Nou article del professor Alfonso Perona sobre la planificació a les ciutats

Mobilitat Barcelona
El professor reflexiona sobre la necessitat d’incloure una mobilitat urbana “menys contaminant i més sostenible” a la planificació de les ciutats, com una via per afavorir la qualitat de la vida de les persones i la retenció del talent.

18/09/2018

Alfonso Perona, docent de l’Escola i expert en mobilitat, ha escrit un article al seu espai professional sobre la necessitat de planificació a les ciutats.

L’article comença fent incís a un article del professor de l’Institut d’Estudis Europeus, Enrique Fanjul, sobre el paper de les ciutats en la globalització, en el qual es relaciona  una bona qualitat de vida de les persones amb la captació i retenció del talent.

Pel professor, és imprescindible una bona planificació dels espais urbans impulsant una mobilitat urbana “menys contaminant i més sostenible”. L’expert suggereix a les institucions que haurien de comprometre’s en seguint criteris bàsics com la millora de l’accessibilitat, la mobilitat i el transport, i reduir els seus elements contaminadors.

A Espanya, hi ha unes 145 poblacions que superen els 50.000 habitants.“No tot són ciutats com Madrid o Barcelona”, recorda Perona. Aquesta característica demogràfica del país requereix un canvi de mentalitat en la gestió d’aquests altres centres urbans, que requereixen “una planificació centrada en les persones”.

Podeu llegir l’article sencer en aquest enllaç.