Activitats
14:45
Presentació de John Singleton (Rochester)
Descripció:
El pròxim 11 de desembre a les 14:45h, trobarem a John Singleton (Rochester) a la Sala de Graus.
John és un professor associat d'economia a la Universitat de Rochester, membre investigador de la Facultat de l'Oficina Nacional de Recerca Econòmica i membre visitant de la "Hoover Institution" de la Universitat de Stanford.
Va rebre el seu doctorat el 2017 de la Universitat de Duke, on la seva tesi va ser recolzada per una beca de l'Acadèmia Nacional d'Educació/Fundació Spencer. El seu treball ha aparegut a revistes líders, incloses American Economic Review, entre d'altres.
Ubicació: Sala de Graus
Data: Dilluns 11, Desembre de 2023 - 14:45h
Data fi: Dilluns 11, Desembre de 2023 - 15:45h
Dimecres, 13 Desembre, 2023
11:00
Presentació Maksim Belitski
Descripció:
El pròxim 13 de desembre tindrà lloc la presentació de Maksim Belitski (Henley Business School, University of Reading) al Departament de Seminari.
Maksim és un expert en recerca d'emprenedoria i innovació a nivell micro, meso i macro. Els seus interessos d'investigació es troben en l'àrea de l'emprenedoria, l'autoocupació, l'entrada al mercat, la innovació d'empreses i l'economia regional, amb especial atenció als ecosistemes emprenedors i el desbordament del coneixement de la innovació.
Abans d'incorporar-se a Henley Business School, Maksim va ser investigador a l'Institut d'Estratègies de Desenvolupament de la Universitat d'Indiana a Bloomington (EUA) i professor contractat d'econometria a la Universitat de Bolzano (Itàlia). Anteriorment, ha ocupat càrrecs a la Universitat de Loughborough, University College London, la Universitat de Leicester, la Universitat d'Economia de Bratislava (Eslovàquia) i la Universitat Estatal de Bielorússia (Bielorússia).
És un investigador "de confiança" i ha treballat amb dades de microfundacions del Servei de dades segures del Regne Unit i de l'Oficina Nacional d'Estadística des del 2011.
Ubicació: Departament Seminar
Data: Dimecres 13, Desembre de 2023 - 11:00h
Data fi: Dimecres 13, Desembre de 2023 - 12:30h
15:00
Seminari Martín Garrido Lepe
Descripció:
El pròxim 13 de desembre de 15:00 h a 16:00 h, tindrà lloc el seminari “Consumo de energía y subsistencia. Desafiando las estimaciones del costo de vida” a l'Aula B3/112-C.
Ubicació: Aula B3/112-C.
Data: Dimecres 13, Desembre de 2023 - 15:00h
Data fi: Dimecres 13, Desembre de 2023 - 16:00h
Dijous, 14 Desembre, 2023
11:28
Vagó de la ciència: parlem de la promoció del benestar emocional a través de l'activitat física
Descripció:
Toni Sanz, professor del Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació, parlarà al proper "seient de l'expert" del Vagó de la ciència sobre com l'activitat física en espais naturals contribueix al benestar emocional.
Doctor en Psicologia i Màster en Psicologia l’Aprenentatge Humà, Toni Sanz és membre del grup de recerca consolidat GIES (Grup d'Investigació en Estrès i Salut) i coordinador de l’equip NAT (Nature-Activity-Therapy), centrat en nous enfocaments terapèutics, combinant la teràpia cognitiu-conductual amb activitats esportives i de lleure a l’entorn natural.
El professor Sanz ha participat en els pòdcasts del Vagó de la ciència, que es poden consultar en aquest enllaç.
Ubicació: Vagó de la Ciència, FGC Plaça Catalunya-UAB 11:28 h
Data: Dijous 14, Desembre de 2023 - 11:28h
Dimarts, 19 Desembre, 2023
13:00
Slam poètic del projecte "Ciència i Poesia"
Descripció:
La Biblioteca de Ciència i Tecnologia (BCT) dóna visibilitat al seu projecte de difusió de la #CiènciaiPoesia que està portant a terme a través de la xarxa X per posar de manifest les interrelacions entre ambdues disciplines.
En el marc d'aquest projecte ha organitzat un slam poètic que comptarà amb la presència de quatre membres de la comunitat científica del campus UAB que també escriuen poesia: Hugo Cano, estudiant del Doctorat en Genètica, Sara Dallarés, professora del BABVE de la Facultat de Biociències, Daniel Martín, investigador a l'Institut de Ciència de Materials de Barcelona (ICMAB-CSIC), i finalment, Jordi Vallverdú, membre de l’ICREA Acadèmia Researcher del Departament de Filosofia de la Facultat de Filosofia i Lletres.
El projecte de la BCT comprèn també una exposició, que es pot visitar a l'entrada de la biblioteca i també a l'Espai BCT fins al 12 de gener.
Ubicació: Biblioteca de Ciències i Tecnologia de la UAB
Data: Dimarts 19, Desembre de 2023 - 13:00h
Data fi: Dimarts 19, Desembre de 2023 - 00:00h
17:00
Conferència Emilio Huerta
Descripció:
El pròxim 19 de desembre a les 17:00 h. tindrà lloc la presentació “Connecting Present and Future: A new leadership on the firm” a la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona (RACAB). La Rambla, 115 – 08002 BARCELONA (entrada pel Teatre Poliorama)
Emilio estudia els factors que impulsen la competitivitat de les empreses. Els treballs més recents analitzen el procés d'innovació tecnològica i organitzativa de l'empresa espanyola. Les investigacions suggereixen que la gestió dels recursos humans i el canvi en els sistemes d'organització del treball són dues polítiques molt eficaces per incrementar la productivitat. A més a més, investiga en temes de gestió de recursos humans i estratègia competitiva.
Temes de recerca: Estratègia i competitivitat empresarial, gestió de recursos humans i disseny organitzatiu.
Podeu confirmar la vostra assistència per correu electrònic a doc.demo@uab.cat.
Ubicació: Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona (RACAB).
Data: Dimarts 19, Desembre de 2023 - 17:00h
Data fi: Dimarts 19, Desembre de 2023 - 20:00h