Detall acord

PLENARI 21-05-2025

Ordre del dia

  1. Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió del Ple del dia 8 d’abril de 2025. [+]
  2. Aprovació, si escau, de la proposta de pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2025. [+]
  3. Informació sobre la innovació i les Empreses de Base Tecnològica (EBT) a la UAB. [+]
  4. Informe de la presidenta del Consell Social de la UAB.
  5. Informe del rector de la UAB.
  6. Àmbit econòmic.

         6.1. Informació sobre l’àmbit econòmic.

         6.2. Aprovació, si escau, de la proposta de pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2025. [+]

  1. Àmbit acadèmic.

         7.1. Informació sobre l’àmbit acadèmic.

         7.2. Aprovació, si escau, de la proposta d’informe  al Consell de Govern sobre la creació d’un títol de grau universitari. [+]

         7.3. Aprovació, si escau, de la proposta d’informe  al Consell de Govern sobre creació de títols de màster universitari. [+]

         7.4. Aprovació, si escau, de la proposta d’informe  al Consell de Govern sobre l’extinció de títols de màster universitari. [+]

  1. Aprovació, si escau, de la proposta de nomenament de càrrecs del Consell Social de la UAB. [+]
  2. Torn obert de paraules. [+]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Relació dels acords

1. Acta de la sessió plenària del dia 8 d'abril de 2025.

S'acorda (Acord PLE 27/2025)

Aprovar l'acta de la sessió plenària del dia 8 d'abril de 2025.


2. Pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2025.

 Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89 de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vistos els articles 52 apartat o, dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2 apartat b del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord PLE 19/2025 pres pel Ple del Consell Social reunit el dia 8 d’abril de 2025, en virtut del qual s’acorda: Primer. Aprovar el document “Criteris bàsics per a l’elaboració del Pressupost de la UAB 2025”, d’acord amb el que consta en el document 1. Segon. Encarregar la Gerència que elabori la proposta d’avantprojecte de pressupost de la UAB per 2025, d’acord amb els criteris que consten en el document 1, un cop aprovats pel Consell Social. Tercer. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins de l’Equip de Govern, i la Gerència l’execució i el seguiment d’aquest acord. Quart. Comunicar el present acord al gerent i a la vicegerent d’Economia per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Vist l’acord pres en la sessió extraordinària del Consell de Govern de 5 de maig de 2025 sobre l’aprovació del projecte de pressupost de la UAB per a l’exercici 2025i elevar l’acord al Consell Social perquè exerceixi les seves competències.

Vist l’acord CE 45/2025 de la Comissió Econòmica del Consell Social de 13 de maig de 2025, en virtut del qual s’acorda informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar el pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2025, d’acord amb el que consta en el document 1. Segon. Encarregar al gerent l’execució i el seguiment d’aquest acord. Tercer. Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, el gerent i la vicegerent d’Economia de la UAB, per tal que es portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.                                                                                             

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord PLE 28/2025):

Primer.  Aprovar el pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2025, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.   Encarregar al gerent l’execució i el seguiment d’aquest acord.

Tercer.   Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, el gerent i la vicegerent d’Economia de la UAB, per tal que es portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


3.  Informació sobre la innovació i les Empreses de Base Tecnològic (EBT) a la UAB.

Exposició de motius

Vist l’interès que s’informi sobre la innovació i les Empreses de Base Tecnològica a la UAB, pel contingut estratègic de la matèria i per a qualsevol aportació de valor que en pogués fer el Consell Social.

Vist que en la reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social de 18 de febrer de 2025 s’informa sobre la innovació i les EBT a la UAB i es valora la utilitat i importància de la informació per ser tractada en el Ple del Consell Social.

Per tot això, en la reunió del Ple del Consell Social de 21 de maig de 2025 la Vicerectora d'Innovació, Transferència i Emprenedoria i el vicegerent de Recerca informaran sobre la innovació i les Empreses de Base Tecnològica a la UAB (document 1).


6.2. Pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2025.

Exposició de motius

Vist l’article 14.4 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 98 de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 110.1 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2 apartat j i l’article 33 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord PLE 55/2024 pres en la reunió de la Comissió Societat-Universitat de 17 d’octubre de 2025, el qual estableix el següent: Primer. Aprovar destinar, l'any 2025, 5.600 euros al projecte "Programa d'acompanyament per a reorientar la teva carrera. Primera Edició" en concepte de les despeses de contractació externa per a la realització de les sessions grupals, les sessions individuals i les reunions de treball, d'acord amb el que consta en el document 1. Segon. Aprovar destinar, l'any 2025, 7.836 euros al projecte "Stop sedentarisme. Assessorament per la millora de la salut i el benestar de l’alumnat de la UAB" a compte de les despeses de contractació externa de reforç de monitoratge, d'acord amb el que consta en el document 2. Tercer. Comunicar el punt primer d’aquest acord a la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat i a la directora d’Alumni UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes. Quart. Comunicar el punt segon d’aquest acord a la vicerector de Campus i Sostenibilitat i al director del Servei d’Activitat Física de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

Vist l’acord PLE 26/2025 pres en la reunió del Ple del Consell Social de 8 d’abril de 2025, en virtut del qual s’acorda: Primer. Aprovar destinar, l'any 2025, 3.000 euros al projecte "Sèrie d’informes d’estudis docents de la UAB" en concepte de la despesa de contractació de personal tècnic per a la realització dels estudis, d’acord amb el que consta en el document 1. Segon. Aprovar destinar, l’any 2025, 16.500 euros al projecte “Creació d'un model de referència en realitat virtual dins la computació espacial” en concepte de la despesa per la compra de recursos tecnològics, la despesa de contractació externa per a la formació en disseny de realitat virtual i la despesa imputable a l’any 2025 per a la creació d’un model virtual singular, d’acord amb el que consta en el document 2. Tercer. Comunicar el punt primer d’aquest acord al vicerector de Formació i Innovació Docent i a la directora de l’Institut de Ciències de l’Educació de la UAB , als efectes de les gestions que siguin oportunes. Quart. Comunicar el punt segon d’aquest acord a la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria i al vicegerent de Recerca, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

Vist l’acord CE 46/2025 pres en la reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social de 13 de maig de 2025, en virtut del qual s’acorda informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta de pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2025, d’acord amb el que consta en el document 1.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors i a proposta del president del Consell Social es presenta, per a l’informe previ de la Comissió Econòmica, 

S'acorda (Acord PLE 29/2025):

Aprovar el pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2025, d’acord amb el que consta en el document 1.


7.2. Informe al Consell de Govern sobre la creació d’un títol de grau universitari.

Exposició de motius

Atesa la petició de creació de títol de grau i la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta reuneix els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols (document 1 i document 2).

Vist l'article 7.1 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d’aplicació general.

Vist el que disposa l’article 52.c dels Estatus de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre pel qual s’estableix l’organització d’ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 88.b de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 29.1.b del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord 38/2025 pres en la reunió de la Comissió d’Afers Acadèmics del Consell de Govern de la UAB de 22 d’abril en relació a la creació d’un títol de grau universitari i elevar l’acord al Consell Social de la UAB perquè emeti el preceptiu informe.

Vist que en la reunió de la Comissió Acadèmica del Consell Social del dia 29 d’abril s’ha pres l’acord 15/2025, que estableix el següent: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Informar favorablement al Consell de Govern de la UAB sobre la creació del títol de grau en Humanitats i Gestió de la Cultura. Segon.  Elevar aquest informe al Consell de Govern de la UAB per a l’acord que correspongui. Tercer.   Comunicar el present acord a la Secretària General i a la cap de l’Oficina de Coordinació Institucional de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

Atesa la proposta del Vicerector d’Estudis i Qualitat.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions i la documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda ( acord PLE 30/2025):

Primer. Informar favorablement al Consell de Govern de la UAB sobre la creació del títol de grau en Humanitats i Gestió de la Cultura. 

Segon.  Elevar aquest informe al Consell de Govern de la UAB per a l’acord que correspongui.

Tercer.  Comunicar el present acord a la Secretària General i a la cap de l’Oficina de Coordinació Institucional de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.


7.3. Informe al Consell de Govern sobre la creació de títols de màster universitari.

Exposició de motius

Atesa la proposta del vicerector d’Estudis i Qualitat per a la creació de títols de màster universitari, que ha estat presentada pels centres corresponents (document 1, document 2 i document 3).

Vist l'article 7.1 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist l’article 88.b de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist el que disposa l’article 52.c dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.

Vist l’article 9 i següents de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de titulacions de màster universitari.

Vist l’article 29.1.b del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord 40/2025 pres en la reunió de la Comissió d’Afers Acadèmics delegada del Consell de Govern de 22 d’abril de 2025 en relació a la creació de títols de màster universitari i elevar l’acord al Consell Social de la UAB perquè emeti el preceptiu informe.

Vist que en la reunió de la Comissió Acadèmica del Consell Social del dia 29 d’abril  s’ha pres l’acord 16/2025, que estableix el següent: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Informar favorablement al Consell de Govern de la UAB sobre la creació dels títols de màster universitari següents: a.Geosciences for the Energy Transition. b. Història de la Ciència: Història, Patrimoni i Comunicació Científica. Segon.  Elevar aquest informe al Consell de Govern de la UAB per a l’acord que correspongui. Tercer.  Comunicar el present acord a la Secretària General i a la cap de l’Oficina de Coordinació Institucional de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions i la documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (Acord PLE 31/2025):

Primer. Informar favorablement al Consell de Govern de la UAB sobre la creació dels títols de màster universitari següents:

  1. Geosciences for the Energy Transition 
  2. Història de la Ciència: Història, Patrimoni i Comunicació Científica 

Segon.  Elevar aquest informe al Consell de Govern de la UAB per a l’acord que correspongui.

Tercer.  Comunicar el present acord a la Secretària General i a la cap de l’Oficina de Coordinació Institucional de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.


7.4. Informe al Consell de Govern sobre l’extinció de títol de màster universitari.

Exposició de motius

Vista la proposta del vicerector d’Estudis i Qualitat per a l’extinció d’un títols de màster universitari que ha estat presentada pel centre corresponent (document 1).

Vist el que disposa la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d’aplicació general.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la qualitat.

Vist l’article 88.b de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist el que disposa l’article 52.c del Estatus de la UAB sobre la supressió de titulacions de grau pròpies de la UAB.

Vist l’article 29.1.a del reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord 43/2025 pres en la reunió de la Comissió d’Afers Acadèmics del Consell de Govern de la UAB de 22 d’abril en relació a la creació de títols de màster universitari i elevar l’acord al Consell Social de la UAB perquè emeti el preceptiu informe.

Atesa la proposta del Vicerector d’Estudis i Qualitat.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Vist que en la reunió de la Comissió Acadèmica del Consell Social del dia 29 d’abril s’ha pres l’acord 17/2025 que estableix el següent: informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer.  Informar favorablement al Consell de Govern de la UAB sobre la l’extinció del títol de màster universitari Recerca Clínica. Segon.  Elevar aquest informe al Consell de Govern de la UAB per a l’acord que correspongui. Tercer.  Comunicar el present acord a la Secretària General i a la cap de l’Oficina de Coordinació Institucional de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

 

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva,                                                      

S'acorda (Acord PLE 32/2025):

Primer.  Informar favorablement al Consell de Govern de la UAB sobre la l’extinció del títol de màster universitari en Recerca Clínica.

Segon.  Elevar aquest informe al Consell de Govern de la UAB per a l’acord que correspongui.

Tercer.  Comunicar el present acord a la Secretària General i a la cap de l’Oficina de Coordinació Institucional de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

 

8. Nomenament de càrrecs de representació del Consell Social.

Exposició de motius

A) Nomenament de la persona representant del Consell Social de la UAB en el patronat de la Fundació Autònoma Solidària

Vist l’ article 96 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’ article 7.4 del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Vistos els articles 14.3 i 14.5 dels Estatuts de la Fundació Autònoma Solidària (FAS).

Vist l’acord PLE 18/2023 del Ple del Consell Social realitzat el 17 de maig de 2023, pel qual s’aprova que la senyora Montserrat López representi el Consell Social de la UAB en el patronat de la Fundació Autònoma Solidària.

Atès que s’ha rebut comunicat de la direcció jurídica de la FAS en la que es comunica que,  d’acord amb el que estableix l’article 14.5 dels Estatuts de l’esmentada Fundació, el període pel qual la senyora López va ser nomenada com a patrona de la FAS venç el 9 de juny de 2025 i que, per tant, és necessari que el Consell Social procedeixi a la seva renovació o a la designació de la persona que es consideri per a l’exercici d’aquest càrrec.

Atès que la presidenta del Consell Social de la UAB, d’acord amb la senyora Montserrat López Merlos, proposa renovar el nomenament de la senyora Montserrat López Merlos com a persona patrona de la Fundació Autònoma Solidària, en representació del Consell Social de la UAB.

B) Nomenament de la persona representant del Consell Social en el Patronat de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona

Vist l’article 83 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 7.1 del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord 34/2021 pres pel Ple del Consell Social reunit el  21 de maig, pel qual s’aprova la renovació del senyor Ramon Alberich Ferrer com a representant del Consell Social de la UAB en el patronat de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona (FUAB).

Atès que s’ha rebut comunicat de la direcció jurídica de la FUAB en la que es comunica que el període pel qual el senyor Ramon Alberich va ser nomenat com a patró de la FUAB ha vençut i que, per tant, és necessari que el Consell Social procedeixi a la seva renovació o a la designació de la persona que es consideri per a l’exercici d’aquest càrrec.

Vist que, en el context exposat, la presidenta del Consell Social, d’acord amb el  senyor Ramon Alberich Ferrer, proposa la renovació del càrrec d’aquest com a representant del Consell Social en el patronat de la Fundació UAB.

c) Nomenament de vocal a la Comissió Acadèmica i a la Comissió Societat Universitat i Empresa del Consell Social.

Vist l’acord Ple 9/2025 pres pel Ple del Consell Social reunit el 6 de març, pel qual s’aprova el nomenament de la persona que ocupi el càrrec de director/a de l’Escola de Postgrau com a membre vocal de la Comissió Acadèmica del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona, i el nomenament de la persona que ocupi el càrrec de vicerector/a de Campus i Sostenibilitat, en substitució de la vicerectora d’estudiants i d’Ocupabilitat, com a membre vocal de la Comissió Universitat, Societat i Empresa del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Atès el canvi de denominació de l’Escola de Postgrau, que en virtut de l’article 24 dels Estatuts de la Universitat Autònoma de Barcelona passa a denominar-se Escola de Formació Permanent.

Atès que en el punt segon de l’acord Ple 9/2025 hauria d’haver previst el nomenament del vicerectorat de Campus i Sostenibilitat o càrrec similar de diferent denominació i amb àmbit competencial en els afers de la Comissió Universitat, Societat i Empresa.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a instàncies del president del Consell Social, 

S'acorda (Acord PLE 33/2025):

Primer.  Aprovar la renovació del nomenament de la senyora Montserrat López Merlos com a patrona de la Fundació Autònoma Solidària en representació del Consell Social de la UAB.

Segon.   Aprovar la renovació del nomenament del senyor Ramon Alberich Ferrer com patró de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona en representació del Consell Social de la UAB.

Tercer.  Aprovar el nomenament de la persona que ocupi el càrrec de director/a de l’Escola de Formació Permanent o càrrec similar de diferent denominació i amb àmbit competencial en els afers de la Comissió Acadèmica com a membre vocal de la Comissió Acadèmica del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Quart.    Aprovar la modificació del punt primer de l’acord PLE 9/2025, en el sentit que, enlloc de fer constar “Aprovar el nomenament de la persona que ocupi el càrrec de vicerector/a de Campus i Sostenibilitat, en substitució de la vicerectora d’estudiants i d’Ocupabilitat, com a membre vocal de la Comissió Universitat, Societat i Empresa del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona.”, es faci constar el següent: “Aprovar el nomenament de la persona que ocupi el càrrec de vicerector/a de Campus i Sostenibilitat o càrrec similar de diferent denominació i amb àmbit competencial en els afers de la Comissió Universitat, Societat i Empresa, en substitució de la vicerectora d’estudiants i d’Ocupabilitat, com a membre vocal de la Comissió Universitat, Societat i Empresa del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona.”

Cinquè. Comunicar el punt primer d’aquest acord al president del Patronat de la Fundació Autònoma Solidaria i a la directora Jurídica i de Recursos Humans de la FUAB.

Sisè.    Comunicar el punt segon d’aquest acord al president del Patronat de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona i a la directora Jurídica i de Recursos Humans de la FUAB.

 


9. Torn obert de paraules.