Suport acadèmic i tecnològic
Atenció pedagògica
Des del PIUNE t'oferim un servei d'atenció pedagògica. A partir de la primera entrevista amb l'estudiant, un psicopedagog o una psicopedagoga es reunirà amb tu de forma regular per valorar conjuntament si les adaptacions i ajustaments que s'han introduït per facilitar el teu seguiment acadèmic són els adequats, configurar millor el teu itinerari curricular i optimitzar el teu rendiment acadèmic.
També podem treballar amb tu per millorar les teves habilitats i estratègies d'aprenentatge i estudi.
Adaptacions curriculars o ajustaments raonables
La UAB compta amb un Protocol d’ajustos curriculars per a l’estudiantat amb necessitats específiques de suport educatiu. A més, les adaptacions es divideixen entre generalitzables i específiques [Com accedir als serveis] en funció del seu grau de complexitat.
Si necessites adaptacions específiques, és responsabilitat teva fer la sol·licitud a través del formulari de la Seu Electrònica. Des de l’Àmbit d’Assessorament Psicopedagògic i Inclusió realitzarem una valoració individualitzada del teu cas per decidir conjuntament amb tu quins ajustaments requereixes, en funció de les teves necessitats, les competències de la titulació que curses i els recursos de la universitat.
Aquestes són algunes de les adaptacions específiques que usualment es proposen d'acord amb el Protocol:
- Qüestionaris d'examen accessibles segons les necessitats de l’estudiant (ampliació dels caràcters, transcripció a Braille...)
- Suport humà en exàmens (intèrpret de llengua de signes, lector d'examen, escriptor d'examen)
- Ajuts materials o tècnics (portàtil per exàmens, programari específic, etc.).
Assessorament sobre les TIC
T'oferim assessorament especialitzat i formació sobre els programaris i perifèrics més actuals, així com d'altres recursos disponibles, que et puguin facilitar el seguiment de les classes i l'accés a la informació.
El PIUNE t'ofereix en préstec els recursos d'ús personal perquè els puguis provar abans que els adquireixis tu personalment i posar a l'abast de les facultats els recursos vinculats a la docència d'ús per part del professorat.