Sala de premsa

200 infants visiten la UAB de la mà d'estudiants voluntaris

Foto de grup, en acabar la jornada de visita al campus.

Més de 200 infants de 21 escoles de municipis propers a la universitat i que participen al programa socioeducatiu CROMA 2.0 han visitat el dimarts, 30 de maig, el campus de la UAB acompanyats d’estudiants de la UAB que fan un voluntariat. Els voluntaris i voluntàries fan d’amfitrions i tracten d'aconseguir que es creïn expectatives educatives en aquest alumnat d’entorns més desafavorits. 

26/05/2023

El CROMA 2.0 és un programa socioeducatiu que gestiona la Fundació Autònoma Solidària on estudiants de la UAB duen a terme tallers a escoles de Cerdanyola del Vallès, Montcada i Reixac, Rubí, Sabadell i Terrassa per despertar l'interès per l'aprenentatge d'alumnat de 5è i  6è de primària que es troba en situació de vulnerabilitat socioeconòmica.

Enguany, fins a 30 estudiants de la UAB, en pràctiques o que fan un voluntariat han participat al programa, xifra històrica que reflecteix l’interès que tenen per acostar-se a la realitat educativa més propera.

Durant tot els curs, més de 200 infants d’11 i 12 anys han fet dinàmiques de grup, suport a l’estudi i projectes d’investigació acompanyats d’aquests joves que han significat també per a ells un referent positiu.

El dimarts dia 30 de maig els infants participants al programa CROMA 2.0 han visitat la UAB com a activitat de cloenda del curs. La visita a la UAB és un moment il·lusionant pels infants, perquè probablement és la primera vegada que trepitgen una universitat. Aquest dia, els estudiants de  la UAB fan d’amfitrions i s’aconsegueix que es creïn expectatives educatives en aquest alumnat d’entorns més desafavorits. 

El matí s’ha organitzat de manera que en una primera part (de 10 a 12 h) els infants han presentat els resultats dels projectes als grups de recerca GREDICS, ICTA i IGOP. En una segona part, els alumnes, a partir d’una gimcana (de 12 a 13 h) pel campus, han hagut d’interactuar amb altres estudiants per a conèixer les singularitats del campus de la UAB. Al final de la jornada han fet una foto de grup i un dinar conjunt a la gespa de la plaça Cívica.

S’ha convidat a diversos agents vinculats al programa CROMA 2.0  o entitats que hi han donat suport. Així, hi ha participat la secretària general de la UAB, Esther Zapater; Xavier Godàs, Director general d'Acció Cívica i Comunitària de la Generalitat de Catalunya; assessors i assessores LIC (Llengua Interculturalitat i Cohesió social) del Departament d’Educació; i tècniques d’educació d’ajuntaments, entre d’altres, que han pogut escoltar els resultats dels projectes i conèixer de prop en què consisteix aquest programa socioeducatiu.”

La jornada serveix per fer visibles els projectes de recerca. Enguany, quatre escoles han participat en un projecte pilot liderat pel grup de recerca MIRAS, de la Facultat de Traducció i Interpretació, que porta coma títol “Junts aprenem els nostres mons”. Complementen el catàleg de projectes implementats aquest curs l’IGOP (Institut de Govern i Polítiques Públiques) amb “Què en pensen els veïns i les veïnes del barri?” com a repte plantejat, l’ICTA (Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) amb “Què podem fer per a disminuir la contaminació a l’escola i al barri” i GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials) amb “Elaboració d’un curtmetratge de cinema social, sobre desigualtats i murs”.

Les escoles participants, que pertanyen a cinc municipis propers a la UAB (Cerdanyola del Vallès, Montcada i Reixac, Rubí, Sabadell i Terrassa), són: les Fontetes, Sant Martí i Serraparera, de Cerdanyola del Vallès; el Turó, el Viver, Font Freda i Reixac, de Montcada i Reixac; Del Bosc, Montessori, Pau Casals i Ramon Llull, de Rubí; Floresta, Joan Montllor, Miquel Carreras i Sant Julià, de Sabadell; i Agustí Bartra, Antoni Ubach, el Vallès, Joan Marquès i Casals, Josep Ventalló i Ramón y Cajal, de Terrassa. 

Aquest programa socioeducatiu rep el suport de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i el Consell Comarcal del Vallès Occidental.