El professor Juan Ramon Hidalgo, sobre el nou Etiquetatge Nutricional Frontal: 'calen ajustos abans que s'engegui'

Nutriscore
L’expert en Dret Alimentari i Consum ha parlat sobre el nou sistema de referencia de qualitat nutricional que vol implementar el Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social, en un article del mitjà especialitzat Mercacei.

26/11/2018

El coordinador del Postgrau de Dret de la Qualitat i la Seguretat Alimentària, Juan Ramon Hidalgo, ha sigut un dels experts consultats en l’article publicat el 20 de novembre per Mercacei, titulat “Com pot afectar a l’OOVE el semàfor Nutriscore?”.

L’article intenta donar resposta als dubtes generats arran de la mesura estatal del semàfor Nutriscore o Etiquetat Nutricional Frontal, que servirà de referència sobre la qualitat nutricional d’aliments i begudes. La polèmica arriba després que els mitjans de comunicació evidenciessin que el sistema situaria a l’oli d’oliva verge extra en el mateix rang que la Coca-cola Zero.

El professor Juan Ramon Hidalgo coincideix amb la resta d’experts en què és necessària la revisió d’aquest sistema, ja que si bé eximirà als aliments d’un sol ingredient, “els resultats obtinguts evidencien que es precisen nous ajustos o altres consideracions, abans que s’engegui a Espanya”, ha apuntat.

En breus, el sistema s’estendrà a Portugal i Bèlgica, i sense els ajustos necessaris, l’oli d’oliva verge extra tindrà “irremeiablement” un color ataronjat, com a França: “El sector té l’obligació d’analitzar la situació, preveure les possibles conseqüències i adoptar les mesures necessàries per evitar qualsevol confusió que pugui derivar-se de l’aplicació del sistema al consum d’oli”, ha conclòs.

Segons els experts consultats per Mercacei, a Espanya ha costat moltíssim esforços canviar la percepció del consumidor sobre els beneficis de consumir l’ingredient estrella de la Dieta Mediterrània, i el Ministeri ha al·legat que ha inclòs aquesta adaptació a la normativa estatal.

Així i tot, la sensibilitat del consumidor fa que els experts es mostrin preocupats per com es consolidarà finalment el semàfor. Tal com apunta Hidalgo, si bé aquest etiquetatge frontal preveu tenir una funció informativa, per al consumidor aquesta nova mesura pot ser determinant a l’hora de modular els seus futurs hàbits de consum.

Per a més informació, podeu consultar l’article complet.