Sala de premsa Premsa i mitjans

El Consell Social de la UAB impulsa el pla estratègic 2020 d’Alumni UAB, la xarxa d’exalumnes de l’Autònoma

Un dels actes d'Alumni UAB
La Comissió Societat-Universitat ha acordat proposar al Ple del Consell Social de la UAB que aporti 15.730 euros a Alumni UAB, de constitució recent, perquè la xarxa d’exalumnes es doti del full de ruta anomenat Estratègia Alumni UAB 2020, que s’elabora amb suport extern metodològic. Aquest és el principal acord de la Comissió, reunida el 6 de juny sota la presidència de Tania Nadal.

08/06/2017

L’òrgan col·legiat de participació de la societat en la UAB està implicat en el desenvolupament de la xarxa d’exalumnes de la universitat des del primer moment, incloent-hi el disseny i la concreció del seu pla Estratègia Alumni UAB 2020. Constituïda com a fundació, Alumni UAB té, també, el suport del Consell de Govern de l’Autònoma, que, des del seu vicerectorat d’Alumnat i d’Ocupabilitat, té com a objectiu prioritzar les grans possibilitats que l’àmplia i diversa comunitat d’exalumnes —uns 150.000— ofereix als seus membres i a la mateixa universitat.

En la mateixa reunió de la Comissió Societat-Universitat del Consell Social de la UAB, el director de la Fundació Autònoma Solidària, Jordi Prat, va informar l’òrgan col·legiat dels projectes que desenvolupa amb el seu suport econòmic, que és de 98.000 euros aquest any. Es tracta, concretament, de les iniciatives següents:

  • Les beques Impuls, adreçades a estudiants amb discapacitat i en situació de dependència, que han beneficiat vuit persones en la convocatòria del curs 2016-2017.
  • El programa UAB Impuls per a la inserció laboral d’estudiants i titulats en risc d’exclusió, que ha atès 62 persones, ha visitat 20 empreses i ha gestionat 42 ofertes.
  • El centre de recursos tecnològics PIUNE, que dóna servei a estudiants amb discapacitat, que ha dut a terme una tasca d’avaluació i millora de la seva acció, i que ha renovat l’equipament de sis cabines adaptades a diversos tipus de discapacitat a les biblioteques de Comunicació, Ciències Socials i Humanitats.
  • El projecte UniX de suport a les competències matemàtiques i a la competència d’aprendre a aprendre, adreçat a 94 estudiants en risc d’exclusió social de quatre instituts de Rubí.
  • El projecte Let’s Go de foment de les competències en llengua anglesa, on han participat 145 joves en risc d’exclusió social dels dos instituts de Badia del Vallès.