Grau en Direcció Hotelera

Coneixements

 

  • Identificar els principis bàsics de l’allotjament, la restauració i els esdeveniments, i especificar-ne les dimensions operatives, departaments, activitats i àrees funcionals en el sector turístic.
  • Descriure el marc legal que regula les activitats hoteleres, de restauració i d’esdeveniments, que comprèn tant la posada en marxa de negocis o activitats com el manteniment d’instal·lacions i el seu funcionament normal.
  • Reconèixer els fonaments bàsics de seguretat i higiene alimentària, així com els principis bàsics de la nutrició humana i les normatives de caràcter nacional i europeu que han de complir els establiments i activitats del sector.
  • Descriure la relació i l’impacte dels sistemes d’informació digitals i personals en els processos de gestió empresarial del sector de l’hoteleria, la restauració i els esdeveniments.
  • Reconèixer l’estructura organitzativa i de gestió de les operacions d’allotjament, restauració i esdeveniments en les empreses, així com les polítiques d’actuació de les àrees funcionals del sector.
  • Descriure el sistema de producció i el procediment operatiu del servei de restauració, del servei de cuina i del servei d’allotjament d’una empresa hotelera, de restauració i d’esdeveniments.

Habilitats

  • Aplicar els conceptes relacionats amb la política econòmica i els diferents àmbits de la gestió d’empreses (financer, recursos humans, comercial, etc.) al sector de l’hoteleria, la restauració i els esdeveniments.
  • Analitzar la informació patrimonial, econòmica i financera de les empreses hoteleres, de restauració i esdeveniments per aplicar-hi correctament els recursos financers.
  • Analitzar estratègies de gestió per als diferents tipus d’organitzacions en el sector de l’hoteleria, la restauració i els esdeveniments, tenint en compte els objectius, estratègies i polítiques comercials.
  • Desenvolupar tècniques de comunicació interna, externa i corporativa per a les empreses d’hoteleria, restauració i esdeveniments.
  • Comunicar-se de manera oral i escrita en una primera, una segona i una tercera llengües estrangeres en els àmbits de l’hoteleria, la restauració i els esdeveniments, així com en diferents entorns relacionats amb aquests àmbits.
  • Aplicar les eines més actuals de les tecnologies de la informació i de la comunicació i els nous sistemes de gestió als àmbits de planificació, gestió i direcció d’empreses, negocis i productes dels sectors de l’hoteleria, la restauració i els esdeveniments.
  • Aplicar els coneixements adquirits sobre gestió d’empreses als departaments d’una empresa hotelera, de restauració o d’esdeveniments en el context simulat del laboratori de pràctiques.
  • Interpretar la normativa de prevenció i seguretat integral per a aplicar-la als establiments del sector de l’hoteleria, la restauració i els esdeveniments.
  • Operar en equips de treball multidisciplinaris i crear sinergies per al desenvolupament de projectes relacionats amb el sector de l’empresa hotelera i de restauració.
  • Fer servir els coneixements adquirits per fomentar l’orientació i la cultura de servei al client en el sector hoteler i turístic .

Competències

  • Relacionar els elements que regeixen l’activitat dels sectors de l’hoteleria, la restauració i els esdeveniments i la interacció amb l’entorn, així com l’impacte mediambiental, econòmic i social en els diferents subsistemes empresarials del sector.
  • Avaluar els diferents àmbits (financer, recursos humans, comercial) de les empreses d’hoteleria, restauració i esdeveniments per aplicar-les el millor possible al sector.
  • Proposar projectes hotelers, de restauració i esdeveniments d'acord amb els principis de responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i els deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics.
  • Adaptar-se al caràcter dinàmic i evolutiu de la indústria hotelera, de restauració i a la nova societat de l’oci i els esdeveniments.
  • Formular canvis en els mètodes i els processos de la gestió d’empreses, projectes, activitats i productes dels sectors de l’hoteleria, la restauració i els esdeveniments per donar respostes innovadores a les necessitats i demandes de la societat, i demostrar iniciativa i esperit emprenedor en un entorn complex i canviant.
  • Exercir, amb criteris de professionalitat en gestió d’empreses, les funcions pròpies del lloc de treball en l’àmbit de l’hoteleria, la restauració i del lleure en general.
  • Generar plans de comercialització i promoció de les empreses dels sectors de l’hoteleria, la restauració i els esdeveniments, especialment en el camp de la comercialització en línia.
  • Avaluar la influència dels estereotips i rols de gènere en el desenvolupament de l’exercici professional en el sector turístic.