Premi al Millor llibre d'Economia 2019 per a un 'handbook' coeditat pel professor Emili Grifell-Tatjé

Emili Grifell-Tatjé Premi Col·legi Economistes

El Col·legi d’Economistes ha concedit el Premi Joan Sardà Dexeus (ex aequo) a l'obra “The Oxford Handbook of Productivity Analysis” del qual és coeditor el professor del Departament d’Empresa, Emili Grifell-Tatjé. L'acte de lliurament del premi va tenir lloc el 30 d’octubre a Barcelona en el decurs del Sopar dels Economistes.

18/10/2019

El Col·legi d’Economistes ha concedit el Premi Joan Sardà Dexeus al millor llibre d’Economia a l’obra “The Oxford Handbook of Productivity Analysis” del qual es coeditor el professor Emili Grifell-Tatjé del Departament d’Empresa, juntament amb els professors C.A. Knox Lovell, University of Queensland (Austràlia) i Robin C. Sickles, Rice University (US). Els premis els atorga el Col.legi d’Economistes per mitjà de la Revista Econòmica de Catalunya des del 1996 al llibre de més rellevància d’Economia i Empresa. L'acte de lliurament del premi va tenir lloc el 30 d’octubre a Barcelona en el decurs del Sopar dels Economistes.

L’obra premiada proporciona un estudi complet de la importància del creixement de la productivitat per als negocis, l'economia i el progrés econòmic social. Analitza com es defineix, mesura i implementa la productivitat. L'economia considera que la productivitat, l'habilitat de proporcionar més productes i serveis, amb el consum d'iguals o menors quantitats de recursos, és la principal font de generació de riquesa. També analitza la dispersió de la productivitat, a través del temps i l’espai, el que pot generar dinàmiques de reassignació. Un altre punt d’interès del llibre és investigar sobre els factors i els obstacles al creixement de la productivitat, alguns dels quals són de caràcter organitzatiu i susceptibles de ser controlats per la gestió empresarial, mentre que d'altres tenen caràcter institucional i estan subjectes a intervencions de política pública.

Grifell-Tatjé és catedràtic de Gestió d'Empreses a Facultat d'Economia i Empresa de la UAB. Va ser director del Departament d'Empresa i director del programa de doctorat "Doctorate in Economics, Management and Organization" (DEMO). Les seves línies de recerca estan centrades en l'economia d'empresa, el mesurament de l'eficiència i productivitat, l'estratègia empresarial i la regulació econòmica. Ha realitzat contribucions teòriques i aplicades en aquestes línies d’investigació. Entre els seus treballs previs es pot destacar el llibre "Productivity Accounting: The Economics of Business Performance" (2015, Cambridge University Press). Ha estat investigador principal de projectes competitius de diferent procedència i professor visitant a centres de recerca d'excel·lència tant a Europa, Estats Units com a Austràlia.

Més informació:
Biblioteca de Ciències Socials de la UAB
Parlament d'agraïment del professor Emili Grifell-Tatjé a l'acte de lliurament del Premi al Millor llibre d'Economia 2019