III Seminari: 'La cultura de seguretat a l’Estat espanyol i a Catalunya' de l'ICPS

III Seminari sobre cultura de seguretat a Catalunya i Espanya del ICPS

La tercera edició del seminari anual organitzat per l’Institut de Ciències Polítiques i Socials (ICPS) pretén analitzar les amenaces actuals i reflexionar sobre la seguretat i les respostes de l’ordenament jurídic. L’acte tindrà lloc del 7 de maig al 5 de juny de 2019. Inscripcions obertes.

09/04/2019

L’Institut de Ciències Polítiques i Socials (ICPS) organitza la 3a edició del seminari anual “La cultura de seguretat a l’Estat espanyol i a Catalunya”.

En aquesta edició, el seminari té com a objectius principals la contribució al desenvolupament d’una cultura de seguretat en el marc d’una societat democràtica, la difusió dels valors cívics, i l’anàlisi de les capacitats de prevenció i reacció a les amenaces actuals com el terrorisme, la criminalitat organitzada o la delinqüència en el ciberespai.

El seminari també vol ser un espai per estudiar els elements essencials de la seguretat i les respostes que es contemplen a l’ordenament jurídic, i incidir en la conscienciació i sensibilització davant els riscos de convivència en llibertat i el respecte a la garantia dels drets constitucionals.

Aquestes són les sessions incloses al programa del seminari, que es realitzaran de 16 a 18 hores:

• Dimarts, 7 de maig: conferència “Crisi de valors, desordre social i seguretat”, a càrrec de Tomás Gil Márquez (UAB).
  • Dimecres, 15 de maig: conferència “La seguretat a l’esfera digital”, a càrrec de Xavier Rubiralta Costa (UAB).
  • Dimecres, 22 de maig: conferència “La cultura del càstig”, a càrrec de Francesc Guillén Lasierra (Generalitat de Catalunya).
  • Dimecres, 29 de maig: conferència “Les competències de la Generalitat en seguretat abans i després de l’aplicació de l’article 155 CE: una perspectiva jurídica però fàctica”, a càrrec d’Àlex Bas Vilafranca (UAB).
  • Dimecres, 5 de juny: conferència “L’1 d’octubre de 2017: dues visions confrontades sobre seguretat”, a càrrec de Jaume Bosch Mestres (Institut de Seguretat Pública de Catalunya).
L’acte tindrà lloc a la seu de l’ICPS (c/ Mallorca, 244), a Barcelona. Les inscripcions ja estan obertes i la quota és de 60 € (general), i de 40 € per als estudiants (caldrà acreditar una matrícula vigent del curs 2018-2019).

Les places són limitades i s’adjudicaran per ordre d’inscripció.