La tecnologia dron s'integra en la formació de l'alumnat del Grau en Prevenció i Seguretat Integral

Estudiants del Grau EPSI aprenent com funciona un dron

En dues sessions de l'assignatura Tecnologia de la Seguretat de primer curs del grau, celebrades el 7 i 11 de març, els estudiants van rebre una formació sobre la tecnologia RPA de la mà d'experts de l'empresa 112 DRON combinant el marc legal de la protecció de dades amb pràctiques de vol real enfocades a la cerca, el rescat i la vigilància en entorns complexos.

27/03/2026

Prevenció i Seguretat Integral - Escola FUAB Formació (EPSI UAB) continua reforçant l'aposta per la innovació i el contacte directe amb el món professional. Els passats 7 i 11 de març, els estudiants del Grau en Prevenció i Seguretat Integral van participar en unes jornades d'especialització sobre la tecnologia dron (RPA), una eina que s'ha tornat indispensable en el sector de la seguretat i les emergències.

Les sessions van ser conduïdes per Joan Pérez Arteaga i Yoel Pérez, experts de 112 DRON, qui van compartir amb l'alumnat la seva experiència operativa en escenaris complexos on la tecnologia marcava la diferència.

 

Formació integral: de la normativa a l’operativa

El programa de la classe es va estructurar per oferir una visió 360º de l'ús dels drons. En l'àmbit teòric, es van analitzar les aplicacions pràctiques en seguretat pública i privada, així com el seu paper clau en la prevenció de riscos laborals.

Un dels punts en què es va posar més èmfasi va ser el marc legal, concretament en la gestió de les càmeres embarcades i el compliment estricte de la LOPD i el RGPD, aspectes fonamentals per a qualsevol gestor de seguretat en l'actualitat.

 

Jornada pràctica i simulacions de camp

L'activitat va culminar amb una jornada intensiva de caràcter pràctic. Els estudiants van tenir l'oportunitat de conèixer diferents tipologies de drons adaptats a necessitats específiques:

  • Unitats per a la inspecció d'espais confinats.
  • Drons equipats per al seguiment de persones i recerca d'indicis.
  • Sistemes de control i vigilància de grans esdeveniments.

L'alumnat va veure els equips físicament, i va poder realitzar proves de vol a baixa altura. Sota la supervisió dels instructors, els futurs professionals van experimentar la dificultat operativa i les capacitats de visualització aèria que ofereixen aquests dispositius en tasques de cerca i rescat.

 

Preparant els professionals del futur

Des de l'Escola es va valorar molt positivament la implicació i la curiositat mostrada pels estudiants. Segons Yoel Pérez, docent d'aquesta formació, "la innovació només té sentit quan les noves generacions aprenen a utilitzar-la amb criteri, responsabilitat i visió professional".

Amb iniciatives com aquesta, l'EPSI ofereix formació d'avantguarda que garanteix que els seus graduats i graduades surtin al mercat laboral amb el coneixement de les eines més disruptives del sector de la Prevenció i Seguretat Integral.

 

Els estudiants de 1r curs del Grau EPSI després de la docència teòrica sobre el funcionament i usos dels drons en l'àmbit de la Prevenció i Seguretat Integral
Els estudiants de 1r curs del Grau EPSI després de la docència teòrica sobre el funcionament i usos dels drons en l'àmbit de la Prevenció i Seguretat Integral.