Detall acord
COMISSIÓ ECONÒMICA 11-02-2016
Ordre del dia
- Aprovació, si escau, de l'acta de la sessió del dia 16 de desembre de 2015. [+]
- Informe sobre l’àmbit econòmic
- Aprovació si escau, de la proposta de participació de la UAB en la Fundació InterAc Salut. [+]
- Tarifes dels Serveis Científico-Tècnics:
4.2. Aprovació, si escau, de la proposta de tarifes del Servei d’Estabulari de l’any 2016. [+]
5. Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la constitució de la Fundació Alumni i Amics de la UAB i dels seus estatuts. [+]
6. Aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 20 de desembre de 2015. [+]
7. Aprovació, si escau, de la proposta de ratificació de les tarifes pels serveis prestats pel Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya per a l’exercici 2016. [+]
8. Aprovació, si escau, de la proposta de complements retributius autonòmics per mèrits de recerca per al personal docent i investigador contractat i funcionari de la UAB. [+]
9. Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de reformulació de les anualitats 2015 i 2016 del Pla d’Estabilització Pressupostària 2012-2022 de la UAB. [+]
10. Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de modificació de la programació del Pla d’Inversions Universitàries de la UAB per al 2015. [+]
11. Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de despeses plurianuals per a la contractació conjunta de l’Acord marc d’homologació de proveïdors d’equips de lloc de treball. [+]
12. Torn obert de paraules.
Relació dels acords
1. Acta de la sessió del dia 16 de desembre de 2015
S'acorda (Acord CE 01/2016):
Aprovar l’acta de la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el dia 16 de desembre de 2015.
Exposició de motius
Atesa la proposta del vicerector de Projectes Estratègics i de Planificació en relació a la participació de la UAB com a patró honorífic de la Fundació Institut Interuniversitari InterAc Salut.
Vist l’acord que en data 3 de desembre de 2015 va prendre el patronat de la Fundació Institut Interuniversitari InterAc Salut de designar patró honorífic a la UAB (document CE 01/02-2016).
Vistos els estatuts de la Fundació (Document CE 02/02-2016).
Atès que l’assumpció d’aquest càrrec honorífic per part de la UAB no implica cap aportació patrimonial.
Atès què l’assumpció d’aquest càrrec honorífic tampoc comporta cap dret de vot en el si del patronat (art. 12.4 estatuts) i, per tant, tampoc implica cap tipus de responsabilitat per la UAB.
Vist l’article 88 apartat f, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 64, apartat t, dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2 apartat a, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Vist l’acord 07/2016 pres pel Consell de Govern de 3 de febrer de 2016, pel qual s’acorda: 1) Aprovar l’acceptació del càrrec per part la Universitat Autònoma de Barcelona com a patró honorífic de la Fundació Institut Interuniversitari InterAc Salut, en la mesura que aquest càrrec no implica cap dret de vot al patronat de la mateixa; 2) Facultar al rector perquè ell o persona que designi, signi els documents necessaris per formalitzar aquesta incorporació; 3) Elevar aquesta al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències;4) Encarregar el vicerector de Projectes Estratègics l'execució i el seguiment d’aquests acords; 5) Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord CE 02/2016):
1) Aprovar l’acceptació del càrrec per part la Universitat Autònoma de Barcelona com a patró honorífic de la Fundació Institut Interuniversitari InterAc Salut, en la mesura que aquest càrrec no implica cap dret de vot al patronat de la mateixa ni l’assumpció de cap responsabilitat derivada del càrrec de patró.
2) Facultar el rector perquè ell o persona que designi, signi els documents necessaris per formalitzar aquesta incorporació.
3) Encarregar el vicerector de Projectes Estratègics i Planificació de la UAB l'execució i el seguiment d’aquest acord.
4) Comunicar el present acord al vicegerent de Recerca de la UAB, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Exposició de motius
Vista la proposta presentada per la Vicegerència de Recerca, en relació a la modificació, si escau, de les tarifes dels serveis científico-tècnics següents per incrementar-les en 1%, d’acord amb l’informat en la Comissió Econòmica de del Consell Social de 16 de desembre de 2016:Laboratori d’Ambient Controlat, Laboratori d’Informació Geogràfica i de Teledetecció, Laboratori de Luminiscència i Espectroscòpia de Biomolècules, Servei d’Anàlisi Química, Servei de Cultius, Anticossos i Citometria, Servei de Difracció de Raigs X, Servei de Proteòmica i de Biologia Estructural, Servei de Ressonància Magnètica Nuclear, Servei de Genòmica Bioinformàtica, Servei de Granges i Camps Experimentals, Servei d'Informació Bibliogràfica i de Documentació d'Història, Llengua, Literatura i Art de Catalunya, Servei de Microscòpia Electrònica, Servei Planta de Tecnologia dels Aliments, Servei de Tractament de la Parla i el So, Unitat de Garantia de Qualitat i Unitat Tècnica de Protecció Radiològica.
Vist l’article 89, apartat i, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 28.3 apartat c, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord núm.16 bis/2008 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social realitzada el 19 de juny.
Vist l’acord CE 92/2015 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social en data 16 de desembre de 2015 pel qual s’acorda: 1) Aprovar les tarifes per a l’any 2016 dels següents serveis científico-tècnics;
a) Laboratori d’Ambient Controlat, d’acord amb el que consta en el document CE 97/12-2015.
b) Laboratori d’Informació Geogràfica i de Teledetecció, d’acord amb el que consta en el document CE 98/12-2015.
c) Laboratori de Luminiscència I Espectroscòpia de Biomolècules, d’acord amb el que consta en el document CE 99/12-2015.
d) Servei d’Anàlisi Química, d’acord amb el que consta en el document CE 100/12-2015.
e) Servei de Cultius, Anticossos i Citometria, d’acord amb el que consta en el document CE 101/12-2015.
f) Servei de Difracció de Raigs X, d’acord amb el que consta en el document CE 102/12-2015.
g) Servei d’Estadística Aplicada, d’acord amb el que consta en el document CE 103/12-2015.
h) Servei de Proteòmica i de Biologia Estructural, d’acord amb el que consta en el document CE 104/12-2015.
i) Servei de Ressonància Magnètica Nuclear, d’acord amb el que consta en el document CE 105/12-2015.
j) Servei de Genòmica Bioinformàtica, d’acord amb el que consta en el document CE 106/12-2015.
k) Servei de Granges i Camps Experimentals, d’acord amb el que consta en el document CE 107/12-2015.
l) Servei d'Informació Bibliogràfica i de Documentació d'Història, Llengua, Literatura i Art de Catalunya, d’acord amb el que consta en el document CE 108/12-2015.
m) Servei de Microscòpia Electrònica, d’acord amb el que consta en el document CE 109/12-2015.
n) Servei de Planta de Tecnologia dels Aliments, d’acord amb el que consta en el document CE 110/12-2015.
o) Servei de Tractament de la Parla i del So, d’acord amb el que consta en el document CE 111/12-2015.
p) Unitat de Garantia de la Qualitat, d’acord amb el que consta en el document CE 112/12-2015.
q) Unitat Tècnica de Protecció Radiològica, d’acord amb el que consta en el document CE 113/12-2015.
2) Comunicar el present acord al vicegerent de recerca, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord CE 03/2016):
1) Modificar les tarifes per a l’any 2016 dels següents serveis científico-tècnics següents:
a) Laboratori d’Ambient Controlat, d’acord amb el que consta en el document CE 03/02-2016.
b) Laboratori d’Informació Geogràfica i de Teledetecció, d’acord amb el que consta en el document CE 04/02-2016.
c) Laboratori de Luminiscència I Espectroscòpia de Biomolècules, d’acord amb el que consta en el document CE 05/02-2016.
d) Servei d’Anàlisi Química, d’acord amb el que consta en el document CE 06/02-2016.
e) Servei de Cultius, Anticossos i Citometria, d’acord amb el que consta en el document CE 07/02-2016.
f) Servei de Difracció de Raigs X, d’acord amb el que consta en el document CE 08/02-2016.
g) Servei de Proteòmica i de Biologia Estructural, d’acord amb el que consta en el document CE 09/02-2016.
h) Servei de Ressonància Magnètica Nuclear, d’acord amb el que consta en el document CE 10/02-2016.
i) Servei de Genòmica Bioinformàtica, d’acord amb el que consta en el document CE 11/02-2016.
j) Servei de Granges i Camps Experimentals, d’acord amb el que consta en el document CE 12/02-2016.
k) Servei d'Informació Bibliogràfica i de Documentació d'Història, Llengua, Literatura i Art de Catalunya, d’acord amb el que consta en el document CE 13/02-2016.
l) Servei de Microscòpia, d’acord amb el que consta en el document CE 14/02-2016.
m) Servei de Planta de Tecnologia dels Aliments, d’acord amb el que consta en el document CE 15/02-2016.
n) Servei de Tractament de la Parla i del So, d’acord amb el que consta en el document CE 16/02-2016.
o) Unitat de Garantia de la Qualitat, d’acord amb el que consta en el document CE 17/02-2016.
p) Unitat Tècnica de Protecció Radiològica, d’acord amb el que consta en el document CE 18/02-2016.
2) Comunicar el present acord al vicegerent de recerca de la UAB, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Exposició de motius
Vista la proposta presentada per la Vicegerència de Recerca, en relació a l’aprovació, si escau, de les tarifes del Servei d’Estabulari de l’any 2016.
Vist l’article 89, apartat i, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 28.3 apartat c, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord núm.16 bis/2008 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social realitzada el 19 de juny.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
Sacorda (Acord CE 04/2016):
1) Aprovar les tarifes del Servei d’Estabulari per a l’any 2016, d’acord amb el que consta en el document CE 19/02-2016.
2) Comunicar el present acord al vicegerent de recerca de la UAB, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Exposició de motius
Atesa la proposta del vicerector de Relacions Institucionals i Territori presentada per la creació d’una Fundació amb la denominació provisional ‘FUNDACIÓ ALUMNI I AMICS DE LA UAB’ a través de la qual es canalitzi l’activitat dels Alumni, així com, la dels Amics de la UAB en la qual la UAB constaria com a fundadora única de la mateixa i que tindrà per finalitat fundacional constituir-se en instrument d’intermediació social entre la Universitat Autònoma de Barcelona i la societat, fent possible un contacte i un coneixement més gran de la realitat de cadascuna, així com, esdevenir un espai efectiu perquè els agents econòmics i socials i la Universitat Autònoma de Barcelona, puguin trobar-se en règim de normalitat.
Vistos els estatuts que regiran la Fundació (Document CE 20/02-2016).
Atès que la constitució implicarà a la UAB fer una aportació econòmica de 30.000 euros en concepte de dotació fundacional i el pla d’actuació (Document CE 21/02-2016).
Atès que tant el domicili com l’activitat fundacional serà desenvolupada a la Torre Vila-Puig i que la UAB, un cop constituïda la fundació, formalitzarà un acord de cessió d’ús gratuït d’espais pel termini de cinc anys renovables expressament en terminis iguals i consecutius de cinc anys fins el màxim legalment permès.
Vist allò que disposa l’article 92 la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques, l’article 28 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya, l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya i l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 88 apartat e, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 64, apartat t, dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Vist l’acord 05/2016 pres pel Consell de Govern de 3 de febrer de 2016, pel qual s’acorda: 1) Aprovar la constitució per part de la Universitat Autònoma de Barcelona d’una fundació amb la denominació provisional ‘FUNDACIÓ ALUMNI I AMICS DE LA UAB’ a fi de constituir-se en instrument d’intermediació social entre la Universitat Autònoma de Barcelona i la societat, fent possible un contacte i un coneixement més gran de la realitat de cadascuna, així com, esdevenir un espai efectiu perquè els agents econòmics i socials i la Universitat Autònoma de Barcelona, puguin trobar-se en règim de normalitat; 2) Aprovar els estatuts i el pla d’actuació incorporats als presents acords com a documents 1 i 2; 3)Aprovar l’aportació de la Universitat Autònoma de Barcelona a la dotació fundacional per un import total de 30.000 euros; 4) Autoritzar la formalització d’un conveni de cessió d’ús gratuït d’espais amb la FUNDACIÓ ALUMNI I AMICS DE LA UAB un cop aquesta s’hagi constituït, en virtut del qual la Universitat Autònoma de Barcelona cedeixi l’ús gratuït a la fundació de nova creació de la Torre Vila-Puig, pel termini de cinc anys renovables expressament en terminis iguals i consecutius de cinc anys fins el màxim legalment permès; 5)Instar els procediments legals pertinents per modificar els crèdits pressupostaris de l’exercici 2016 previstos pel sosteniment de l’activitat Alumni i Amics en congruència amb el pla d’actuació sense generar dèficit (document 2); 6) Facultar el rector, o persona en qui delegui, per a aprovar, si escau, els Estatuts abans de l'acte formal de constitució de la Fundació i realitzar tots els actes necessaris per a la seva constitució, signant tots aquells documents públics o privats, sense cap tipus de limitació, fins i tot documents d’esmena, aclariment o rectificació, en els termes més amplis que en Dret sigui permès, fins a la seva inscripció en el Registre corresponent; 7) Encarregar al vicerector de Relacions Institucionals i Territori l que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord; 8) Elevar al Consell Social els presents acords, per tal que exerceixi les seves competències; 9) Comunicar els presents acords a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors
S’acorda (Acord CE 05/2016):
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
1) Aprovar la constitució per part de la Universitat Autònoma de Barcelona d’una fundació amb la denominació provisional ‘FUNDACIÓ ALUMNI I AMICS DE LA UAB’ a fi de constituir-se en instrument d’intermediació social entre la Universitat Autònoma de Barcelona i la societat, fent possible un contacte i un coneixement més gran de la realitat de cadascuna, així com, esdevenir un espai efectiu perquè els agents econòmics i socials i la Universitat Autònoma de Barcelona, puguin trobar-se en règim de normalitat.
2) Aprovar els estatuts i el pla d’actuació incorporats al present acord, segons consta en el document CE 20/02-2016 i document CE 21/02-2016, respectivament.
3) Aprovar l’aportació de la Universitat Autònoma de Barcelona a la dotació fundacional per un import total de 30.000 euros.
4) Autoritzar la formalització d’un conveni de cessió d’ús gratuït d’espais amb la FUNDACIÓ ALUMNI I AMICS DE LA UAB un cop aquesta s’hagi constituït, en virtut del qual la Universitat Autònoma de Barcelona cedeixi l’ús gratuït a la fundació de nova creació de la Torre Vila-Puig, pel termini de cinc anys renovables expressament en terminis iguals i consecutius de cinc anys fins el màxim legalment permès.
5) Instar els procediments legals pertinents per modificar els crèdits pressupostaris de l’exercici 2016 previstos pel sosteniment de l’activitat Alumni i Amics en congruència amb el pla d’actuació sense generar dèficit (document CE 21/02-2016).
6) Facultar el rector, o persona en qui delegui, per a aprovar, si escau, els Estatuts abans de l'acte formal de constitució de la Fundació i realitzar tots els actes necessaris per a la seva constitució, signant tots aquells documents públics o privats, sense cap tipus de limitació, fins i tot documents d’esmena, aclariment o rectificació, en els termes més amplis que en Dret sigui permès, fins a la seva inscripció en el Registre corresponent.
7) Encarregar el vicerector de Relacions Institucionals i Territori de la UAB que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord.
8) Comunicar el present acord a la vicegerent d’economia de la UAB, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Exposició de motius
Atesa la sol·licitud presentada per la Gerència de la UAB en relació a la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 20 de desembre de 2015.
Vist l’article 89.g de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 28.2.b del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord CE 06/2016):
1) Aprovar les modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 20 de desembre de 2015, d’acord amb el que consta en el document CE 22/02-2016.
2) Comunicar aquest acord al Gerent i a la vicegerent d’economia de la UAB, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Exposició de motius
Atès l'acord de la Comissió Executiva del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) de 9 de desembre de 2015 pel qual s’acorda aprovar les tarifes pels serveis prestats i la seva política de facturació per a l’exercici 2016.
Vist l’Acord GOV/173/2013, de 10 de desembre, pel qual es va ratificar la dissolució del CBUC per absorció per part del Centre de Serveis Científics i Acadèmics de Catalunya (CESCA) i que passà a denominar-se Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) el qual va assumir els objectius del CBUC.
Atès que l’article 26.2 dels Estatuts del CSUC estableix que l’aprovació de les tarifes correspon al Consell de Govern, qui podrà delegar-ho, si escau, en la Comissió Executiva; així mateix regula que les tarifes del CSUC en la seva actuació com a mitjà propi instrumental i servei tècnic de les institucions consorciades requerirà la ratificació d’aquestes.
Atès que la UAB és una de les entitats consorciades en el CSUC i que, per tant, les tarifes abans esmentades requereixen la ratificació d'aquesta Universitat.
Vist l'article 10.1. lletres c) i d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 14 de març de 2013, pel que fa a les competències de la Comissió d'Economia i d'Organització.
Vist l’acord pres per la Comissió d’Economia i d’Organització del Consell de Govern reunida el 25 de gener de 2016, pel qual s’aprova: 1) Ratificar les tarifes pels serveis prestats pel Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) per a l’exercici 2016, que s’annexa; 2) Elevar aquesta acord al Consell Social per a que exerceixi les seves competències; 3) Encarregar a la vicerectora d’Economia i Organització l'execució i el seguiment d'aquests acords; 4) Comunicar els presents acords al comissionat del rector per a la Societat de la Informació i a la vicegerenta d'Economia, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord CE 07/2016):
1) Ratificar les tarifes pels serveis prestats pel Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), per a l’exercici 2016, d’acord amb el que consta en el document CE 23/02-2016.
2) Encarregar la vicerectora d’Economia i Organització de la UAB l'execució i el seguiment d'aquest acord.
3) Comunicar el present acord al comissionat del rector per a la Societat de la Informació i a la vicegerent d'Economia de la UAB, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Exposició de motius
Vistos els articles 72 i 90 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist l’article 64. m dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.3.d del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist el Decret 405/2006, de 24 d'octubre, pel qual s'estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, que en el seu article 7 estableix que un cop certificada l'avaluació per l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d'assignació al Consell Social.
Atès que l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya) és competent per a l'avaluació dels mèrits de recerca del professorat universitari, a través de les seves comissions avaluadores de la Comissió d'Avaluació de la Recerca, i que també s’encarrega de notificar el resultat de l’avaluació a les persones interessades d’acord amb el procediment establert i comunica a cada universitat les avaluacions favorables obtingudes pel professorat respectiu, per tal que el Consell de Govern pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social.
Atesa l’estimació d’AQU Catalunya a un recurs d’alçada interposat per una professora agregada a la primera convocatòria 2015 dels complements retributius autonòmics per mèrits de recerca.
Atesa la proposta d’AQU Catalunya pel que fa als complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del professorat funcionari de la UAB que ha obtingut avaluació positiva en la segon convocatòria AAI 2015.
Ateses les comunicacions emeses per AQU Catalunya en relació als complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del personal docent i investigador funcionari de la UAB que han estat acceptats i que es relacionen en els documents CE 24/02-2016 i CE 25/02-2016.
Vist l’acord 09/2016 pres pel Consell de Govern de 19 de març, en virtut del qual s’acorda el següent: 1) Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius autonòmics per mèrits de recerca per al professorat contractat i funcionari de la UAB que han obtingut avaluació positiva en la primera i segona convocatòria del 2015; 2) Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau; 3) Comunicar el present acord a l'Àrea de Personal Acadèmic, Investigador en Formació i de Suport a la Recerca, per tal que portin a termes les mesures necessàries per a fer-lo efectiu; 4) Encarregar el vicerector de Personal Acadèmic que faci l'execució i el seguiment d'aquests acords.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord CE 08/2016):
1) Aprovar els complements retributius autonòmics per mèrits de recercaper al professorat contractat i funcionari de la UAB que han obtingut avaluació positiva en la primera i segona convocatòria del 2015, d’acord amb el que consta en els documents CE 24/02-2016 i CE 25/02-2016.
2) Comunicar el present acord a l'Àrea de Personal Acadèmic, Investigador en Formació i de Suport a la Recerca de la UAB, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
3) Encarregar el vicerector de Personal Acadèmic de la UAB que faci l'execució i el seguiment d'aquest acord.
Exposició de motius
Vist l’acord 86/2012 pres pel Ple del Consell Social reunit el 19 de desembre de 2012, en virtut del qual s’aproven les línies generals i el calendari per a l’elaboració del Pla d’Estabilització Pressupostària de la UAB, d’acord amb el que consta en el document PLE 53/12-2012.
Vist que l’acord 86/2012 del Ple del Consell Social es pren atès el resultat negatiu de l’exercici 2011 de la UAB i d’acord amb l’article 16 de la Llei 1/2012, del 22 de febrer, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2012.
Vist que el Consell Social de la UAB, amb data 20 de desembre de 2012, tramet escrit a la Secretaria d’Universitats i Recerca posant en el seu coneixement que, donant compliment al que estableix l’article 16 de la Llei 1/2012, de 22 de febrer, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2012, relatiu a l’elaboració d’un pla d’estabilització pressupostària com a conseqüència del romanent de tresoreria genèric negatiu liquidat en el pressupost de la UAB per a l’any 2011, el Ple del Consell Social reunit el 19 de desembre de 2012 va aprovar les línies generals i el calendari per a la elaboració del pla d’estabilització pressupostària de la UAB, sent les provisions anuals per al Pla les següents: 500.000€ (any 2013); 750.000€ (any 2014); 1.000.000€ (any 2015); 1.000.000€ (any 2016); 1.000.000€ (any 2017); 2.500.000€ (any 2018); 2.500.000€ (any 2019); 3.000.000€ (any 2020); 3.000.000€ (any 2021); 4.000.000€ (any 2022).
Vist que en l’informe 17/2015 de la Sindicatura de Comptes de Catalunya referent a la UAB per als exercicis 2010,2011 i 2012, es fa constar, entre d’altres, que la Secretaria d’Universitats i Recerca, tenint en compte els escenaris pressupostaris incerts i la delicada situació de tresoreria de les universitats, agreujada pel fet que la Generalitat no pagava imports significatius des del 2011, va decidir fer un seguiment individualitzat de cada universitat i no va aprovar formalment cap pla d’estabilitat pressupostària mitjançant una resolució del secretari d’Universitats i Recerca.
Vist l’informe justificatiu elaborat per la gerència per a la proposta d’acord que es presenta en aquest punt de l’ordre del dia(document CE 26/02-2016), així com el document adjunt (document CE 27/02-2016) a aquest informe.
Vista la reunió d’11 de gener de 2016 de representants de l’Equip de Govern i del Consell Social de la UAB amb el Secretari d’Universitats i Recerca, el qual es mostra conforme amb el plantejament fet per la UAB, relatiu a la reformulació de les aportacions anuals del 2015 i 2016 al Pla d’Estabilització Pressupostària de la UAB, per tal de destinar-les a inversions i manteniment d’infraestructures de la universitat, prioritzant aquelles que siguin necessàries per evitar afectacions en la seguretat i la salut de les persones, les que comportin una millora en l’estalvi energètic o les que s’hagin de dur a terme per adequació a normatives.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord CE 09/2016):
Elevar al Ple del Consell Social la proposta d’acord següent:
1) Destinar la partida d´1 milió d’euros consignada a la provisió per al Pla d’Estabilització Pressupostària de la UAB en els pressupostos de 2015 i 2016 a inversions i manteniment d’infraestructures de la universitat, prioritzant aquelles que siguin necessàries per evitar afectacions en la seguretat i la salut de les persones, les que comportin una millora en l’estalvi energètic o les que s’hagin de dur a terme per adequació a normatives.
2) Acordar que el Consell Social aprovi la proposta d’inversions a dur a terme per part de la UAB en el marc de l’exposat en el punt primer d’aquest acord.
3) Presentar al Departament de la Generalitat competent en matèria d’universitats un Pla d’Estabilització Pressupostària en els termes que es determinen en el document CE 27/02-2016, que inclou una proposta de nou calendari i anualitats de l’esmentat Pla per cobrir el total de 19.248.046 euros, quantitat que correspon al romanent de tresoreria genèric negatiu amb què es va liquidar el pressupost de la UAB corresponent a l’exercici 2011.
4) Encarregar el seguiment d’aquest acord a la vicerectora d’Economia i Organització de la UAB.
5) Comunicar aquest acord al gerent i la vicegerent d’Economia de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
Exposició de motius
Atesa la proposta de la Gerència en relació amb la programació del Pla d’inversions universitàries (PIU) 2015.
Atès que la programació del PIU 2015 va ser aprovada per Acord de Consell de Govern de data 16 de juliol de 2015 i per Acord del Consell Social de 23 de juliol de 2015.
Atès que el document presentat conté la modificació de les quantitats programades per a l’exercici 2015 i que es concreta en una programació per acabament i obres noves en la Facultat de Veterinària per import de 300.000€.
Vist l'article 120 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya, que preveu que el pla d'inversions universitàries és l'instrument específic per a finançar les infraestructures i els equipaments de les universitats públiques que es requereixen per a l'execució de la programació universitària a Catalunya.
Vist l’article 89.d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.
Vist l’article 123.1) dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 3, lletra p) del Reglament de Consell de Govern segons redacció donada per Acord de Consell de Govern de 10 de desembre de 2013, pel que fa a les competències de l’esmentat òrgan, precepte que determina que li correspon aprovar la programació econòmica plurianual de la Universitat per al seu tràmit al Consell Social.
Vist l’article 28.2.d) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord 10/2016 pres pel Consell de Govern de 3 de febrer de 2016, en virtut del qual s’acorda el següent: 1) Aprovar la modificació de la programació del Pla d’Inversions Universitàries (PIU) per al 2015, que s’annexa; 2) Elevar aquesta proposta al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències; 3) Comunicar els anteriors acords al gerent per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord CE 10/2016):
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
1) Aprovar la modificació de la programació del Pla d’Inversions Universitàries (PIU) per al 2015, d’acord amb el que consta en el document CE 28/02-2016.
2) Comunicar aquest acord al gerent de la UAB per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Exposició de motius
Atesa la proposta d’adhesió a la contractació conjunta de subministrament i manteniment d’equips informàtics de lloc de treball mitjançant la tramitació pel Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) de l’Acord Marc per seleccionar les empreses que, a través dels corresponents contractes derivats, podran subministrar i mantenir equips informàtics de lloc de treball a les entitats adherides, signat per la UAB en data 12 de gener de 2016.
Vist el que estableix la disposició addicional segona de la Llei 2/2014, del 27 de gener, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic mitjançat el qual es regula que els ens, els organismes i les entitats del sector públic de Catalunya poden adjudicar contractes, concloure acords marc i articular sistemes dinàmics de contractació de manera conjunta en el marc de la normativa de contractació pública, amb l’acord previ corresponent, sempre que el recurs a aquests instruments no s’efectuï de manera que la competència es vegi obstaculitzada, restringida o falsejada.
Atès que la UAB manifesta el seu interès en contractar conjuntament el subministrament i manteniment d’equips informàtics de lloc de treball mitjançant la tramitació de l’acord marc que permeti seleccionar les empreses que poden fer el subministrament i el manteniment esmentat a les entitats adherides.
Vist l’acord 11/2016 pres pel Consell de Govern de 3 de febrer de 2016, en virtut del qual s’acorda el següent: 1) Aprovar la proposta d’adhesió a la contractació conjunta del subministrament i manteniment d’equips informàtics de lloc de treball mitjançant la tramitació pel CSUC de l’acord marc que permeti seleccionar les empreses que, a través dels corresponents contractes derivats, podran subministrar i mantenir equips informàtics de lloc de treball a les entitats adherides, segon document que s’annexa; 2) Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències; 3) Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords; 4) Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Vist l’article 89 apartat d, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya, que estableix que li correspon al Consell Social aprovar, a proposta del consell de govern, la programació i la despesa pluriennal de la universitat.
Vist l'article 64 apartat p, dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2. apartat d, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord CE 11/2016):
Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
1) Aprovar la proposta d’adhesió a la contractació conjunta del subministrament i manteniment d’equips informàtics de lloc de treball mitjançant la tramitació pel CSUC de l’acord marc que permeti seleccionar les empreses que, a través dels corresponents contractes derivats, podran subministrar i mantenir equips informàtics de lloc de treball a les entitats adherides, d’acord amb el que consta en el document CE 29/02-2016.
2) Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència de la UAB l'execució i el seguiment d’aquest acord.
3) Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia de la UAB per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.