Comissió d'Afers Acadèmics

Òrgan i competències

1. Les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics fan referència als estudis de primer cicle, segon cicle, tant oficials com a propis, i formació permanent.

2. Correspon a la Comissió d’Afers Acadèmics:

a) Assumir les competències que en relació amb els estudis de primer cicle, segon cicle i formació permanent s’estableixen en la normativa vigent.
b) Establir les prioritats de les accions de relacions internacionals corresponents als estudis de primer cicle, segon cicle i formació permanent que es proposin anualment, d’acord amb les línies estratègiques i els recursos disponibles.
c) Aprovar l’aplicació dels sistemes d’avaluació institucional corresponents als estudis de primer cicle, segon cicle i formació permanent.
d) Aprovar l’aplicació dels programes d’estudis d’inserció professional i de satisfacció de les persones que acaben de finalitzar els estudis.
e) Proposar l’acreditació de títols corresponents a estudis de primer cicle, segon cicle i formació permanent.
f) Aprovar i resoldre els assumptes derivats de l’aplicació de les normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria acadèmica, econòmica, de qualitat i d’avaluació dels estudis de primer cicle, segon cicle i formació permanent, i interpretar i desenvolupar els aspectes no previstos, d’acord amb els principis generals establerts respecte d’aquesta qüestió.

3. Correspon a la Comissió d’Afers Acadèmics, per delegació del Consell de Govern:

a) Aprovar els plans d’estudis dels estudis de primer cicle, segon cicle i formació permanent que condueixen a l’obtenció de títols oficials i de títols propis i informar-ne el Consell Social, així com aprovar les modificacions derivades de l’aplicació.
b) Aprovar la concessió dels premis extraordinaris de titulació.
d) Aprovar els criteris d’admissió als estudis de primer cicle, segon cicle i formació permanent i el nombre de places.
e) Autoritzar el canvi d’estudis per interdisciplinarietat.
f) Autoritzar el canvi d’itinerari dins els mateixos estudis.
g) Aprovar el nombre de places d’accés d’estudiants estrangers amb estudis convalidats parcials i el calendari acadèmic d’admissió.
h) Qualsevol altre assumpte que el Consell de Govern hi delegui.

4. Correspon a la Comissió d’Afers Acadèmics informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a:

a) Programació pluriennal dels estudis de primer cicle, segon cicle i formació permanent de la UAB.
b) Disposicions normatives en matèria acadèmica d’estudis de primer cicle, segon cicle i formació permanent.
c) Calendari acadèmic i administratiu.
d) Implantació, creació, modificació i supressió de centres, ensenyaments i títols corresponents als estudis de primer cicle, segon cicle i formació permanent, i també adscripció i vinculació de centres.
e) Qualsevol altra matèria que estableixi la normativa vigent o per la qual el Consell de Govern requereixi un informe de la Comissió.

Documents relacionats
Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern (pdf)

Composició de la Comissió d'Afers Acadèmics

PRESIDENT