Grau en Comunicació Interactiva

Coneixements

  • Descriure els conceptes teòrics de la comunicació interactiva i com els seus processos i tècniques estan influïts pels contextos tecnològic, econòmic, regulatori, social i cultural.
  • Definir l'impacte i els reptes de la comunicació interactiva en la societat i la cultura contemporànies.
  • Descriure les teories, processos i tècniques de construcció de projectes en l'àmbit de la comunicació interactiva.
  • Identificar els recursos de programació, narratius, de disseny d'interfícies, experiència d'usuari i analítica digital que intervenen en la creació i gestió de projectes comunicatius interactius.
  • Reconèixer l'estructura i funcions del context tecnològic i la seva influència en la creació i gestió de projectes comunicatius interactius.
  • Distingir els diferents elements narratius, processos i tècniques que intervenen en el disseny i la creació de continguts i productes interactius.
  • Reconèixer les eines i interfícies de programació d'aplicacions per a l'anàlisi de dades massives que intervenen en el procés de creació, implementació i millora de projectes comunicatius interactius.
  • Reconèixer els models i fonaments teòrics de la narrativa audiovisual i els seus gèneres aplicables a la comunicació interactiva.

Habilitats

  • Adaptar els fonaments teòrics, estructurals, econòmics, legislatius i històrics de la comunicació social a l'àmbit de la comunicació interactiva.
  • Fer servir els principals coneixements sobre programació, disseny d'interfícies, arts visuals i cultura digital en el desenvolupament de projectes comunicatius interactius.
  • Fer servir processos i tècniques creatives en la planificació i execució de serveis i productes interactius en els diferents medis i suports.
  • Fer servir tecnologia i el programari idonis per a la creació i gestió de projectes comunicatius interactius que potenciïn l'experiència d'usuari.
  • Dissenyar sistemes interactius d'interfícies persona-màquina sobre qualsevol tipus de producte i aplicació.
  • Planificar continguts i productes interactius com ara videojocs, plataformes web, aplicacions per a dispositius mòbils i experiències immersives com la realitat virtual i la realitat augmentada.
  • Gestionar dades massives sobre serveis i productes per desenvolupar projectes interactius amb la finalitat de millorar-ne l'experiència d'usuari.
  • Expressar-se amb correcció, claredat i eficàcia comunicativa en espanyol, català i anglès, de forma oral i escrita, evitant usos sexistes i discriminatoris del llenguatge.

Competències

  • Traslladar els coneixements i habilitats de la comunicació interactiva a la pràctica professional mitjançant casos concrets per oferir respostes innovadores i funcionals a les necessitats i demandes de la societat.
  • Actuar en l'àmbit professional de la comunicació interactiva considerant l'impacte tecnològic, econòmic, regulatori, social i mediambiental de la seva activitat.
  • Procedir en l'àmbit professional de la comunicació interactiva amb responsabilitat ètica i respectant els drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics, tot això d'acord amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible.
  • Identificar les desigualtats per raó de sexe/gènere al camp de la comunicació interactiva amb la finalitat de neutralitzar-les en l'exercici professional.
  • Treballar de manera autònoma i col·laborativa en el desenvolupament de propostes i projectes en l'àmbit professional de la comunicació interactiva.
  • Aplicar els valors del treball en equip i el tracte social durant el procés d'ideació, realització i execució de projectes comunicatius interactius.
  • Actuar amb iniciativa, proactivitat i capacitat d'adaptació davant dels nous reptes tecnològics en la comunicació interactiva.
  • Idear serveis i productes innovadors i funcionals que potenciïn l'experiència de l'usuari i responguin a les necessitats i demandes socials.