La revista Cuadernos de Seguridad entrevista a Ferrán Anguera, responsable de Protecció Civil del Metro de Barcelona

Ferran Anguera, TMB

L’exalumne i professor de l’Escola parla sobre el seu dia a dia com a cap de la Unitat de Seguretat i Protecció Civil de l’empresa de transport ferroviari i quins són els reptes en prevenció i seguretat de l’entitat.

19/09/2019

L’última edició de la revista Cuadernos de Seguridad (pàgina 70-71) inclou una entrevista al responsable de la Unitat de Seguretat i Protecció Civil de Metro de Barcelona, Ferran Anguera, exalumne i docent de l’Escola.

A l’entrevista, el professor descriu què suposa ser responsable d’una Unitat de Seguretat i Protecció Civil d’una empresa com Metro de Barcelona (TMB), que consta de 90 treballadors i 450 vigilants de seguretat que constantment vetllen per la seguretat de les instal·lacions, els treballadors i les més de 1.100.000 persones que es desplacen diàriament en metro per la ciutat.

Es tracta d’una Unitat que es regeix per 3 pilars bàsics (Seguretat, Protecció Civil i Intervenció) i es diversifica també en un departament de Suport a la Gestió i un Centre de Seguretat i Protecció Civil que funciona tot l’any, les 24 hores, i compte amb personal especialitzat en seguretat i protecció civil, així com titulats com a Directors/es de Seguretat.

Per Ferran Anguera, el model de gestió de riscos de Metro de Barcelona és un dels més alts d’Europa, en part, gràcies a la cultura pròpia vers la seguretat que s’ha forjat al llarg dels 13 anys de funcionament de la Unitat: “La aposta per la seguretat global integrada en el propi ADN de l’empresa demostra la gran implicació que té TMB en la seguretat dels seus clients, empleats i béns”, comenta a l’entrevista.

Altres aspectes que el docent ha destacat són la coordinació constant amb els cossos de seguretat i emergències, i el contacte amb empreses ferroviàries d’altres països per aprendre i contrastar altres models de gestió i intercanviar experiències.

El professor també parla de les últimes millores que s’han aplicat en terreny de la seguretat, com ara mesures per combatre actes vandàlics al metro o millores en els sistemes de prevenció d’incendis.

Per últim, Anguera reflexiona sobre els reptes de futur d’una empresa com Metro de Barcelona, exposada a nous riscos com els atacs cibernètics, els drons o el terrorisme internacional.

Llegiu l’entrevista sencera

 

Notícies relacionades

Totes les notícies