Èxit de la "masterclass" sobre el model comunicatiu de La Marató de TV3

Helena Garcia Melero durant la masterclass sobre La Marató

La Fundació La Marató de TV3 i la UAB van organitzar una "masterclass" el dijous 30 de novembre passat, a la Facultat de Ciències de la Comunicació, en la que es va parlar sobre els aspectes comunicatius que han fet de La Marató una referència internacional entre els programes solidaris. Es tractava de la primera de les tres programades aquest curs.

23/11/2017

Gràcies a La Marató de TV3 s'han finançat 794 projectes de recerca i s'hi han implicat 7.300 investigadors.

La Fundació La Marató de TV3, juntament amb la UAB, ofereixen aquest curs tres masterclass a la comunitat universitària sobre aquest projecte solidari que permet finançar la investigació en malalties, i que ha arribat a milers de persones, amb l’objectiu d’analitzar i donar a conèixer les claus de l’èxit d'aquesta telemarató als universitaris.

El 30 de novembre passat, la Facultat de Ciències de la Comunicació va acollir la primera de les tres xerrades, activitat que s'emmarca en els actes de commemoració del 50è aniversari de la UAB, un acte que fou retransmès en directe per UAB Campus Media. La Marató de TV3 d'enguany dedicarà la seva recaptació a la investigació en malalties infeccioses greus.

Aquesta és la primera vegada que La Marató de TV3 entra a unes aules universitàries per a explicar com funciona i com s'organitza per dins per tal d'aconseguir el seu objectiu final: la captació de fons per a les malalties triades en cada edició.

Aquesta masterclass s'ha englobat dins l'activitat de l'assignatura Història de la Comunicació del Grau de Periodisme de la UAB i s'adreçava a estudiants de primer curs d'aquests estudis. Tot i això, l'activitat era oberta a tota la comunitat universitària.

L'obertura de la masterclass va anar a càrrec de la rectora de la UAB, Margarita Arboix, i de la degana de la Facultat de Ciències de la Comunicació, María José Recoder. El professor Pedro Molina, professor de l'assignatura Història de la Comunicació del grau de Periodisme, va presentar l'acte.

La rectora va fer referència a la important tasca investigadora que es duu a terme a la UAB, i va agrair el fet de que un programa de les dimensions de La Marató destini la seva recaptació a la investigació en malalties. La degana, per la seva banda, va posar èmfasi en la importància de tenir uns mitjans públics de qualitat com TV3, que puguin dur a terme projectes tant beneficiosos per a la societat com La Marató.

A continuació, Lluís Bernabé, director de la Fundació La Marató de TV3 i Alumni UAB, va explicar com La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio s’ha convertit en un referent internacional entre els programes solidaris. Va donar dades de l’impacte que suposa i va comentar aspectes del funcionament del projecte.

Xavi Abad, director del programa La Marató 2017, va parlar de l’evolució d’un programa de 15 hores, des de la idea original fins a l’escaleta final, alhora que va presentar un nou videojoc adreçat al públic infantil que s'ha creat específicament per a La Marató de TV3, i va convidar un dels alumnes assistents a jugar-hi des de l'escenari.

Després Dani Reyes, director de màrqueting de TV3, va explicar els elements clau de les campanyes que duu a terme La Marató de TV3, essencials per cridar l'atenció de la ciutadania, conscienciar la societat i fer-la partícip. Va assenyalar la malaltia, la solidaritat i la investigació com a els tres vèrtexs essencials amb els que treballen.

Per acabar, Helena Garcia Melero, periodista, presentadora de diverses edicions de La Marató de TV3 i Alumni UAB, va compartir la seva experiència presentant un programa tan singular i de llarg recorregut, des de fa tants anys. Va destacar la part emocional dels testimonis que entrevista, que no la deixen indiferent, i de les persones que hi col·laboren solidàriament amb petits gestos. “La Marató em dona una lliçó de vida a cada programa", va dir.

Per oferir una visió des de l’altra banda de la càmera i el telèfon, Elisabeth Ortínez, pacient d’ictus, va parlar sobre la implicació personal en La Marató, i va agrair l’existència de programes com aquest per donar a conèixer la seva malaltia.

A continuació es va obrir un interessant torn de preguntes entre el públic assistent.

Des del punt de vista de la comunicació, la recerca i l'economia 
Durant aquest curs acadèmic també tindrà lloc una conferència-masterclass sobre La Marató de TV3 a la Facultat d'Economia, on s'exposarà a nivell econòmic el que ha suposat i generat aquest projecte solidari.

A la Facultat de Biociències es parlarà en un altra masterclass sobre les claus del finançament per a les malalties escollides en cada edició de La Marató de TV3.

TV3 va ser la televisió pública pionera a l’Estat en la realització d’un telemarató, l’any 1992. Un projecte que després de 25 anys, representa la mobilització ciutadana de 64.885 voluntaris a les seus telefòniques, 1 milió de persones que participen cada any en les 3.600 activitats populars i de recaptació que s’organitzen de manera espontània a tot el territori, inclús a fora, i les 5.500 conferències de divulgació que coordina la Fundació als centres de secundària i cívics i biblioteques. 

Gràcies a La Marató de TV3 s'han finançat 794 projectes de recerca i s'hi han implicat 7.300 investigadors.

VÍDEO DE LA MASTERCLASS

 

Notícies relacionades

Totes les notícies