Sala de premsa Premsa i mitjans

Antoni Verger i Isabelle Anguelovksi, Starting Grants de l'ERC

Anguelovski i Verger Starting Grants
El Consell Europeu de Recerca ha atorgat els ajuts Starting Grant a Isabelle Anguelovsi, de l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals, i a Antoni Verger, del Departament de Sociologia. Els ajuts financen persones investigadores joves i novells i s’atorguen únicament per criteris d’excel·lència científica.

27/10/2015

En la convocatòria 2015 de les concessions Starting Grants, el Consell Europeu de Recerca ha reconegut dos investigadors de la UAB: Isabelle Anguelovsi, de Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals, i Antoni Verger, del Departament de Sociologia.
 
Isabelle Anguelovski és investigadora Ramón y Cajal 2015-2020 de l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals. Científica social especialitzada en planificació urbana i ambiental, la seva recerca es troba situada a la intersecció entre la política i planificació urbana, la desigualtat social i els estudis de desenvolupament. Compromesa amb la justícia ambiental local, la major part de la seva recerca es centra en el estudi dels processos i dinàmiques que fan possible unes ciutats més justes, saludables, sostenibles i resilients. Anguelovksi ha estat escollida recentment com a World Social Science Fellow de l'International Social Science Council on formarà part dels 20 científics líders en el món en l´àmbit de la urbanització sostenible.
 
L’ajut del Consell Europeu de Recerca anirà adreçat a finançar el projecte Green Locally Unwanted Land Uses-GREENLULUS, que examinarà el paper de les zones verdes en la redistribució de la qualitat de vida urbana i analitzarà com els projectes de creació d’aquestes zones poden incrementar les desigualtats ambientals, en el cas concret de 40 ciutats dels EUA i d’Europa. 
 
Antoni Verger és investigador Ramon y Cajal (2011-2016) en el Departament de Sociologia de la UAB i sub-director del Master Europeu (Erasmus Plus) Education Policies for Global Development (GLOBED). Les seves àrees principals de recerca són, d'una banda, la relació entre els processos de globalització i la política educativa i, d'altra banda, l'anàlisi dels quasi-mercats educatius i el seu impacte sobre les desigualtats educatives. Verger ha publicat nombrosos articles científics i llibres sobre aquestes temàtiques. A més a més, és membre de la Network of Experts on the Social Dimension of Education and Training (NESET II) de la UE, i del consell assessor internacional del Robert Owen Centre for Educational Change, del Right To Education Project, del Observatorio de la Educación en Chile, i de l'Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament.
 
L’Starting Grant finançarà el seu projecte Reforming Schools Globally: A Multi-Scalar Analysis of Autonomy and Accountability Policies in the Education Sector- REFORMED, per investigar les polítiques de reforma educativa orientades a l’autonomia escolar amb rendició de comptes (SAWA policies, pel seu acrònim en anglès).
 
Les convocatòries Starting Grants financen persones investigadores joves i novells i s’atorguen únicament per criteris d’excel·lència científica, amb una dotació per projecte de fins a 2 milions d’euros.