Comissió de Personal Acadèmic

Òrgan i competències

1. Correspon a la Comissió de Personal Acadèmic:
a) Aprovar les concessions d'anys sabàtics.
b) Aprovar i suprimir les dotacions de professorat per als departaments i les unitats docents.
c) Aprovar el reconeixement de la condició de col·laborador de docència.
d) Aprovar el desenvolupament dels sistemes d'avaluació del rendiment del personal acadèmic.
e) Aprovar l'aplicació dels sistemes d'avaluació del rendiment del personal acadèmic.
f) Aprovar l'avaluació de trams docents.
g) Aprovar la concessió de trams de gestió.
h) Aprovar i resoldre els assumptes derivats de l'aplicació de les normatives aprovades en matèria de professorat pel Consell de Govern, i interpretar i desenvolupar els aspectes no previstos, d'acord amb els principis generals establerts respecte d'aquesta qüestió.

2. Correspon a la Comissió de Personal Acadèmic, per delegació del Consell de Govern:
a) Aprovar les convocatòries per a la provisió de places de funcionaris dels cossos docents i del personal acadèmic contractat.
b) Ratificar la proposta de membres de les comissions dels concursos de personal acadèmic proposats pels departaments.
c) Aprovar la composició de les comissions dels concursos de professorat lector.
d) Aprovar els nomenaments de professors i professores emèrits.
e) Aprovar la comunicació al Consell d'Universitats de les places que s'han d'habilitar.
f) Autoritzar l'adscripció de membres del personal acadèmic d'una àrea de coneixement o especialitat en departaments diferents dels de la seva àrea o especialitat.
g) Qualsevol altre assumpte que el Consell de Govern hi delegui.

3. Correspon a la Comissió de Personal Acadèmic elaborar i aprovar propostes, que han de ser ratificades pel Consell de Govern, pel que fa a:
a) L'adscripció personal del professorat a les estructures bàsiques de la Universitat.
b) La relació de llocs de treball del personal acadèmic i del personal investigador en formació contractat, i les retribucions addicionals per a activitats docents, investigadores i de gestió.
c) Els costos derivats de les propostes de canvis de denominació, de categoria o de dedicació de places de personal acadèmic i del personal investigador en formació.
d) Qualsevol altra matèria que estableixi el Consell de Govern.

4. Correspon a la Comissió de Personal Acadèmic informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a:
a) Disposicions normatives en matèria de personal acadèmic i de personal investigador en formació.
b) Sistemes d'avaluació del rendiment del personal acadèmic.
c) Qualsevol altra matèria que la normativa vigent estableixi o per la qual el Consell de Govern requereixi un informe de la Comissió.

Documents relacionats

Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern (pdf)

Composició de la Comissió de Personal Acadèmic

PRESIDENT