’exercici 2026.
  3. Aprovació, si escau, de la proposta de complements retributius addicionals per al personal docent i investigador funcionari i contractat següents:

         12.1. Mèrits de docència.

         12.2. Mèrits de gestió.

  1. Anàlisi de l’Informe de Suggeriments corresponent a l’exercici 2024 elaborat per l’empresa d’auditoria externa.  
  2. Aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 31 d’octubre de 2025.
  3. Aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de crèdit del pressupost del Consell Social de la UAB a 31 d’octubre de 2025.
  4. Aprovació, si escau, de la proposta de despeses pluriennals corresponents a la pròrroga de la contractació dels serveis de jardineria, manteniment, neteja, desbrossa i rec de vials i zones enjardinades del campus de la UAB.
  5. Torn obert de paraules.

Relació dels acords

1. Acta de la sessió del dia 14 d'octubre de 2025.

S'acorda (Acord CE109/2025):

Aprovar l’acta de la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el dia 14 d'octubre de 2025. 


2. Acta de la sessió del dia 25 de setembre de 2025.

S'acorda (Acord CE 87/2025):

Aprovar l’acta de la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el dia 25 de setembre de 2025. 


3. Modificació de la relació de llocs treball del PTGAS de la UAB.

Exposició de motius

Vist l’article 90 apartat c de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 28.3, apartat h del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord CE 79/2022 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social de data 8 de juliol de 2022 en virtut del qual s’acorda: Primer. Establir que la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB aprovi les modificacions puntuals corresponents a la relació de llocs de treball del personal d’administració i serveis de la Universitat que es produeixin al decurs de cada exercici social per la variació del nombre de lloc de treball, del grup i/o dels complements inclosos en la relació inicial, prèvia proposta del gerent de la Universitat, així com la despesa que comporten. Segon. Establir que Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB aprovi anualment, a proposta del Consell de Govern de la UAB, la relació de llocs de treball del personal d’administració i serveis de la universitat.

Vista la sol·licitud del gerent i la conformitat del Gabinet Jurídic de la UAB perquè la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB realitzi el tràmit d’aprovació de les modificacions de la Relació de Lloc de Treball mentrestant no queden acordats els reglaments que desenvolupen les competències de les comissions delegades del Consell de Govern en el marc de les funcions que la LOSU estableix a la universitat.

Vista la proposta presentada per la gerència de la UAB sobre la modificació relativa a la Relació de Llocs de Treball del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis de la UAB (document 1).

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors i documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (Acord CE 110/2025):

Primer.  Aprovar la modificació de la relació de llocs de treball del Personal Tècnic i de Gestió d’Administració i Serveis de la UAB, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.  Comunicar aquest acord al gerent, a la vicegerent de Persones i a la Cap de l’Àrea de Desenvolupament de Persones de la UAB, per tal que es portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 


4.1.  Modificació dels estatuts del Centre de Visió per Computador (CVC).

Exposició de motius

Atès que per Decret 226/1994, de 13 de juliol, es va aprovar la integració de la Generalitat de Catalunya en el Consorci Centre de Visió per Computador (CVC) i es van aprovar els seus Estatuts.

Atès que el Consorci Centre de Visió per Computador (CVC) està integrat per l’Administració de la Generalitat de Catalunya i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i té per objecte la recerca i el desenvolupament i el foment de la visió per computador.

Atès que es van adequar els estatuts del CVC a la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l’Administració local, i, específicament, al règim jurídic dels consorcis que s’hi preveu per mitjà de la disposició addicional vintena que s’afegeix a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El CVC s’adscriu a la Generalitat de Catalunya, tenint en compte el règim jurídic específic d’aplicació als centre de recerca de Catalunya (centres CERCA) pel que fa al seu règim d’autonomia i al règim específic que afecta al personal, en concret, la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació, i la Llei 7/2011, de 27 de juliol, de mesures fiscals i financeres, i altra normativa d’aplicació específica als centres de recerca.

Atès que els estatuts també es van ajustar a la Llei 15/2014, de 16 de setembre, de racionalització del sector públic, i a altres mesures de reforma administrativa en relació amb el dret de separació del consorci i la seva dissolució i liquidació.

Atès que en sessió de 17 de juliol de 2019 el Consell de Govern del CVC va aprovar la modificació dels articles 7.1 i 13 dels estatuts, relatiu a la composició del seu Consell de Govern i al procés de designació del director del centre, respectivament.

Atès que en la sessió de 30 de juliol de 2025 el Consell de Govern del CVC va aprovar la modificació dels articles 11, 12 i 23 dels estatuts, relatius a la convocatòria, l’adopció dels acords i el règim pressupostari i comptable, respectivament.

Vist l’article 52 apartat r dels Estatuts.

Vist l’article 88. apartat e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 28.2. apartat a, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Vist que en el Consell de Govern de data 11 de novembre de 2025 s'ha tractat la modificació dels Estatuts del Centre de Visió per Computador i elevar la proposta al Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, es presenta la següent

S'acorda (acord CE 111/2025):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

Primer.  Ratificar la modificació dels Estatuts del Consorci Centre de Visió per Computador (CVC), d’acord amb el que consta en el document 1.  

Segon.  Encarregar la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria de la UAB l’execució i el seguiment d’aquest acord.

Tercer.  Comunicar el present acord a la Vicegerència d’Economia de la UAB, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Quart.  Informar del present acord al Consorci Centre de Visió per Computador (CVC).

 


 4.2.  Modificació dels estatuts de l’Institut de Física d’Altes Energies (IFAE).

Exposició de motius

Atès que per Decret 159/1991, de 16 de juliol (DOGC núm.1476, de 5.8.1991), es va crear el consorci Institut de Física d’Altes Energies (IFAE) i se’n van aprovar els Estatuts.

Atès que el Consorci Institut de Física d’Altes Energies (IFAE) està integrat per l’Administració de la Generalitat de Catalunya i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i té per objecte el foment i el desenvolupament de la física d’altes energies, tant en els aspectes teòric com en els experimentals i tecnològics.

Atès que es van adequar els estatuts del IFAE a la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l’Administració local, i, específicament, al règim jurídic dels consorcis que s’hi preveu per mitjà de la disposició addicional vintena que s’afegeix a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El IFAE s’adscriu a la Generalitat de Catalunya, tenint en compte el règim jurídic específic d’aplicació als centre de recerca de Catalunya (centres CERCA) pel que fa al seu règim d’autonomia i al règim específic que afecta al personal, en concret, la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació, i la Llei 7/2011, de 27 de juliol, de mesures fiscals i financeres, i altra normativa d’aplicació específica als centres de recerca.

Atès que els estatuts també es van ajustar a la Llei 15/2014, de 16 de setembre, de racionalització del sector públic, i a altres mesures de reforma administrativa en relació amb el dret de separació del consorci i la seva dissolució i liquidació.

Atès que en sessió de 7 de juliol de 2025 el Consell de Govern del IFAE va aprovar la modificació dels articles 11, 16, 18 i 22 dels seus estatuts relatius a les convocatòries del Consell de Govern, el patrimoni, el règim pressupostari i comptable i la separació, respectivament.

Vist l’article 52 apartat r dels Estatuts.

Vist l’article 88. apartat e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 28.2. apartat a, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Vist que en el Consell de Govern de data 11 de novembre de 2025 s'ha tractat la modificació dels Estatuts del Institut de Física d’Altes Energies i elevar la proposta al Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (acord CE 112/2025):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

Primer-  Ratificar la modificació dels Estatuts del Consorci Institut de Física d’Altes Energies (IFAE), d’acord amb el que consta en el document 1.  

Segon.  Encarregar la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l’execució i el seguiment d’aquest acord.

Tercer.  Comunicar el present acord a la Vicegerència d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Quart.  Informar del present acord al Consorci Institut de Física d’Altes Energies (IFAE).


4.3.  Modificació dels estatuts del Centre de Recerca Matemàtica (CRM).

Exposició de motius

Atès que per Acord del Govern de la Generalitat de 9 de juliol de 2002 es va aprovar la constitució del consorci Centre de Recerca Matemàtica (CRM) i dels seus Estatuts.

Atès que el Consorci Centre de Recerca Matemàtica (CRM) està integrat per l’Administració de la Generalitat de Catalunya, l’Institut d’Estudis Catalans i la Universitat Autònoma de Barcelona, i com a objectiu de la formació avançada en l’àmbit de les matemàtiques, mitjançant la col·laboració i les sinergies amb les universitats i les institucions de recerca de Catalunya amb l’objectiu de ser un referent científic internacional en aquest àmbit.

Atès que es van adequar els estatuts del CRM a la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l’Administració local, i, específicament, al règim jurídic dels consorcis que s’hi preveu per mitjà de la disposició addicional vintena que s’afegeix a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El CRM s’adscriu a la Generalitat de Catalunya, tenint en compte el règim jurídic específic d’aplicació als centre de recerca de Catalunya (centres CERCA) pel que fa al seu règim d’autonomia i al règim específic que afecta al personal, en concret, la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació, i la Llei 7/2011, de 27 de juliol, de mesures fiscals i financeres, i altra normativa d’aplicació específica als centres de recerca.

Atès que els estatuts també es van ajustar a la Llei 15/2014, de 16 de setembre, de racionalització del sector públic, i a altres mesures de reforma administrativa en relació amb el dret de separació del consorci i la seva dissolució i liquidació.

Atès que en sessió de 7 de juliol de 2024 el Consell de Govern del CRM va aprovar la modificació dels articles 1 i 7 dels seus estatuts per permetre la incorporació de la Universitat de Barcelona i de la Universitat Politècnica de Catalunya.

Vist l’article 52 apartat r dels Estatuts.

Vist l’article 88. apartat e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 28.2. apartat a, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Vist que en el Consell de Govern de data 11 de novembre de 2025 s'ha tractat la modificació dels Estatuts del Centre de Recerca Matemàtica i elevar la proposta al Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (acord CE 113/2025):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

Primer.  Ratificar la modificació dels Estatuts del Consorci Centre de Recerca Matemàtica (CRM), d’acord amb el que consta en el document 1.  

Segon.  Encarregar la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l’execució i el seguiment d’aquest acord.

Tercer.  Comunicar el present acord a la Vicegerència d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Quart. Informar del present acord al Consorci Centre de Recerca Matemàtica (CRM).

 


5. Planificació d’auditories internes de la UAB per a l’any 2026.

Exposició de motius

Vista la recomanació de la Sindicatura de Comptes, en el seu informe 1/2006, sobre l’establiment d’un pla anual d’auditories que sigui aprovat pel Consell Social, i la proposta de la Gerència de la UAB d’actuar en aquest sentit.

Vista la proposta de planificació d’auditories internes per l’any 2026 que presenta la Gerència (document 1).

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (acord CE 114/2025):

Primer.  Aprovar que la UAB dugui a terme les auditories internes següents en l’any 2026:

  1. Auditoria ISO 9001 del Servei de Biblioteques.
  2. Auditoria de compliment del pla docent (curs 2026-2027)

Segon.  Comunicar aquest acord al gerent, a directora de l’Àrea de Transforació Digital i d’Organització i a la cap de Unitat d’Auditoria de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

 

6. Pla d’acció de l’auditoria d’adquisicions.

Exposició de motius

Vista la recomanació de la Sindicatura de Comptes, en el seu informe 1/2006, sobre l’establiment d’un pla anual d’auditories de la universitat que sigui aprovat pel Consell Social, i la proposta de la Gerència de la UAB d’actuar en aquest sentit.

Vist l’article 28.3 apartat g del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Atès que en la Comissió Econòmica de 13 de desembre de 2024, en el marc de l’aprovació de les auditories internes de la UAB que s’acorden cada any, des de la Comissió es va demanar presentar els resultats de les auditories amb els plans d’acció per poder disposar de tot el procediment d’auditoria finalitzat.

Vist l’acord CE 120/2023 pres per la Comissió Econòmica de 15 de desembre, en virtut del qual s’acorden les auditories internes de l’any 2024, entre elles l’auditoria d’adquisicions.

Vist que en la reunió corresponent de la Comissió Econòmica del Consell Social es presenta el resultat de l’auditoria interna d’adquisicions (document 1).

Vist el pla d’acció de l’auditoria d’adquisicions (document 2).

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

Proposta d’acord (acord CE 115/2025):

La Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB es dona per assabentada sobre el pla d’acció de l’auditoria interna d’adquisicions de l’exercici 2023, d’acord amb el que consta en el document 2.


7.   Tarifes del Programa UAB Barcelona Summer School corresponents al curs 2025-2026.

Exposició de motius

Vista la proposta presentada per la vicegerència d’Ordenació Acadèmica de la UAB pel que fa a les tarifes del Programa UAB Barcelona Summer School per al curs 2025-2026 (document 2), l’informe justificatiu de la proposta (document 1) i al document  comparatiu de les tarifes del curs 2023-2024 i 2025-2026 (document 3).

Vist l’article 89 apartat i de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 109.1 dels Estatuts de la UAB.

Atesos els articles 15.6 i 28.3 apartat c del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Atès l’acord CE 96/2022 pres per la Comissió Econòmica de 16 de setembre de 2022, en virtut del qual s’acorda el procediment per a l’aprovació de tarifes dels serveis de la Universitat Autònoma de Barcelona per la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB i atès l’acord CE 91/2023 pres per la Comissió Econòmica de 6 d’octubre de 2023 pel qual es modifica l’esmentat procediment per homogeneïtzar les dates dels terminis en la gestió de les reunions del Consell Social.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord CE 116/2025):

Primer.  Aprovar les tarifes del Programa UAB Barcelona Summer School per al curs 2025-2026, d’acord amb el que consta en el document 2.

Segon.  Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

 


8. Comptabilitat analítica de la UAB de l’exercici 2024.

 Exposició de motius

Vist l’article 28.4, apartat d del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vista la informació presentada per la vicegerència d’economia sobre la comptabilitat analítica 2024 de la UAB (document 1).

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, s’informa sobre la Comptabilitat Analítica de la UAB de l’exercici 2024 

S'acorda (Acord CE 117/2025):

La Comissió Econòmica del Consell Social es dona per assabentada de la Comptabilitat Analítica de la UAB de l’exercici 2024, d’acord amb el que consta en el document 1.


9.1. Tarifes dels serveis de gestió del centre de llengua portuguesa / Camões prestats per la FUAB.

Exposició de motius

Atès que la Fundació UAB (FUAB) és un mitjà propi d’aquesta Universitat a la qual se li encomanen el servei de gestió del centre de llengua portuguesa / Camões, corresponents a activitats docents, de recerca i d’acció social, i a la prestació de serveis administratius, comercials i de gestió patrimonial vinculats a l’activitat universitària, dirigits tant a la comunitat UAB com al públic en general, empreses i institucions, a través de la coordinació de diverses entitats i serveis.

Vist el document en el qual es descriuen les tarifes pels serveis prestats per la Fundació UAB quan actua com a mitjà propi de la UAB i que la vigència de les mateixes és pel període comprès entre el dia 1 de desembre de 2025 i el 31 de desembre de 2026 (document 1).

Vist l’article 89 apartat i de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 109.1 dels Estatuts de la UAB.

Atesos els articles 15.6 i 28.3 apartat c del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Atès l’acord 74/2025 pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern reunida amb data 22 d’octubre de 2025, en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Ratificar les tarifes pels serveis de gestió del centre de llengua portuguesa/ Camões prestats per la FUAB, segons document que s’annexa. SEGON. Elevar aquesta acord al Consell Social perquè exerceixi les seves competències. TERCER. Encarregar al vicerector d’Economia l'execució i el seguiment d'aquests acords.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord CE 118/2025):

Primer.  Ratificar les tarifes pels serveis de gestió del centre de llengua portuguès / Camões prestats per la FUAB, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.  Encarregar al vicerector d’Economia l’execució i el seguiment d’aquest acord.

Tercer.  Comunicar aquest acord a la vicegerenta d’Economia, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

 


9.2. Tarifes del servei de coordinació i comunicació del Programa Visionaris II - Polaris prestats pel PRUAB.

Exposició de motius

Atès que el Parc de Recerca UAB (PRUAB) és un mitjà propi d’aquesta Universitat a la qual se li encomanen el servei de gestió del desenvolupament d’activitats orientades a:

     - L’impuls i suport de projectes emprenedors i programes específics d’acompanyament     (programa Visionari II- Polaris), incloent-hi la seva definició, difusió, selecció de participants i mentors, gestió econòmica i seguiment.

     - La definició i implementació de l’estratègia de comunicació Emprèn UAB. Mitjançant l’actualització del web, la generació de continguts, l’activació de campanyes i la difusió a la comunitat universitària.

Vist el document en el qual es descriuen les tarifes pels serveis prestats pel Parc de Recerca de la UAB quan actua com a mitjà propi de la UAB i que la vigència de les mateixes és pel període comprès entre el dia 1 de setembre de 2025 i el 31 de desembre de 2026 (document 1).

Vist l’article 89 apartat i de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 109.1 dels Estatuts de la UAB.

Atesos els articles 15.6 i 28.3 apartat c del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Atès l’acord 75/2025 pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern reunida amb data 22 d’octubre de 2025, en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Ratificar les tarifes pel servei de coordinació i comunicació del Programa Visionaris II-Polaris prestats pel PRUAB, segons document que s’annexa.  SEGON. Elevar aquesta acord al Consell Social perquè exerceixi les seves competències.  TERCER. Encarregar al vicerector d’Economia l'execució i el seguiment d'aquests acords.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord CE 119/2025):

Primer.  Ratificar les tarifes pel servei de coordinació i comunicació del Programa Visionaris II-Polaris prestats pel PRUAB, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.  Encarregar al vicerector d’Economia l’execució i el seguiment d’aquest acord.

Tercer.  Comunicar aquest acord a la vicegerenta d’Economia, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

 


10. Seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2025.

Exposició de motius

Vist l’acord PLE 28/2025 pres pel Ple del Consell Social reunit el 21 de maig, en virtut del qual s’aprova el pressupost de la UAB per a l’exercici 2025.

Atesa la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, en el marc de la normativa estatal i autonòmica d’aplicació, és del tot imprescindible l’assoliment de l’equilibri del pressupost.

Vist l’informe sobre el seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2025 presentat per la Gerència (document 1).

Vist l’article 89 apartat de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.

Vist l’article 109.1. dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.3 apartat g, del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord CE 120/2025):

Primer.  La Comissió Econòmica es dona per assabentada del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB de l’exercici 2025, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.  Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre el seguiment del pressupost 2025 de la UAB, d’acord amb el que consta en el punt primer d’aquest acord.

 


11. Criteris bàsics per a l’elaboració del Pressupost de l’any 2026 de la UAB.

Exposició de motius

Vist l’article 89 apartat c de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 52 apartat o dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 29.2 apartat c del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que en el Consell de Govern de data 11 de novembre de 2025 s'ha tractat els Criteris bàsics per a l’elaboració del pressupost 2026 de la UAB i elevar la proposta al Consell Social de la UAB.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (acord CE 121/2025):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

Primer. Aprovar els Criteris bàsics per a l’elaboració del Pressupost de la UAB 2026, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.  Encarregar la Gerència que elabori la proposta d’avantprojecte de pressupost de la UAB per 2026, d’acord amb els criteris que consten en el document 1, un cop aprovats pel Consell Social.

Tercer.  Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins de l’Equip de Govern, i la Gerència l’execució i el seguiment d’aquest acord.

Quart.  Comunicar el present acord al gerent i a la vicegerent d’Economia per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 


12.1. Complements retributius autonòmics per mèrits de docència del personal docent i investigador funcionari i contractat.

Exposició de motius

Vist els articles 72 i 90 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 52. p dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.3.d del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

D’acord amb la Resolució REU/4406/2023, de 22 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i la certificació de la valoració dels mèrits individuals docents i de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques catalanes, meritats fins el 31 de desembre de 2023, per a l’assignació de les retribucions addicionals.

Vist el Decret 405/2006, de 24 d'octubre, pel qual s'estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, que en el seu article 7 estableix que un cop certificada l'avaluació per l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d'assignació al Consell Social.

Atès que l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya) és competent per a l'avaluació dels mèrits de recerca del professorat universitari, a través de les seves comissions avaluadores de la Comissió d'Avaluació de la Recerca, i que també s’encarrega de notificar el resultat de l’avaluació a les persones interessades d’acord amb el procediment establert i comunica a cada universitat les avaluacions favorables obtingudes pel professorat respectiu, per tal que el Consell de Govern pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social.

Ateses les certificacions emeses per AQU Catalunya referents als complements retributius autonòmics per mèrits de docència del professorat de la UAB (document 1).

Vist que en la sessió del Consell de Govern d’11 de novembre de 2025 S'ha tractat la proposta de complements retributius per mèrits de docència del personal docent i investigador funcionari i contractat de la UAB i elevar la proposta al Consell Social perquè exerceixi les seves competències en matèria pressupostària.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda  (Acord CE 122/2025):

Primer.  Aprovar els complements retributius autonòmics per mèrits de docència del personal docent i investigador funcionari i contractat de la UAB que ha obtingut estimació positiva, d’acord amb el que consta al document 1 .

Segon.  Encarregar el vicerector de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d'aquest acord.

Tercer.  Comunicar el present acord a l'Àrea de Gestió de Persones, per tal que porti a termes les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 


12.1. Complements retributius autonòmics per mèrits de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat.

Exposició de motius

Vist els articles 72 i 90 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 52. p dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.3.d del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

D’acord amb la Resolució REU/4406/2023, de 22 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i la certificació de la valoració dels mèrits individuals docents i de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques catalanes, meritats fins el 31 de desembre de 2023, per a l’assignació de les retribucions addicionals.

Vist el Decret 405/2006, de 24 d'octubre, pel qual s'estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, que en el seu article 7 estableix que un cop certificada l'avaluació per l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d'assignació al Consell Social.

Atès que l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya) és competent per a l'avaluació dels mèrits de recerca del professorat universitari, a través de les seves comissions avaluadores de la Comissió d'Avaluació de la Recerca, i que també s’encarrega de notificar el resultat de l’avaluació a les persones interessades d’acord amb el procediment establert i comunica a cada universitat les avaluacions favorables obtingudes pel professorat respectiu, per tal que el Consell de Govern pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social.

Ateses les certificacions emeses per AQU Catalunya referents als complements retributius autonòmics per mèrits de docència del professorat de la UAB (document 1).

Vist que en la sessió del Consell de Govern d’11 de novembre de 2025 s'ha tractat la proposta de complements retributius per mèrits de docència del personal docent i investigador funcionari i contractat de la UAB i elevar la proposta al Consell Social perquè exerceixi les seves competències en matèria pressupostària.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda  (Acord CE 123/2025):

Primer. Aprovar els complements retributius autonòmics per mèrits de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat de la UAB que ha obtingut estimació positiva, d’acord amb el que consta al document 1 .

Segon.  Encarregar el vicerector de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d'aquest acord.

Tercer.  Comunicar el present acord a l'Àrea de Gestió de Persones, per tal que porti a termes les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 

13. Anàlisi de l’Informe de Suggeriments corresponent a l’exercici 2024 elaborat per l’empresa d’auditoria externa.

Exposició de motius

Atès que l’empresa d’auditoria externa, amb caràcter anual i com a part de l’auditoria dels comptes anuals de la UAB, realitza un Informe de Suggeriments en la que es recullen recomanacions fruït d’aspectes identificats en el decurs de la tasca d’auditoria, que poden fer referència a diferents àmbits de la UAB i respecte els quals la Universitat emet els seus comentaris o al·legacions, a efectes que siguin incorporats en la versió final de l’Informe de Suggeriments.

Atès que l’empresa d’auditoria externa ha fet arribar al Consell Social de la UAB l’Informe de Suggeriments de l’exercici 2024 (document 1).

Atès que han estat recollits els comentaris i/o al·legacions per part de la UAB en l’Informe de Suggeriments de l’exercici 2024.

Vist l’article 28.4 apartat c del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, es presenta l’Informe de Suggeriments de l’exercici 2024 per a la seva informació i anàlisi, i es presenta la següent

Proposta d’acord (Acord CE 124/2025):

Primer. La Comissió Econòmica del Consell Social es dona per assabentada de l’Informe de Suggeriments corresponent a l’exercici 2024, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.  Posar a disposició del gerent de la UAB l’Informe de Suggeriments corresponent a l’exercici 2024, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

 


14. Modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 31 d’octubre de 2025.

Exposició de motius

Atesa la sol·licitud presentada per la Gerència de la UAB en relació a la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 31 d’octubre de 2025 (document 1).

Vist l’article 89 apartat g, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Atès l’article 28.2 apartat b, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors i la documentació de la part expositiva, 

S'acorda (Acord CE 125/2025):

Primer.  Aprovar les modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 31 d’octubre de 2025, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.  Comunicar aquest acord al Gerent i a la vicegerenta d’Economia de la UAB, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 


15.  Modificacions de crèdit del pressupost del Consell Social de la UAB a 31 d’octubre de 2025.

Exposició de motius

Vist l’article 14.4 de la Llei Orgànica 6/2021, de 21 de desembre d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 98 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 110.1 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2. apartat j i l’article 33 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord PLE 29/2025 pres pel Ple del Consell Social de la UAB reunit el dia 21 de maig en virtut del qual s’aprova el pressupost del Consell Social de la UAB corresponent a l’exercici 2025, i que preveu una dotació de 52.777,58 euros per a Trasllats i indemnitzacions per raó de servei i de 19.281,63 euros per a Altres projectes del Consell Social.

Vist que en el pressupost del Consell Social de l’any 2025, s’ha assolit un estalvi en la partida Trasllats i indemnitzacions per raó de servei que permet reclassificar recursos per dotar dues noves partides, una per la despesa sobrevinguda en concepte de  Reparacions espais Consell Social per un import de 1.000 euros i l’altre per a la dotació de la partida Llicències de software d’import 450 euros, i una tercera  per a incrementar l’import inicial pressupostat per a la partida Web i comunicació Consell Social per un import de 774,40 euros.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (acord CE 126/2025)

Aprovar les modificacions de crèdit del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona a 31 d’octubre de 2025, d’acord amb el que consta en el document 1.


16. Despesa pluriennal corresponent a la pròrroga de la contractació de serveis de jardineria, manteniment, neteja, desbrossa i rec de vials i zones enjardinades del campus de la UAB.

Exposició de motius

Vist el certificat acreditatiu d’existència de crèdit de l’expedient de contractació número 52/2022 corresponent a la pròrroga dels serveis de jardineria, manteniment, neteja, desbrossa i rec de vials i zones enjardinades del campus de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Vist l’Acord del Consell de Govern de data 5 de maig de 2025 pel qual s’aprova el Pressupost de la UAB per a l’exercici de 2025.

Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost 2025 de la UAB, aprovat per acord PLE 28/2025 del Ple del Consell Social de 21 de maig.

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73.2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.

Vist l’article 89 apartat d de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist el que disposa l’article 28.3 apartat g del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist el que disposa  l’article 116.3 de la Llei  9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.

Vist l’acord 77/2025 pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern reunida amb data 22 d’octubre de 2025, en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Aprovar la proposta de despesa pluriennal corresponent a la contractació nº 52/2022 corresponent a la pròrroga dels serveis de jardineria, manteniment, neteja, desbrossa i rec de vials i zones enjardinades del campus de la UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA, segons document que s’adjunta. SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències. TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors i documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (acord CE 127/2025):

Primer. Aprovar la proposta de despesa pluriennal de la contractació número 52/2022 corresponent a la pròrroga dels serveis de jardineria, manteniment, neteja, desbrossa i rec de vials i zones enjardinades del campus de la Universitat Autònoma de Barcelona, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.  Encarregar a les persones responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.

Tercer.  Comunicar aquest acord a la vicegerenta d’Economia i al cap de la Unitat de Contractació de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.