Detall acord
COMISSIÓ ECONÒMICA 15-11-2017
Ordre del dia
- Aprovació, si escau, de l'acta de la sessió del dia 9 d’octubre de 2017. [+]
- Informe sobre l’àmbit econòmic.
- Informació i acord, si escau, sobre el seguiment de l’execució del pressupost de la UAB per a l’any 2017. [+]
- Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de Criteris bàsics per a la elaboració del Pressupost de l’any 2018 de la UAB. [+]
- Aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 31 d’octubre de 2017. [+]
- Aprovació, si escau, de la proposta de despeses pluriennals per a la contractació de les obres d’ampliació del Servei d’Estabulari a la Torre M1 planta baixa de l’edifici M. [+]
- Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de cessió d’ús d’espais a favor de la Fundació Alumni UAB. [+]
- Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de cessió d’ús d’espais a favor de la Fundació Hospital Clínic Veterinari. [+]
- Aprovació, si escau, de la proposta de complements retributius autonòmics del personal docent i investigador funcionari i contractat per mèrits corresponents a l’avaluació 2016 de:
- Aprovació, si escau, de la proposta de les despeses pluriennals per a la contractació conjunta de la Biblioteca Digital de Catalunya. [+]
- Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de crèdit del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponent a l’exercici 2017. [+]
- Informació sobre els contractes formalitzats per la UAB en el tercer trimestre de l’exercici 2017. [+]
- Torn obert de paraules.
Relació dels acords
1. Acta de la sessió del dia 9 d'octubre de 2017.
S'acorda (Acord CE 102/2017):
Aprovar l’acta de la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el dia 9 d'octubre de 2017.
3. Seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2017.
Exposició de motius
Vist l’acord 79/2016 pres pel Ple del Consell Social reunit el 21 de desembre, en virtut del qual s’aprova el pressupost de la UAB de l’exercici 2017, el qual és públic, únic, equilibrat i sostenible financerament en el marc de la Llei d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
Atesa la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, en el marc de la normativa estatal i autonòmica d’aplicació, és del tot imprescindible l’assoliment de l’equilibri del pressupost aprovat per a l’exercici 2017.
Vist l’informe sobre el seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2017 presentat per la Gerència (document 1).
Vist l’article 89.d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.
Vist l’article 123.1) dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.3.g) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord CE 103/2017):
1) La Comissió Econòmica es dóna per assabentada del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB a 31 d’octubre de 2017.
2) Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre el seguiment del pressupost 2017 de la UAB, d’acord amb el que consta en el punt primer d’aquest acord.
Exposició de motius
Vist l’article 89.c de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 64.l dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 29.2.c del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist que la Comissió d’Economia i d’Organització en la sessió de 27 d’octubre de 2017 va informar favorablement el document de “Criteris bàsics per a l’elaboració del Pressupost de la UAB 2018”.
Vista la proposta d’acord que està previst tractar en la reunió del Consell de Govern de 16 de novembre de 2017 que estableix: PRIMER. Aprovar el document “Criteris bàsics per a l’elaboració del Pressupost de la UAB 2018”, que s’adjunta; SEGON. Elevar al Consell Social l’acord anterior perquè exerceixi les seves competències; TERCER. Encarregar a la Gerència que elabori la proposta de projecte de pressupost de la UAB per 2018 d’acord amb els criteris bàsics, un cop aprovats pel Consell Social; QUART. Comunicar al vicerector d’Economia i de Campus i al gerent els presents acords.
Prenent en consideració que la reunió del Consell de Govern està pendent de dur-se a terme, i que, per tant, l’acord CE 104/2017 que es proposa per a l’acord de la Comissió Econòmica de 15 de novembre de 2017 resta subjecte a l’acord del Consell de Govern.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (acord CE 104/2017):
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
1) Aprovar el document “Criteris bàsics per a l’elaboració del Pressupost de la UAB 2018”, d’acord amb el que consta en el document 1.
2) Encarregar la Gerència que elabori la proposta d’avantprojecte de pressupost de la UAB per 2018, d’acord amb els criteris un cop aprovats pel Consell Social.
3) Comunicar al vicerector d’Economia i campus i al gerent de la UAB el present acord.
4) Aquest acord queda supeditat a l’aprovació de l’acord corresponent per part del Consell de Govern del dia 16 de novembre de 2017.
Exposició de motius
Atesa la sol·licitud presentada per la Gerència de la UAB en relació a la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 31 d’octubre de 2017 (documents 1 i 2).
Vist l’article 89.g de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 28.2.b del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord CE 105/2017):
1) Aprovar les modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 31 d’octubre de 2017, d’acord amb el que consta en el document 2.
2) Comunicar aquest acord al Gerent i a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
6. Despeses pluriennals per a la contractació de les obres d’ampliació del Servei d’Estabulari a la Torre M1 planta baixa de l’edifici M.
Exposició de motius
Vista la tramitació de la despesa per a la contractació de les obres d’ampliació del Servei d’Estabulari a la Torre M1 planta baixa de l’edifici M de la Universitat Autònoma de Barcelona, segons expedient de contractació 33/2017.
Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2017 pel que fa a les despeses pluriennals.
Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.
Vist l’acord PLE 07/2017 pres en reunió plenària de 21 de febrer, en virtut del qual s’aprova: 1) Acordar que el Consell Social, abans de l’inici del procediment de tramitació dels expedients de contractació administrativa, aprovi les despeses pluriennals pel procediment d’adjudicació procedent amb un valor superior de 200.000€ (pressupost base de licitació, IVA exclòs).; 2) Autoritzar al gerent de la UAB a l’aprovació de la despesa pluriennal pel procediment d’adjudicació que sigui procedent fins a un import màxim de 200.000€ (pressupost base de licitació, IVA exclòs), amb l’obligació d’informar al Consell Social de totes les operacions dutes a terme en el transcurs del semestre de l’exercici social en curs.; 3) Aplicar el procediment previst al punt segon d’aquest acord a les pròrrogues de contractes administratius que impliquin un compromís de despesa pluriennal sigui quin sigui el seu import.; 4) Acordar que els punts anteriors del present acord no siguin d’aplicació als expedients de contractació administrativa pel procediment d’adjudicació que sigui procedent que impliquin un compromís de despesa pluriennal tramitats a través del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC).; 5) Encarregar al vicerector d’Economia i Campus l'execució i el seguiment d'aquest acord.
Vist l’acord PLE 02/2017 pres en reunió plenària de 21 de febrer, en virtut del qual es modifica el Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB, en el sentit que la Comissió Econòmica del Consell Social tingui la competència d’aprovar, per delegació del Ple, la programació i la despesa pluriennal de la Universitat, a proposta del Consell de Govern.
Vist l’acord 08/2017 pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 26 de gener de 2017, en virtut del qual, entre d’altres, s’acorda delegar en la Comissió d’Economia i d’Organització la competència relativa a la proposta d’aprovació de les despeses pluriennals pel procediment d’adjudicació procedent amb un valor superior a 200.000€, perquè l’elevi directament al Consell Social tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer efectiu el present acord.
Vist el Certificat emès en data 17 d’octubre de 2017 pel vicerector d’Economia i Campus d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la contractació número 33/2017 d’obres d’ampliació del Servei d’estabulari a la Torre M1, planta baixa de l’Edifici M.
Vist l’acord pres per la Comissió d’Economia d’Organització del Consell de Govern reunida el 27 d’octubre de 2017, en virtut del qual s’acorda el següent: PRIMER. Aprovar la proposta de despeses pluriennals per a la contractació número 33/2017 d’obres d’ampliació del Servei d’estabulari a la Torre M1, planta baixa de l’Edifici M, segon document que ; SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències; TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions,
S'acorda (acord CE 106/2017):
1) Aprovar la proposta de despeses pluriennals per a la contractació d’obres d’ampliació del Servei d’Estabulari a la Torre M, planta baixa de l’Edifici M i l’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la contractació número 33/2017, d’acord amb el que consta en el document 1.
2) Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.
7. Cessió d’ús d’espais a favor de la Fundació Alumni UAB.
Exposició de motius
Atès que per acord número PLE 02/2016 de 22 de febrer, del Ple del Consell Social de la UAB, en data 23 de febrer de 2016 es va atorgar la carta fundacional de la FUNDACIÓ ALUMNI I AMICS DE LA UAB davant el notari de Cerdanyola, Sr. Teodoro López-Cuesta, sota el núm. 315 del seu protocol, la qual va quedar inscrita en el Registre de fundacions el següent dia 1 d’abril de 2016 amb el fi de constituir-se en instrument d’intermediació social entre la Universitat Autònoma de Barcelona i la societat, fent possible un contacte i un coneixement més gran de la realitat de cadascuna, així com, esdevenir un espai efectiu perquè els agents econòmics i socials i la Universitat Autònoma de Barcelona, puguin trobar-se en règim de normalitat.
Atès que, entre els esmentats acords dels òrgans de govern, es va ‘Autoritzar la formalització d’un conveni de cessió d’ús gratuït d’espais amb la FUNDACIÓ ALUMNI I AMICS DE LA UAB un cop aquesta s’hagi constituït, en virtut del qual la Universitat Autònoma de Barcelona cedeixi l’ús gratuït a la fundació de nova creació de la Torre Vila-Puig, pel termini de cinc anys renovables expressament en terminis iguals i consecutius de cinc anys fins el màxim legalment permès (apartat quart de l’Acord PLE 02/2016 de 22 de febrer del Consell Social).
Atès que per acord número PLE 63/2016 de 15 de novembre, el Ple del Consell Social de la UAB, va redefinir la fundació la qual cosa es va materialitzar finalment en l’atorgament de l’escriptura d’elevació a públic d’acords de patronat atorgada en data 30 de gener de 2017, davant notària de Barcelona, Sra. Maria Isabel Gabarró Miquel, sota el núm. 279 del seu protocol, en virtut de la qual, entre d’altres, es va canviar la denominació fundacional per la de FUNDACIÓ ALUMNI UAB.
Atès que l’equip de govern considera que la ubicació adequada d’aquesta fundació sigui provisionalment a l’edifici de la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General, la qual cosa implica la modificació dels acords 2/2016 i PLE 2/2016 del Consell de Govern i del Consell Social.
Vist allò que disposa l’article 93 i 137.4 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques.
Vist l’article 29 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya.
Vistos els articles 72 a 81 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya.
Vist l’article 89.k) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vistos els articles 207.2 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Vista la proposta d’acord que està previst tractar en la reunió del Consell de Govern de 16 de novembre de 2017 que estableix: Primer.- Revocar l’apartat Quart de l’Acord núm. 2/2016 de la sessió de data 3 de febrer de 2016 del Consell de Govern; Segon.- Autoritzar la cessió d’ús d’espais a la ‘Fundació Alumn UABi’ amb CIF núm. G-66727991, segons el que disposa la legislació vigent en matèria de patrimoni, d’acord amb les condicions següents:
- Objecte: Cessió d’ús de 90 m2 a la planta baixa de l’edifici de la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General del campus de Bellaterra.
- Cànon: La cessió d’ús és gratuïta, assumint la UAB les despeses de manteniment i els consums.
- Termini de duració: 1 any, prorrogable per un únic període d’ 1 any més.
- Destinació: La Fundació Alumni UAB vindrà obligada a destinar aquests espais a l’activitat pròpia del Servei per ella oferta.
Tercer.- Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquests acords; Quart.- Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències; Cinquè.- Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquests acords; Sisè.- Comunicar els presents acords a la vicegerenta d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Prenent en consideració que la reunió del Consell de Govern està pendent de dur-se a terme, i que, per tant, l’acord CE 107/2017 que es proposa per a l’acord de la Comissió Econòmica de 15 de novembre de 2017 resta subjecte a l’acord del Consell de Govern.
Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva,
S'acorda (acord CE 107/2017):
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
1) Revocar l’apartat Quart de l’Acord PLE 02/2016 de la sessió de data 22 de febrer de 2016 del Ple del Consell Social.
2) Autoritzar la cessió d’ús d’espais a la ‘Fundació Alumni UAB’ amb CIF núm. G-66727991, segons el que disposa la legislació vigent en matèria de patrimoni, d’acord amb les condicions següents:
- Objecte: Cessió d’ús de 90 m2 a la planta baixa de l’edifici de la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General del campus de Bellaterra.
- Cànon: La cessió d’ús és gratuïta, assumint la UAB les despeses de manteniment i els consums.
- Termini de duració: 1 any, prorrogable per un únic període d’ 1 any més.
- Destinació: La Fundació Alumni UAB vindrà obligada a destinar aquests espais a l’activitat pròpia del Servei per ella oferta.
3) Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.
4) Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquest acord.
5) Comunicar el present acord a la vicegerenta d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
6) Aquest acord queda supeditat a l’aprovació de l’acord corresponent per part del Consell de Govern del dia 16 de novembre de 2017.
8. Cessió d’ús d’espais a favor de la Fundació Hospital Clínic Veterinari.
Exposició de motius
Vista la petició interessada per la directora General de la Fundació Hospital Clínic Veterinari en relació amb la cessió d’ús d’espais a la Fundació Hospital Clínic Veterinari.
Atès que en virtut dels acords del Consell de Govern i del Consell Social de dates 17 de juliol de 2008 i 24 de juliol de 2008, respectivament, en data 30 de juliol de 2008 la Universitat Autònoma de Barcelona va constituir la Fundació Hospital Clínic Veterinari amb la finalitat que col·laborés amb la Facultat de Veterinària en activitats de docència, de recerca i de prestació de tot tipus de serveis relacionats amb l’àmbit veterinari, inclosos els assistencials i hospitalaris, atorgant-li la gestió de l’Hospital Clínic Veterinari.
Atès que recentment la UAB ha construït al carrer de l’Hospital s/n, zona NW del campus de Bellaterra, darrera la Facultat de Veterinària i al costat de l’edifici CRESA, una edificació auxiliar per a quadres d’aïllament de grans animals (principalment equins) la qual està ubicada a la finca registral núm. 44.336 del Registre de la Propietat de Cerdanyola del Vallès núm. 2, de titularitat de la UAB, d’acord amb els plànols d’ubicació, d’emplaçament i de planta incorporats com a document 1.
Atès que és interès de la UAB cedir l’ús d’aquesta instal·lació a favor de la Fundació Hospital Clínic Veterinari perquè pugui desenvolupar la seva activitat fundacional.
Vist allò que disposa l’article 93 i 137.4 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques.
Vist l’article 29 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya.
Vistos els articles 72 a 81 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya.
Vist l’article 89.k) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vistos els articles 207.2 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Vista la proposta d’acord que està previst tractar en la reunió del Consell de Govern de 16 de novembre de 2017 que estableix: Primer.- Autoritzar la cessió d’ús d’espais a la ‘Fundació Hospital Clínic Veterinari, Fundació Privada’ amb CIF núm. G-65012775, segons el que disposa la legislació vigent en matèria de patrimoni, d’acord amb les condicions següents:
- Objecte: Cessió d’ús en exclusiva de l’edificació auxiliar per a quadres d’aïllament de grans animals (principalment equins), de 179,29 m2 de superfície, ubicada al carrer de l’Hospital s/n, zona NW del campus de Bellaterra, darrera la Facultat de Veterinària i al costat de l’edifici CRESA, de la finca registral núm. 44.336 del Registre de la Propietat de Cerdanyola del Vallès nº2, d’acord amb els plànols d’ubicació, d’emplaçament i de planta incorporats com a document núm. 1.
- Cànon: La cessió d’ús és gratuïta però la cessionària assumeix el cost de les depeses directes i indirectes dels espais l’ús dels quals es cedeix.
- Termini de duració: 5 anys, prorrogable per períodes iguals i successius de 5 anys fins el límit permès per la legislació patrimonial d’aplicació.
- Destinació: La Fundació Hospital Clínic Veterinari vindrà obligada a destinar aquests espais a l’activitat pròpia del Servei que ofereix.
Segon.- Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquests acords; Tercer.- Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències; Quart.- Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquests acords; Cinquè.- Comunicar els presents acords a la vicegerenta d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Prenent en consideració que la reunió del Consell de Govern està pendent de dur-se a terme, i que, per tant, l’acord CE 108/2017 que es proposa per a l’acord de la Comissió Econòmica de 15 de novembre de 2017 resta subjecte a l’acord del Consell de Govern.
Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva,
S'acorda (acord CE 108/2017):
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
1) Autoritzar la cessió d’ús d’espais a la ‘Fundació Hospital Clínic Veterinari, Fundació Privada’ amb CIF núm. G-65012775, segons el que disposa la legislació vigent en matèria de patrimoni, d’acord amb les condicions següents:
- Objecte: Cessió d’ús en exclusiva de l’edificació auxiliar per a quadres d’aïllament de grans animals (principalment equins), de 179,29 m2 de superfície, ubicada al carrer de l’Hospital s/n, zona NW del campus de Bellaterra, darrera la Facultat de Veterinària i al costat de l’edifici CRESA, de la finca registral núm. 44.336 del Registre de la Propietat de Cerdanyola del Vallès nº2, d’acord amb els plànols d’ubicació, d’emplaçament i de planta incorporats com a document 1.
- Cànon: La cessió d’ús és gratuïta però la cessionària assumeix el cost de les depeses directes i indirectes dels espais l’ús dels quals es cedeix.
- Termini de duració: 5 anys, prorrogable per períodes iguals i successius de 5 anys fins el límit permès per la legislació patrimonial d’aplicació.
- Destinació: La Fundació Hospital Clínic Veterinari vindrà obligada a destinar aquests espais a l’activitat pròpia del Servei que ofereix.
2) Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.
3) Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquest acord.
4) Comunicar els presents acords a la vicegerenta d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
5) Aquest acord queda supeditada a l’aprovació de l’acord corresponent per part del Consell de Govern del dia 16 de novembre de 2017.
9.1. Complements retributius autonòmics per mèrits de docència corresponents a l’avaluació 2016 del personal docent i investigador funcionari i contractat.
Exposició de motius
Vistos els articles 72 i 90.b) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist l’article 64.m dels Estatuts de la UAB, que estableix que és competència del Consell de Govern proposar al Consell Social l’assignació individual de retribucions addicionals al personal acadèmic per a activitats docents, investigadores i de gestió.
Vist l’article 28.3.d del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB, que estableix que li correspon a la Comissió Econòmica, acordar les retribucions addicionals per mèrits docents, de recerca i de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat dins dels límits que fixi el Govern de la Generalitat i a proposta del Consell de Govern de la Universitat.
Atès que al llarg de l'any 2017 les àrees i oficines encarregades de la tramitació dels complements retributius autonòmics han desenvolupat els processos establerts pel que fa als complements referents als mèrits de docència. Així mateix, les propostes elaborades atenent els criteris establerts van ser analitzades i aprovades per les comissions del Consell de Govern amb competències en aquesta matèria, i van ser trameses a AQU Catalunya per a la seva certificació.
Vist el Decret 405/2006, de 24 d'octubre, pel qual s'estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, que en el seu article 7 estableix que un cop certificada l'avaluació per l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d'assignació al Consell Social.
Atesa la certificació emesa per AQU Catalunya pel que fa a l’assignació de retribucions addicionals per mèrits de docència, corresponent a l’avaluació de l’any 2016.
D’acord amb la Resolució EMC/2966/2016, de 23 de desembre, per la qual es dóna publicitat al procediment i la certificació de la valoració dels mèrits individuals docents i de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques catalanes, meritats fins al 31 de desembre de 2016, per a l'assignació de les retribucions addicionals.
Vista la proposta d’acord que està previst tractar en la reunió del Consell de Govern de 16 de novembre de 2017 que estableix: PRIMER.- Assumir la proposta tramesa per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius addicionals autonòmics per mèrits de docència per al professorat funcionari i contractat de la UAB que han obtingut avaluació positiva, en els termes que es recullen en l’annex; SEGON.- Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixen les seves competències; TERCER.- Comunicar el present acord a l'Àrea de Personal Acadèmic, per tal que portin a termes les mesures necessàries per a fer-lo efectiu; QUART.- Encarregar el vicerector de Personal Acadèmic i el gerent que facin el seguiment de l'acompliment d'aquest acord.
Prenent en consideració que la reunió del Consell de Govern està pendent de dur-se a terme, i que, per tant, l’acord CE 110/2017 que es proposa per a l’acord de la Comissió Econòmica de 15 de novembre de 2017 resta subjecte a l’acord del Consell de Govern.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord CE 109/2017):
1) Aprovar la proposta tramesa per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius autonòmics per mèrits de docència per al professorat funcionari i contractat de la UAB que han obtingut avaluació positiva en l’avaluació 2016, d’acord amb el que consta en el document 1.
2) Comunicar el present acord a l'Àrea de Personal Acadèmic, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
3) Encarregar el vicerector de Personal Acadèmic i el gerent que facin el seguiment de l'acompliment d'aquest acord.
4) Aquest acord queda supeditat a l’aprovació de l’acord corresponent per part del Consell de Govern del dia 16 de novembre de 2017.
9.2. Complements retributius autonòmics per mèrits de gestió corresponents a l’avaluació 2016 del personal docent i investigador funcionari i contractat.
Exposició de motius
Vistos els articles 72 i 90 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist l’article 64.m dels Estatuts de la UAB, que estableix que és competència del Consell de Govern proposar al Consell Social l’assignació individual de retribucions addicionals al personal acadèmic per a activitats docents, investigadores i de gestió.
Vist l’article 28.3.d del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB, que estableix que li correspon a la Comissió Econòmica, acordar les retribucions addicionals per mèrits docents, de recerca i de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat dins dels límits que fixi el Govern de la Generalitat i a proposta del Consell de Govern de la Universitat.
Atès que al llarg de l’any 2017 les àrees i oficines encarregades de la tramitació dels complements retributius autonòmics han desenvolupat els processos establerts pel que fa als complements referents als mèrits de gestió. Així mateix, les propostes elaborades atenent els criteris establerts van ser analitzades i aprovades per les comissions del Consell de Govern amb competències en aquesta matèria, i van ser trameses a AQU Catalunya per a la seva certificació.
Vist el Decret 405/2006, de 24 d'octubre, pel qual s'estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, que en el seu article 7 estableix que un cop certificada l'avaluació per l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d'assignació al Consell Social.
Vista la Resolució EMC/2966/2016, de 23 de desembre, per la qual es dóna publicitat al procediment i la certificació de la valoració dels mèrits individuals docents i de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques catalanes, meritats fins al 31 de desembre de 2016, per a l'assignació de les retribucions addicionals.
Vistes les certificacions emeses per AQU Catalunya referents als complements retributius addicionals per mèrits de gestió del professorat de la UAB que han estat acceptats.
Vista la proposta d’acord que està prevista tractar en la reunió del Consell de Govern de 16 de novembre de 2017 que estableix: PRIMER.- Assumir la proposta tramesa per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius addicionals autonòmics per mèrits de gestió per al professorat funcionari i contractat de la UAB que han obtingut avaluació positiva, en els termes que es recullen en l’annex; SEGON.- Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixen les seves competències; TERCER.- Comunicar el present acord a l'Àrea de Personal Acadèmic, per tal que portin a termes les mesures necessàries per a fer-lo efectiu; QUART.- Encarregar el vicerector de Personal Acadèmic i el gerent que facin el seguiment de l'acompliment d'aquest acord.
Prenent en consideració que la reunió del Consell de Govern està pendent de dur-se a terme, i que, per tant, l’acord CE 111/2017 que es proposa per a l’acord de la Comissió Econòmica de 15 de novembre de 2017 resta subjecte a l’acord del Consell de Govern.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord CE 110/2017):
1) Aprovar la proposta tramesa per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius autonòmics per mèrits de gestió per al professorat funcionari i contractat de la UAB que han obtingut avaluació positiva en l’any 2016, d’acord amb el que consta en el document 1.
2) Comunicar el present acord a l'Àrea de Personal Acadèmic, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
3) Encarregar el vicerector de Personal Acadèmic i el gerent que facin el seguiment de l'acompliment d'aquest acord.
L’aplicació d’aquest acord queda supeditada a l’aprovació de l’acord corresponent per part del Consell de Govern del dia 16 de novembre de 2017.
10. Despeses pluriennals per a la contractació conjunta de la Biblioteca Digital de Catalunya.
Exposició de motius
Vist que la UAB forma part de la contractació conjunta dels recursos electrònics de la Biblioteca Digital de Catalunya (BDC) segons Acord de la Comissió Executiva del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) de data 22 de juliol de 2017.
Vistos els articles 11 i 12 del Reglament intern de contractació del CSUC de data 25 de gener de 2015, pel que fa al compromís exprés de les entitats consorciades de participar en el procediment de contractació conjunta, així com de l’existència de crèdit per a fer front als compromisos contractuals que se’n derivin.
Vist el que estableix la disposició addicional segona de la Llei 2/2014, del 27 de gener, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic mitjançat el qual es regula que els ens, els organismes i les entitats del sector públic de Catalunya poden adjudicar contractes, concloure acords marc i articular sistemes dinàmics de contractació de manera conjunta en el marc de la normativa de contractació pública, amb l’acord previ corresponent, sempre que el recurs a aquests instruments no s’efectuï de manera que la competència es vegi obstaculitzada, restringida o falsejada.
Vist el que disposa l’article 109.3 del RD-L 3/2011, de 14 de novembre pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de contractes del sector públic el qual estableix: ” 3. Al expediente se incorporarán el pliego de cláusulas administrativas particulares y el de prescripciones técnicas que hayan de regir el contrato. En el caso de que el procedimiento elegido para adjudicar el contrato sea el de diálogo competitivo regulado en la sección 5.ª, del Capítulo I, del Título I, del Libro III, los pliegos de cláusulas administrativas y de prescripciones técnicas serán sustituidos por el documento descriptivo a que hace referencia el artículo 181.1.”
Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.
Vist l’acord PLE 07/2017 pres en reunió plenària de 21 de febrer, en virtut del qual s’aprova: 1) Acordar que el Consell Social, abans de l’inici del procediment de tramitació dels expedients de contractació administrativa, aprovi les despeses pluriennals pel procediment d’adjudicació procedent amb un valor superior de 200.000€ (pressupost base de licitació, IVA exclòs).; 2) Autoritzar al gerent de la UAB a l’aprovació de la despesa pluriennal pel procediment d’adjudicació que sigui procedent fins a un import màxim de 200.000€ (pressupost base de licitació, IVA exclòs), amb l’obligació d’informar al Consell Social de totes les operacions dutes a terme en el transcurs del semestre de l’exercici social en curs.; 3) Aplicar el procediment previst al punt segon d’aquest acord a les pròrrogues de contractes administratius que impliquin un compromís de despesa pluriennal sigui quin sigui el seu import.; 4) Acordar que els punts anteriors del present acord no siguin d’aplicació als expedients de contractació administrativa pel procediment d’adjudicació que sigui procedent que impliquin un compromís de despesa pluriennal tramitats a través del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC).; 5) Encarregar al vicerector d’Economia i Campus l'execució i el seguiment d'aquest acord.
Vist l’acord PLE 02/2017 pres en reunió plenària de 21 de febrer, en virtut del qual es modifica el Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB, en el sentit que la Comissió Econòmica del Consell Social tingui la competència d’aprovar, per delegació del Ple, la programació i la despesa pluriennal de la Universitat, a proposta del Consell de Govern.
Vist l’acord 08/2017 pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 26 de gener de 2017, en virtut del qual, entre d’altres, s’acorda delegar en la Comissió d’Economia i d’Organització la competència relativa a la proposta d’aprovació de les despeses pluriennals pel procediment d’adjudicació procedent amb un valor superior a 200.000€, perquè l’elevi directament al Consell Social tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer efectiu el present acord.
Vist el Certificat emès pel vicerector d’Economia i Campus d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la contractació conjunta de la Biblioteca Digital de Catalunya.
Vista la proposta d’acord que està previstatractar en la reunió del Consell de Govern de 16 de novembre de 2017 que estableix: PRIMER. Aprovar l’existència de crèdit suficient per atendre la despesa pluriennal derivada de la contractació conjunta de la Biblioteca Digital de Catalunya, segons document que s’annexa; SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social perquè exerceixi les seves competències; TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
Prenent en consideració que la reunió del Consell de Govern està pendent de dur-se a terme, i que, per tant, l’acord CE 112/2017 que es proposa per a l’acord de la Comissió Econòmica de 15 de novembre de 2017 resta subjecte a l’acord del Consell de Govern.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions,
S'acorda (acord CE 111/2017):
1) Aprovar la proposta de despeses pluriennals per a la contractació conjunta de la Biblioteca Digital de Catalunya i l’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent, d’acord amb el que consta en el document 1.
2) Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.
3) L’aplicació d’aquest acord queda supeditada a l’aprovació de l’acord corresponent per part del Consell de Govern del dia 16 de novembre de 2017.
11. Modificació de crèdit del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponent a l’any 2017.
Exposició de motius
Vist l’article 14.4 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.
Vist l’article 98 de la Llei Orgànica 1/2003, de 19 de febrer d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 124.1 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2.j i l’article 33 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord 86/2016 pres pel Ple del Consell Social de la UAB reunit el dia 21 de desembre, pel qual s’aprova el pressupost del Consell Social de la UAB corresponent a l’any 2017, d’acord amb el que consta en el document PLE 131/12-2016.
Vist l’acord PLE 73/2017 pres pel Ple del Consell Social de 2 de novembre que acorda realitzar una aportació a la UAB, en l’any 2017, en concepte de col·laboració en l’elaboració del Pla Estratègic de la UAB, de 10.769 euros corresponent al 50% del cost de l’assessoria externa pressupostada per al 2017.
Vist l’acord PLE 74/2017 pres pel Ple del Consell Social de 2 de novembre que acorda realitzar una aportació, en l’any 2017, de 2.000 euros a compte de les despeses de realització de la Festa Anual de l’Associació d’Amics de l’any 2017.
Vista la proposta que es presenta en el document 1 corresponent a l’acord CE 113/2017.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors i a proposta del president del Consell Social,
S'acorda (Acord CE 112/2017):
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta de modificació de crèdit del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponent a l’exercici 2017, d’acord amb el que consta en el document 1.
12. Contractes formalitzats en el tercer trimestre de l’exercici 2017.
Exposició de motius
Vist l’article 89. l) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 184 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.3. j) del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Atesa la relació de contractes formalitzats en el tercer trimestre de l’exercici 2017, la qual ha estat facilitada per la Unitat de Contractació Administrativa de la UAB (document 1).
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, es presenta la següent
Proposta d’acord (acord CE 113/2017):
La Comissió Econòmica del Consell Social es dóna per assabentada de la relació de contractes formalitzats per la UAB en el tercer trimestre de l’exercici 2017.