Detall acord

COMISSIÓ ACADÈMICA 20-12-2011

Ordre del dia


1.Aprovació, si escau, de l'acta de la sessió del dia 29 de novembre de 2011
2.Informe sobre l'àmbit acadèmic
3.Informació sobre els criteris per a la programació de màsters universitaris per al curs 2012-2013
4.Informar al Ple del Consell Social per a l'aprovació, si escau, de la proposta de creació de nous màsters universitaris per al curs 2012/2013
5.Aprovació, si escau, de l'informe a la rectora sobre les sol·licituds de permanència a la UAB
6.Torn obert de paraules


Relació dels acords

Acta de la sessió del 29 de novembre de 2011

S'ACORDA (acord 39/2011):

Aprovar l'acta de la reunió de la Comissió Acadèmica del Consell Social del dia 29 de novembre de 2011.


Informació sobre els criteris per a la programació de màsters universitaris per al curs 2012-2013

Vist que en la sessió conjunta de la Comissió d’Estudis de Grau i de la Comissió d’Estudis de Postgrau del Consell de Govern reunida el 14 de desembre de 2011 s’han analitzat i adoptat els criteris de programació de Màsters Universitaris per al curs 2012-2013.

Vist que en la reunió del Consell de Govern de 15 de desembre de 2011 s’ha informat sobre els criteris per a la programació de màsters universitaris per al curs 2012-2013.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, la vicerectora de Política Acadèmica ha informat sobre els criteris per a la programació de màsters universitaris per al curs 2012-2013, i

S'ACORDA (acord 40/2011):

La comissió Acadèmica del Consell Social de la UAB es dóna per assabentada de la informació sobre els criteris de la programació de màsters universitaris per al curs 2012-2013.
 


Creació de nous títols de màsters universitaris per al curs 2012-2013

EXPOSICIÓ DE MOTIUS:

Atès les diverses peticions de creació de títols de màsters universitaris que han estat presentades a l'Oficina de Programació i Qualitat, i la revisió, per part dels òrgans competents, de la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.

Vist l'article 226 del Text refós la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, de 29 d'octubre, aprovada pel Consell de Govern en data 13 de juliol de 2011, sobre la creació de títols de màster universitari.

Vist l'article 29.1.a del reglament d'Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Vist que en la reunió del Consell de Govern de15 de desembre de 2011 s'acorda: 1) Aprovar la creació de títols de màsters universitaris següents: Ciència Política / Political Science; Continguts en Comunicació Audiovisual i Publicitat; Cronocitat i Dependència; Erasmus Mundus en Estudis Ambientals: Ciutats i Sostenibilitat /Erasmus Mundus in Enviromental Studies - Cities and Sustainability; Bioinformàtica per a la Genòmica i el Disseny de Fàrmacs / Bioinformatics for Genomics and Drug Design; Generació i Aplicacions de la Radiació de Sincrotró; Química per a materials avançats i biociencies/Chemistry for Advanced Materials and Biosciences; Advocacia; Procura; Recerca en Emprenedoria i Economia Aplicada / Research in Entrepreneurship and Applied Economics; Intel·ligència Ambiental Multimèdia / Multimedia Ambient Intelligence; Logística i Gestió de la Cadena de Subministrament / Logistics and Supply Chain Management; Reptes Actuals de la Filosofia; Planificació i Polítiques per a les Ciutats, l'Ambient i el Paisatge; Estudis Avançats de Llengua i Literatura Catalanes; Farmacovigilància i Farmacoepidemiologia/Pharmacovigilance and Pharmacoepidemiology; Recerca i Intervenció Psicosocial; Recerca en Psicologia Clínica, Psicologia de la Salut i Psicologia de l'Esport; i Unió Europea-Xina: Cultura i Economia; 2) Elevar l’aprovació de la creació de títols de màsters universitaris al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències; 3) Encarregar a la vicerectora de Política Acadèmica l’execució i el seguiment de l’acord primer; 4) Comunicar els presents acords al vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'ACORDA (acord 41/2011):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d'acord següent:

1) Aprovar la creació de títols de màster universitaris següents:
 

a) Ciència Política / Political Science.
b) Continguts en Comunicació Audiovisual i Publicitat.
c) Cronicitat i Dependència.
d) Erasmus Mundus en Estudis Ambientals: Ciutats i Sostenibilitat / Erasmus Mundus in Enviromental Studies - Cities and Sustainability.
e) Bioinformàtica per a la Genòmica i el Disseny de Fàrmacs / Bioinformatics for Genomics and Drug Design.
f)  Generació i Aplicacions de la Radiació de Sincrotró.
g) Química per a Materials Avançats i Biociències. Una Visió Industrial i Investigadora / Chemistry for Advanced Materials and Biosciences. An Industrial and Research Approach.
h) Advocacia.
i) Procura.
j) Recerca en Emprenedoria i Economia Aplicada / Research in Entrepreneurship and Applied Economics.
k) Intel'ligència Ambiental Multimèdia / Multimedia Ambient Intelligence.
l) Logística i Gestió de la Cadena de Subministrament / Logistics and Supply Chain Management.
m) Reptes Actuals de la Filosofia.
n) Planificació i Polítiques per a les Ciutats, l'Ambient i el Paisatge.
o) Estudis Avançats de Llengua i Literatura Catalanes.
p) Farmacovigilància i Farmacoepidemiologia / Pharmacovigilance and Pharmacoepidemiology.
q) Recerca i Intervenció Psicosocial.
r) Recerca en Psicologia Clínica, Psicologia de la Salut i Psicologia de l'Esport.
s) Unió Europea - Xina, Cultura i Economia.

2) Encarregar a la vicerectora de Política Acadèmica l'execució i el seguiment d'aquest acord.

3) Comunicar aquest acord al vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


Informe a la rectora sobre les sol·licituds de permanència a la UAB

EXPOSICIÓ DE MOTIUS:

Atesa la normativa de permanència dels estudiants a la UAB aprovada en el Ple del Consell Social de 22 de maig de 1992 i modificada el 17 de juny de 1994 i el 17 de setembre de 1999.

Atesa la normativa de Permanència dels estudiants de la UAB, aprovada pel Consell Social el dia 16 de juliol de 2004.

Atès l'article 30.3.b) del Reglament d'Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Vistes les sol·licituds de permanència presentades pels estudiants.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,


S'ACORDA (acord 42/2011):

1) Emetre un informe desfavorable sobre la concessió de les sol·licituds de continuïtat dels estudis per al curs acadèmic 2011-2012 presentades pels alumnes que consten en el document CA 12/12-2011, als quals els és d'aplicació la Normativa de permanència aprovada pel Consell Social el 16 de juliol de 2004.

2) Emetre un informe favorable sobre la concessió de les sol·licituds de continuïtat dels estudis per al curs acadèmic 2011-2012 presentades pels alumnes que consten en el document CA 12/12-2011, als quals els és d'aplicació la Normativa de permanència aprovada pel Consell Social el 16 de juliol de 2004.