Detall acord
COMISSIÓ ACADÈMICA 12-12-2014
Ordre del dia
1. Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió de la Comissió Acadèmica del dia 7 de novembre de 2014. [+]
2. Informació sobre l’àmbit acadèmic.
3. Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de creació de títols de màsters universitaris. [+]
4. Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de creació de títols de diplomes de postgrau nous. [+]
5. Aprovació, si escau, de l’informe al rector sobre les sol·licituds i recurs de permanència a la UAB. [+]
6. Informació sobre el Codi de Bones Pràctiques en la Docència i l’Estudi de la UAB. [+]
7. Informació sobre la matriculació a la UAB dels estudis de grau i de màster per al curs 2014-2015 [+]
8. Torn obert de paraules
Relació dels acords
1. Acta de la sessió de la Comissió Acadèmica del dia 7 de novembre de 2014
S'acorda (acord 28/2014):
Aprovar l’acta de la sessio de la Comissió Acadèmica del Consell Social reunida el dia 7 de novembre de 2014.
3. Creació de títols de màsters universitaris.
Exposició de motius
Ateses les peticions de creació de títols de màsters universitaris que han estat presentades pels centres.
Atès que la documentació justificativa corresponent acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d’aquest tipus de títols.
Vist l’article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, i les seves posteriors modificacions, així com la resta de normes d’aplicació general.
Vist el que disposa l’article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.
Vist l’article 226 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011 i les seves posteriors modificacions, sobre la creació de títols de màster universitari.
Vist l’article 29.1.b del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Vist que en el Consell de Govern de 10 de desembre es pren l'acord 69/2014 que estableix el següent: PRIMER.- Aprovar la creació dels títols de màster universitari següents: -Fisioteràpia de l’Esport i Readaptació a l’Activitat Física -Gestió Documental, Transparència i Accés a la Informació -Erasmus Mundus en Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global/Erasmus Mundus in Education Policies for Global Developement -Microcirurgia Reconstructiva /Reconstructive Microsurgery -Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge SEGON.- Elevar l'aprovació de la creació dels títols de màster universitari al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències. TERCER.- Encarregar al vicerector de Professorat i Programació Acadèmica l'execució i el seguiment de l'acord primer. QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord 29/2014):
Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
1) Aprovar la creació dels títols de màster universitari següents:
a) Fisioteràpia de l’Esport i Readaptació a l’Activitat Física, d’acord amb el que consta en el document CA 36/12-2014.
b) Gestió Documental, Transparència i Accés a la Informació, d’acord amb el que consta en el document CA 37/12-2014.
c) Erasmus Mundus en Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global/Erasmus Mundus in Education Policies for Global Developement, d’acord amb el que consta en el document CA 38/12-2014.
d) Microcirurgia Reconstructiva/Reconstructive Microsurgery, d’acord amb el que consta en el document CA 39/12-2014.
e) Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge, d’acord amb el que consta en el document CA 40/12-2014.
2) Comunicar el punt primer d’aquest acord als òrgans de verificació corresponents i al departament competent en matèria d’universitats de la Generalitat de Catalunya, als efectes que siguin oportuns.
3) Encarregar al vicerector de Professorat i Programació Acadèmica l'execució i el seguiment del punt primer del present acord.
4) Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
4. Creació de títols de diplomes de postgrau propis.
Exposició de motius
Ateses les peticions de creació de diplomes de postgrau propis que han estat presentades a l’Escola de Postgrau, i atesa la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
Vistos els articles 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.
Vist l’article 29.1.a del reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist que en la reunió del Consell de Govern de 10 de desembre es pren l'acord 70/2014 que estableix el següent: PRIMER.- Aprovar la creació de nous diplomes de postgrau propis següents: - Diploma de Postgrau en Educació de Persones Adultes - Diploma de Postgrau en Litigació Pública en l’Àmbit Competencial Local SEGON.- Encarregar a la vicerectora de Qualitat, Docència i Ocupabilitat l'execució i el seguiment de l’acord primer. TERCER.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord 30/2014):
Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
1) Aprovar la creació de nous diplomes de postgrau propis següents:
a) Diploma de Postgrau en Educació de Persones Adultes, d’acord amb el que consta en el document CA 41/12-2014.
b) Diploma de Postgrau en Litigació Pública en l’Àmbit Competencial Local, d’acord amb el que consta en el document CA 42/12-2014.
2) Encarregar la vicerectora de Qualitat, Docència i Ocupabilitat l'execució i el seguiment d’aquest acord.
3) Comunicar aquest acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Exposició de motius
Vista Normativa de Permanència a la UAB aprovada pel Consell Social el 16 de juliol de 2004.
Vista la normativa sobre el règim de permanència als estudis oficials de grau i de màster de la UAB aprovada pel Consell Social el dia 20 de juny de 2011.
Atès l’article 30.3.b del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vistes la sol·licituds de permanència presentades.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord 31/2014):
1) Emetre un informe desfavorable sobre la concessió de la sol·licitud de matricular l’assignatura “Medicina i Cirurgia I” i continuar els estudis de Llicenciat en Medicina, presentada per l’estudiant amb DNI 41.008.594-P, a la vista de cap circumstància excepcional a ser considerada, de les qualificacions obtingudes per a l’esmentada assignatura en les convocatòries d’examen realitzades en els cursos acadèmics, 2011-12, 2012-13 i 2013-14 i la qualificació acordada per tribunal, i de la trajectòria curricular segons expedient acadèmic, d’acord amb el que consta en el document CA 43/12-2014.
2) Emetre un informe favorable sobre la concessió de la sol·licitud de matricular l’assignatura “Compiladors I” i continuar els estudis de Enginyeria Informàtica, presentada per l’estudiant amb DNI 47.179.426-D, un cop analitzada la trajectòria curricular de l’estudiant, segons expedient acadèmic, d’acord amb el que consta en el document CA 43/12-2014.
3) Emetre un informe desfavorable sobre el recurs contra la resolució de la concessió de la sol·licitud de continuïtat dels estudis de grau de Ciència i Tecnologia dels Aliments, presentada per a l’estudiant de la Facultat de Veterinària de la UAB amb DNI 53.652.165-L, per tal de donar acompliment al que estableix l’article 5.2 de la Normativa sobre Règim de Permanència als Estudis Oficials de Grau i de Màster de la UAB, i no considerar que les al·legacions que ha fet l’estudiant siguin justificatives del seu baix rendiment ja que els fets esmentats són molt anteriors a l’inici del seus estudis. I per tant, no autoritzar que l’alumne pugui matricular-se en el curs 2014-2015, d’acord amb el que consta en el document CA 43/12-2014.
6. Informació sobre el Codi de Bones Pràctiques en la Docència i l’Estudi de la UAB.
Exposició de motius
Vista la proposta de Codi de Bones Pràctiques en la Docència i l’Estudi de la UAB.
Atesa la necessitat d’actualització del model d’ensenyament i aprenentatge en els estudis de la UAB arran de l’adaptació al Espai Europeu d’Educació Superior, la qual cosa suposa una nova implicació de docents i estudiants a l’hora d’impartir i adquirir coneixements i atorga un pes més alt a l’avaluació continuada, alhora que obliga a replantejar els serveis de suports a la docència.
Vist que el Codi de Bones Pràctiques pretén assenyalar comportaments i actituds que s’esperen d’aquells col·lectius, i que inclou doncs aquelles pràctiques que són conseqüència de les transformacions esdevingudes en els darrers anys, tot recordant-ne d’altres ja conegudes.
Vist el Reial decret 1791/2010, de 30 de desembre, pel qual s’aprova l’Estatut de l’Estudiant Universitari.
Vist el document de Principis i Valors del la UAB, aprovat per acord de Consell de Govern de 15 de desembre de 2011, i el Tercer Pla d’Acció per a la igualtat entre dones i homes a la UAB, aprovat per acord del Consell de Govern de 17 de juliol de 2013, els quals constitueixen el marc de referència per a la convivència a la UAB.
Vist que enel Consell de Govern de 10 de desembre es pren l'acord 72/2014 que estableix el següent: PRIMER.- Aprovar el Codi de bones pràctiques en la docència i l’estudi que s’annexa. SEGON.- Elevar aquest acord junt amb la documentació corresponent al Consell Social per a la seva informació. TERCER.- Encarregar a la vicerectora de Qualitat, Docència i Ocupabilitat l’execució i el seguiment de l’acord primer. QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord 32/2014):
La Comissió Acadèmica del Consell Social es dóna per assabentada del Codi de Bones Pràctiques en la Docència i l’Estudi de la UAB aprovat pel Consell de Govern reunit el 10 de desembre de 2014, d’acord amb el que consta en el document CA 44/12-2014.
7. informe sobrela matriculació a la UAB dels estudis de grau i de màster per al curs 2014-2015.
S'acorda (Acord 33/2014)
La Comissió Acadèmica del Consell Social es dóna per assabentada de l’informe sobre la matriculació a la UAB dels estudis de grau i de màster per al curs 2014-2015, d’acord amb el que consta en el document CA 45/12-2014