Sala de premsa

Guies per assegurar accessibilitat en la docència virtual

Guies PIUNE

El PIUNE acompanya a professorat i alumnat perquè l’activitat docent virtual sigui accessible per a tothom.

21/05/2020

A causa de la crisi sanitària actual, la universitat s'ha hagut d’adaptar a la docència virtual de manera precipitada. En conseqüència tant docents com alumnes han hagut de fer passos a gran velocitat en aquest sentit.

En aquesta línia, des del PIUNE Servei Per a la Inclusió de la UAB. Suport a l’alumnat amb Necessitats Educatives Específiques. s'ha detectat que en alguns casos, les dificultats de l'alumnat amb necessitats educatives específiques s'han vist incrementades per la situació. Per tal de donar solució a aquesta realitat, el PIUNE ha acompanyat i donat suport a aquests alumnes a través de tutories on line i via telèfon.

A més, ha creat la “Guia per a la docència i l’avaluació virtual de l’alumnat amb necessitats educatives específiques”. Aquest document  dona eines als docents, per tal de desenvolupar l'activitat virtual, tenint en compte l'alumnat amb necessitats educatives especifiques. Presenta un recull de recursos  generals i útils com l’accessibilitat dels materials i, altres ajustaments que tenen un caràcter rellevant per atendre la individualitat de l’alumnat. A tall d’exemple es donen eines per fer classes per videoconferència tenint en compte a persones amb discapacitat auditiva.

Altrament, des del PIUNE també s'han publicat dos guies més: la Guia d'aplicació de les adaptacions al Campus Virtual i la Guia per a l'ús d'Aegisub (un programa per adaptar els vídeos fent ús de subtítols).

Tots aquests documents es troben a la nova secció d’accessibilitat digital del web de la FAS on també els docents podran trobar altres recursos creats per altres universitats externes amb diferents pautes bàsiques per la creació de documents accessibles.