Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

(Trans) formacions per educar en igualtat, al I Congrés Internacional d'Educació i Gènere

null Bluesky Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Detalls de l'event

  • Inici: 03 nov. 2022 09:00
  • Final: 04 nov. 2022 17:00
  • Facultat de Traducció i Interpretació (Edifici K) Aula 04. Bellaterra

La UAB acull el I Congrés Internacional d'Educació i Gènere "Altres pedagogies: (Trans) formacions per educar en igualtat", el qual vol establir "un espai de reflexió conjunta sobre la construcció i els límits del coneixement educatiu, els cossos educats, el currículum i les polítiques educatives des de la seva configuració en l'àmbit estatal, autonòmic i local fins a la seva traducció en pràctiques docents". Per aconseguir un diàleg que impliqui totes les mirades, el congrés s'adreça a persones investigadores, docents, representants de l'administració pública i tots els altres agents de la comunitat educativa.

Des del grup de recerca d'Educació i Gènere de la UAB, organitzador del congrés, consideren necessària "una actuació contundent contra els biaixos sexistes i altres formes de discriminació en l'educació i en la formació de futures educadores (mestres, pedagogues, educadores socials)".

Al llarg dels dos dies, diferents persones expertes en les temàtiques debatran en taules rodones i ponències.

A la inauguració, a les 9 h, hi assistirà Tània Verge, consellera d'Igualtat i Feminismes de la Generalitat de Catalunya: Esther Zapater, secretària general de la UAB; Marta Bertran, degana de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB; i Ingrid Agud, responsable de Polítiques d'Igualtat de la Facultat de Ciències de l'Educació.

A continuació, a les 9.30 h, la professora de la University of Strathclyde (Glasgow), Yvette Taylor, pronunciarà la ponència inaugural titulada "Inclusió LGBT+ o Queerització del Currículum. Pedagogies de la promesa, l'esperança i el fracàs".

La conferència de cloenda la pronunciarà Gracia Trujillo, de la Universidad Complutense de Madrid, que parlarà d'"Altres formes d'habitar els espais educatius: idees i pràctiques feministes queer", el divendres, 4 de novembre, a les 15 h.

A les 16.30 h el congrés es clourà amb una activitat performativa, que contindrà poesia i dansa.

Programa I Congrés Internacional d'Educació i Gènere

Dins de