Sala de premsa Premsa i mitjans

La UAB i el Barça creen un màster en gestió de la comunicació i patrocini

La UAB i el Barça creen un màster en gestió de la comunicació i patrocini
La rectora de la UAB i el president del F.C. Barcelona han signat un conveni per crear l'Sport Communication Lab, plataforma que tindrà com a activitat principal un nou màster sobre gestió de la comunicació i del patrocini a les organitzacions esportives.

15/01/2018

El FC Barcelona i la Universitat Autònoma de Barcelona van signar, el 15 de gener, un conveni de col·laboració per a la creació del Màster de Gestió de la Comunicació i de Patrocinis a les Organitzacions Esportives, que començarà al setembre del 2018 i que s'enmarca dins de l'Sport Communication Lab, una iniciativa que impulsen les dues entitats i que té com a objectiu formar, investigar i organitzar esdeveniments vinculats a l'àmbit de la comunicació i l'esport. El club blaugrana participa en aquest projecte educatiu a través del Barça Innovation Hub, la seva plataforma d'investigació, desenvolupament, formació i innovació.

La signatura del conveni es va realitzar a les instal·lacions del club, a càrrec del president de l'entitat blaugrana, Josep Maria Bartomeu, i la rectora de la UAB, Margarita Arboix. En l'acte protocol·lari també van ser presents, per part de la universitat, el president del Consell Social, Gabriel Masfurroll; la vicerectora de Comunicació i de Promoció, Virginia Luzón; el director del Centre d'Estudis Olímpics de la UAB, Emilio Fernández, i el catedràtic emèrit i fundador del Centre d'Estudis Olímpics, Miquel de Moragas. Per part del FC Barcelona van participar, a més del president Bartomeu, el director executiu, Òscar Grau, i el director d'Estratègia i Coneixement, Javier Sobrino.

La rectora, Margarita Arboix, va emfatitzar que "la UAB porta gairebé trenta anys treballant en recerca i formació en comunicació i esport a través del Centre d'Estudis Olímpics i de l'Esport; l'acord amb el FC Barcelona permet aprofundir en la transferència a la societat d'aquest coneixement". I el president del Consell Social, Gabriel Masfurroll, va afirmar que, "com a culer i com a 'autònom', aquest acord és un somni fet realitat". Per la seva banda, Josep Maria Bartomeu, es va mostrar "molt satisfet" amb l'acord i va assegurar que "aquesta aliança amb la UAB ens permet posar els nostres coneixements en matèria de comunicació i de gestió de marca a l'abast dels futurs professionals de les organitzacions esportives".

Resposta als reptes de l'esport global

L'Sport Communication Lab fomentarà la recerca i la innovació; impulsarà accions de formació, actualització científica i especialització; promourà la transferència del coneixement de la universitat; i divulgarà la recerca i el coneixement generat en el marc de la col·laboració entre el club i la UAB. La nova plataforma estarà alerta als canvis comunicacionals que es produeixin al món de l'esport. Respondrà als nous reptes en comunicació de les organitzacions de l'esport global i aprofundirà en les formes d'arribar als seguidors, les noves formes de finançament a través dels mitjans i l'apoderament femení al món de l'esport.

L'activitat principal de l'Sport Communication Lab serà l'organització del Màster en Gestió de la Comunicació i el Patrocini a les Organitzacions Esportives, que serà gestionat pel Centre d'Estudis Olímpics i de l'Esport de la UAB i el Barça Innovation Hub. Aquest màster vol formar professionals amb una visió holística de la comunicació en l'esport, fet que permet donar a conèixer als estudiants els valors diferencials de la comunicació des de les entitats esportives.

El principal objectiu és qualificar professionals que actuïn estratègicament pel que fa a la comunicació i siguin capaços de proposar accions per tal d'aconseguir ingressos per a la seva organització i poder administrar-los. Des d'aquest màster, es concep la gestió de la comunicació en l'esport com un procés integral que preveu no només les relacions amb els mitjans, sinó la construcció de la marca esportiva, la gestió proactiva de les xarxes socials o les relacions amb els patrocinadors i socis. El programa, amb el suport de professionals del Barça, així com d'altres empreses, federacions, comitès olímpics, etc., crea un ambient propici per a l'aprenentatge i intercanvi actiu de les últimes estratègies i accions de comunicació organitzacional i patrocini, juntament amb els protagonistes actuals del canvi en la comunicació.

Més informació: Màster en Gestió de la Comunicació i el Patrocini en Organitzacions Esportives
Sport Communication Lab