Sala de premsa Premsa i mitjans

Dues graduades en Història de l’Art expliquen la seva experiència sobre l’elaboració del TFG

Dues graduades en Història de l'Art expliquen la seva experiència sobre l'elaboració del TFG
La Marta i l’Alba, dues graduades en Història de l’Art, impulsen una sessió per a orientar els estudiants del mateix grau sobre el Treball de Fi de Grau (TFG). L’objectiu és compartir l’experiència personal perquè els estudiants tinguin més orientació i més eines per a encarar l’última prova de la carrera.

19/04/2017

La taula rodona sobre les experiències en l’elaboració del TFG, que ha tingut lloc el 19 d’abril a la Facultat de Filosofia i Lletres, ha sorgit arrel d’una proposta de dues estudiants del Grau d’Història de l’Art i ha tingut molt bona acollida per part de tota la comunitat universitària, fins al punt que es podria plantejar exportar-la a les altres facultats.

Les dues ponents han remarcat la importància de tenir motivació pel tema triat, ja que el TFG implica moltes hores d’investigació. Pel que fa a la metodologia, han destacat la importància a l’hora d’estructurar el treball i han volgut recalcar el fet que canviar de tema mentre el treball avança no ha d’espantar, ans al contrari, ja que ajuda a aprendre i rectificar. Pel que fa a la relació amb el tutor, han explicat que aquesta figura s’ha de veure com un recurs més que pot facilitar informació, eines i contactes i que també pot ajudar a acotar el tema en cas que sigui necessari.

També han volgut insistir en la importància de l’organització del temps i de la constància, atès que és un projecte d’investigació que pot donar o no resultats. A més, es pot iniciar una investigació nova o bé donar una altra perspectiva a una investigació aliena. D’altra banda, han reflexionat sobre l’empenta que pot suposar el TFG en la carrera professional, ja que pot obrir moltes portes i és una oportunitat per a donar-se a conèixer en l’àmbit professional.

L’objectiu de la sessió és orientar els estudiants sobre el Treball de Fi de Grau (TFG) i alhora promoure la cohesió entre els estudiants de diferents cursos. La iniciativa ha rebut el suport dels coordinadors de TFG i de la Unitat de Dinamització Comunitària. Aquest tipus d’activitats es poden organitzar gràcies a la descentralització, el suport i la participació dels estudiants dels diferents centres.