Màster oficial en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura

T’interessa la literatura infantil? Penses que la biblioteca escolar és clau per a l’escola d’avui? Vols treballar en l’àmbit de la promoció lectora? Aquest màster t’ofereix això i molt més!

Màster Oficial - Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura

Estudiants de nou ingrés al màster

MATRÍCULA DEL CURS 2020-2021:

Calendari

Data d’admissió Tutoria Matrícula
A partir del 25 de setembre de 2020

A partir del 25 de setembre de 2020

(cal concretar dia i hora amb les coordinadores per correu electrònic: baro@ub.edu i martina.fittipaldi@uab.cat)

A partir del 25 de setembre de 2020

(consulta el manual aquí)

 

Tutoria

Concerta una cita per a fer la tutoria amb les coordinadores, enviant un correu electrònic a Mònica Baró (baro@ub.edu) i Martina Fittipaldi (martina.fittipaldi@uab.cat)

Matrícula

Coses que cal que tinguis en compte

1. Abans de fer la matrícula:

Document identitat:

Si tens nacionalitat espanyola no cal que presentis cap documentació. En cas contrari cal que ens enviïs escanejat el teu NIE (ciutadans de la UE), TIE (resta) o passaport al correu electrònic ga.c.educacio@uab.cat. El document original l’hauràs de presentar al setembre, en el tràmit de revisió de documentació (veure més endavant)

Beques:

Si et vols matricular amb la condició de becari/ària condicional, caldrà que compleixis amb els requisits establerts per poder-ho fer:

  1. Complir requisits acadèmics de la convocatòria de beques de règim general del curs 2020-2021.
  2. Haver estat becari/ària el curs 2019-2020 o bé presentar l’Acreditació de caràcter econòmic a l'efecte exclusiu de formalitzar la matrícula sense el pagament previ dels preus públics dels serveis acadèmics (procediment MATRC) que cal sol·licitar a l’AGAUR. Caldrà que enviïs per correu electrònic a ga.c.educacio@uab.cat la credencial de becari del curs anterior o l’acreditació de l’AGAUR.

(> consulta com demanar la beca)

Gratuïtats i descomptes:

Si tens dret a algun descompte o gratuïtat a la matrícula caldrà que enviïs la documentació que ho acrediti per correu electrònic a ga.c.educacio@uab.cat. Els originals els hauràs de presentar durant la 2a quinzena de setembre amb la resta de documentació i el manteniment del descompte o gratuïtat restarà condicionat a la verificació de la documentació enviada.

(> consulta les deduccions a la matrícula)

Règim de permanència:

El règim de permanència de la UAB estableix determinades normes respecte del mínim i màxim de crèdits de matrícula, el màxim d’anys de permanència per finalitzar els estudis, i altres.

(> consulta el règim de permanència de la UAB)

Títol de màster oficial previ:

En el cas que aquest no sigui el primer màster oficial que fas s’aplicarà un recàrrec del 40% sobre l’import dels crèdits matriculats, excepte que hagis cursat aquests estudis en centres no coberts pel sistema públic de finançament, o tinguis dret a la gratuïtat de la matrícula per a estudiants amb discapacitat del 33% o superior, víctimes d’actes terroristes o víctimes de violència de gènere. Abans de fer la matrícula caldrà que enviïs el certificat acadèmic o el títol de màster per correu electrònic a ga.c.educacio@uab.cat. Els originals els hauràs de presentar al setembre amb la resta de documentació

2. En el moment de fer la matrícula:

Forma de pagament: pots escollir la que vulguis d’entre les que t’ofereix la UAB. Tingues en compte que si vols fer el pagament fraccionat caldrà que escullis la modalitat de domiciliació bancària i caldrà que en el moment de presentar la documentació de matrícula, hi incloguis l’ordre SEPA de domiciliació bancària, omplerta i signada.

Taxes:

Si has accedit al màster amb un títol estranger no homologat és obligatori que seleccionis a la matrícula la taxa corresponent a l’estudi d'equivalència de títol d'estudis estrangers per a l'accés als estudis de màster. En cas que no la seleccionis procedirem d’ofici a la modificació de la teva matrícula per incorporar aquesta taxa i que et sigui cobrada.

Tutorial:

Consulta el tutorial de matrícula

3. Després de la matrícula:

Entrega i revisió de la documentació de matrícula:

Durant la segona quinzena de setembre es farà la revisió de la documentació de matrícula.

Per a la qual cosa haureu de reservar cita prèvia a la Gestió Acadèmica de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB on l’haureu de lliurar.

Modificacions i/o anul·lacions:

En el cas que hagis de fer alguna modificació de matrícula o que vulgui anul·lar-la, informa’t de les condicions, els terminis i les conseqüències.

Impagament:

En el cas que es produeixi l’impagament d’algun dels imports de la matrícula, informa’t de les conseqüències de l’impagament.

Targeta d’estudiant

La targeta de la UAB és una eina d'identificació i d'acreditació única per als membres de la comunitat universitària, que et dóna accés lliure als diferents serveis de la Universitat. La targeta és vàlida per un període de set anys.

Tens l'opció de fer la sol·licitud de la targeta universitària amb aquest formulari. Cal que tinguis en compte que, si tries aquesta opció, la targeta arribarà al teu domicili al cap de tres setmanes. Quan rebis la targeta n'has de gestionar l'activació en aquest enllaç.

Resum

Abans de la matrícula

Enviar documentació escanejada per correu electrònic a ga.c.educacio@uab.cat

  • credencial de becari/ària
  • NIE (ciutadans UE), TIE (extracomunitaris) o passaport
  • documentació acreditativa d’alguna gratuïtat o descompte
  • títol o certificat acadèmic d’uns estudis de màster oficial finalitzat prèviament

Concerta una cita per a fer la tutoria amb les coordinadores, enviant un correu electrònic a Mònica Baró (baro@ub.edu) i Neus Real (neus.real@uab.cat)

Matrícula

Accedir des de l’opció “Automatrícula d'estudiants de nou accés” de la pàgina https://sia.uab.es/ amb el NIU i la contrasenya amb què vas fer la preinscripció

Després de la matrícula

Durant la 2a quinzena de setembre, presentar la documentació de matrícula (originals i còpies) a l’espai que habilitarà la Gestió Acadèmica de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB per a la qual cosa haureu de reservar cita prèvia

Targeta d’estudiant

Sol·licitar la targeta universitària amb aquest formulari. La targeta arribarà al teu domicili al cap de tres setmanes. Quan la rebis n'has de gestionar l'activació en aquest enllaç.

Estudiants de la UAB

Estudiants actuals del màster:

Els estudiants de Màster Universitari que no hagin superat els 60 ECTS el primer any de matrícula i hagin de matricular els crèdits restants per finalitzar el Màster, podran efectuar l'automatricula durant la segona quinzena de setembre de 2020.

ATENCIÓ: Els estudiants estrangers extracomunitaris residents en estats membres de la Unió Europea estaran exempts de pagar el preu del crèdit establert per a estudiants extracomunitaris no resident, tal com estableix el Decret de preus públics que aprova la Generalitat de Catalunya cada curs acadèmic. Per la qual cosa, hauran realitzar la matrícula assistida a la gestió acadèmica, acreditant la seva situació de resident.

Els estudiants que hagin de realitzar la matrícula assistida hauran de contactar amb la gestió acadèmica a través de l’adreça de correu electrònic ga.c.educacio@uab.cat per reservar dia i hora de matrícula.

FER L’AUTOMATRÍCULA 

Documentació de matrícula

Avisos importants

Inici del curs: 14-09-2020

Documentació

Avís important per tots els alumnes que tinguin dret a alguna bonificació o gratuïtat en el preu de la matrícula:

Per a formalitzar la matrícula gaudint d’una bonificació o gratuïtat, cal enviar per correu electrònic a la Gestió Acadèmica prèviament a la matrícula el document acreditatiu si no l’has presentat ja amb anterioritat. D’aquesta manera podràs fer la matrícula amb la liquidació econòmica correcta. Amb posterioritat cal lliurar l’original i una fotocòpia, o bé una còpia compulsada, a la Gestió Acadèmica abans del 6 de novembre. En el cas que els estudiants no hagin presentat la documentació original dins d’aquest termini, es procedirà a treure la gratuïtat i cobrar l’import corresponent.

Terminis de lliurament de la documentació:

  • Documentació acreditativa d’una bonificació o descompte: S’ha d’avançar per correu electrònic abans de la matrícula i s’ha de lliurar l’original o una còpia compulsada a la Gestió Acadèmica abans del 6 de novembre.
  • Resta de documentació: El termini màxim per a aportar la documentació a la Gestió Acadèmica és el 15 de desembre de 2020.

Si ets estudiant de nou accés:

1.Has de contactar amb el coordinador del màster o seguir les instruccions que et doni la Gestió acadèmica per tal de fer la tutoria prèvia a la matrícula.

2.Document d'identitat:

    • Estudiants que disposin de DNI: no cal que el trametin a la Gestió acadèmica. Sí que serà necessari portar-lo a efectes d’identificació si han de fer alguna tramitació presencial.
    • Estudiants de la Unió Europea: amb posterioritat a la matrícula hauran de portar a la Gestió acadèmica l'original del passaport o del document identificatiu on consti el número d'identificació d'estranger, NIE, o bé enviar una fotocòpia compulsada per correu postal. 
    • Estudiants estrangers no comunitaris: amb posterioritat a la matrícula hauran de portar a la Gestió acadèmica l'original i una fotocopia del TIE (targeta d'identificació d'estrangers) vigent, o bé enviar una fotocòpia compulsada per correu postal. Si encara no disposes del TIE, has d'aportar el passaport i la fotocòpia de la sol·licitud del TIE. Tens un termini màxim de tres mesos per lliurar el document.
    • Els estudiants estrangers que tinguin residència en algun país de la Unió Europea han de trametre el NIE a la Gestió acadèmica prèviament a la matrícula per correu electrònic per tal que es faci el corresponent manteniment. En cas contrari se’ls aplicaran els preus d’extracomunitaris.

3. Ordre SEPA de domiciliació directa: En cas de domiciliar l’import de la matrícula s’ha d’imprimir i signar i enviar per correu electrònic a la Gestió acadèmica de la teva Facultat amb posterioritat a la matrícula. Les dades bancàries han d'incloure els codis IBAN i BIC (només si l’entitat no es troba a l’Estat espanyol). Només s’accepten comptes d’entitats ubicades a la Unió Europea, Andorra, Ciutat del Vaticà, Islàndia, Liechtenstein, Mònaco, Noruega, San Marino o Suïssa.

La matrícula també es pot pagar directament amb targeta de crèdit o de dèbit, però en aquest cas el pagament s’ha de fer en un únic termini. Els alumnes sol·licitants de beca obligatòriament han de pagar la matrícula per domiciliació bancària. En el cas que la UAB t’hagi retornat part d’algun pagament com a conseqüència d’una beca o per qualsevol altra raó, has de lliurar a la gestió acadèmica les dades bancàries amb els codis IBAN i BIC.

4. Títol d’accés: Abans del 15 de desembre has de presentar a la Gestió acadèmica l’original i una fotocòpia del títol que t’ha donat accés al màster o un certificat acadèmic oficial que n’acrediti l’expedició, o bé enviar una fotocòpia compulsada per correu postal.

5. Certificat d’estudis: Aquest document es pot enviar per correu electrònic en format digital, sempre i quan tingui un codi segur de verificació (csv) o bé es pot enviar per correu postal o presentar a la Gestió acadèmica abans del 15 de desembre. El certificat acadèmic dels estudis que t’han donat accés al màster, ha d’incloure el període en anys acadèmics de la titulació, les matèries cursades, els crèdits obtinguts i les qualificacions obtingudes.

En cas d’estudiants que estiguin a l’estranger poden enviar la còpia compulsada o legalitzada de la documentació i les corresponents traduccions, si s’escau, per correu postal o missatgeria a la Gestió acadèmica.

6. Si tens 28 anys o més i no has contractat l’assegurança complementària que s’ofereix en el moment de la matrícula, has de presentar l’original i una còpia d’una assegurança que cobreixi l’assistència sanitària, els accidents i la responsabilitat civil a l’Estat espanyol.

7. Si tens previst participar en un programa d’intercanvi a països d’Europa durant aquest curs, en el marc d’una beca Erasmus, cal que contractis l’assegurança complementària de mobilitat.

8. En el cas que en determinades assignatures o en determinats plans d’estudis es consideri necessària la contractació d’una assegurança complementària, te n’informarem durant el procés de matrícula.

9. Determinades assignatures impliquen tenir contacte amb menors d’edat. En aquests casos és necessari que el primer dia lliuris al centre o institució on es desenvolupa aquesta assignatura un certificat negatiu de delictes de naturalesa sexual, que et permeti acreditar la manca de delictes d’aquest tipus. Quan et matriculis d’assignatures amb aquests requeriments, el mateix programa de matrícula te n’informà automàticament. 

Documentació que acredita una bonificació o gratuïtat

Has d’enviar per correu electrònic la documentació al correu de la Gestió acadèmica prèviament a la teva data de matrícula. Posteriorment hauràs de portar l’original i una fotocòpia de la documentació acreditativa a la Gestió acadèmica o bé enviar una fotocòpia compulsada per correu postal abans del 6 de novembre.

Consulta els descomptes de matrícula.

  • Per aplicar el descompte de família nombrosa és necessari que, en el moment de formalitzar la matrícula, tinguis el títol expedit a qualsevol comunitat de l’Estat espanyol vigent. Si ets estranger, has de sol·licitar el carnet al Departament de Benestar Social i Família i, en cas que hi hagi els acords corresponents, aquest organisme te l’expedirà. 

EXCEPCIONS. En el cas de títols de família nombrosa i de certificacions de discapacitat emesos per la Generalitat de Catalunya no cal presentar cap fotocòpia de cap documentació. No obstant això, si la matrícula es fa de manera presencial, recomanem portar l’original a l’efecte de la identificació.

10. En cas que la teva matrícula sigui presencial i no la puguis fer personalment, has d’autoritzar per escrit una altra persona perquè la faci. En el document han de constar-hi les teves dades personals i la teva signatura. 

11. Si tens un títol de màster obtingut en una altra universitat, has de presentar el certificat acadèmic personal i una còpia compulsada del títol.

Si accedeixes al màster amb una titulació obtinguda a una universitat estrangera, has de tenir en compte que:

La documentació referent al títol i al certificat acadèmic expedida per institucions de la Unió Europea, de països signataris de l’Acord sobre l’espai econòmic europeu i de Suïssa ha de ser oficial i ha d’haver estat expedida per les autoritats competents.

La documentació referent al títol i al certificat acadèmic expedida per institucions de països extracomunitaris ha de ser oficial, ha d’haver estat expedida per les autoritats competents i ha d’estar legalitzada per via diplomàtica o, si escau, mitjançant la postil·la del Conveni de la Haia o del Conveni Andrés Bello.

Traducció de documents expedits a l’estranger

S’accepta tota la documentació expedida en català, castellà o anglès. Pel que fa a la documentació expedida en francès, italià o portuguès, se’n pot tramitar la traducció al Servei de Llengües de la UAB. La persona interessada s’ha de fer càrrec d’aquesta gestió i de les despeses que comporta. En tots els altres casos, cal adjuntar la corresponent traducció al català, al castellà o a l’anglès efectuada per un traductor jurat, per qualsevol representació diplomàtica o consular de l’Estat espanyol a l’estranger, o per la representació diplomàtica o consular a Espanya del país del qual és nacional la persona sol·licitant.

Si ja has formalitzat la matrícula en cursos acadèmics anteriors:

Has de contactar amb el coordinador del màster o seguir les instruccions que et doni la Gestió acadèmica per tal de fer la tutoria prèvia a la matrícula.

Si vols formalitzar la matrícula a temps parcial:

Si decideixes no matricular-te d’un curs sencer, pots acollir-te al règim de matrícula a temps parcial. L’autorització és automàtica i no cal aportar cap documentació justificativa.
 

Preu:

46,11€ per crèdit (estudiants UE o residents). Curs 2020-2021.
66€ per crèdit (estudiants no UE no residents). Curs 2020-2021.

Crèdits:

60 ECTS