Màster Universitari en Estudis Interdisciplinaris en Sostenibilitat Ambiental, Econòmica i Social / Master in Interdisciplinary Studies in Environmental, Economic and Social Sustainability

Estudis de nivell avançat per a llicenciats en Ciències Ambientals i per a molts altres graduats que vulguin desenvolupar un perfil ambiental en el seu currículum

Màster Oficial - Estudis Interdisciplinaris en Sostenibilitat Ambiental, Econòmica i Social / Master in Interdisciplinary Studies in Environmental, Economic and Social Sustainability

Accés

Per accedir a aquest màster es requereix estar en possessió d'un títol universitari oficial espanyol o d'un altre expedit per una institució d'educació superior de l'Espai Europeu d'Educació Superior o extracomunitari que faculti al país expenedor del títol per a l'accés als ensenyaments de màster.

Requisits d'admissió

Part de la informació d'aquest apartat està en procés d'avaluació per part de l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU)

Els requisits d’admissió són els següents:

  • Estar en possessió d’un títol universitari oficial de grau, llicenciatura o equivalent.

Es donarà preferència a titulats/des en les àrees de química, física, geologia, biologia, bioquímica, ciències ambientals, geografia, economia i enginyeries (química, ambiental, civil o agronòmica), per la seva afinitat amb els continguts del màster.

L’admissió de titulats/des d’altres àrees serà valorada per la comissió d’admissió, tenint en compte la formació prèvia interdisciplinària relacionada amb les ciències ambientals, socials o econòmiques vinculades a la sostenibilitat, així com l’experiència professional acreditada (mínim 6 mesos) en sectors vinculats amb la sostenibilitat ambiental, la gestió de recursos o la planificació territorial. Per a aquesta valoració, els candidats hauran d’aportar el seu currículum vitae, expedient acadèmic i, si escau, certificats o acreditacions professionals.

  • Posseir un domini de l’anglès, amb acreditació documental del nivell B2 segons el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües del Consell d’Europa.

Per a l’Especialitat de Ciència i Gestió del Canvi Global i l’Especialitat en Economia Ecològica, en les quals s’empren activitats formatives que requereixen una major fluïdesa verbal com els debats, s’haurà de demostrar un nivell C1 segons el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües del Consell d’Europa.

Els nivells B2 i C1 podran acreditar-se presentant un certificat oficial reconegut, o acreditant el nivell d’anglès per llengua materna, estudis previs en anglès o altres certificats que seran valorats i, si escau, validats per la comissió d’admissió.

L’admissió al màster universitari es realitzarà per especialitat, atenent a la preferència expressada per cada candidat/a en la seva sol·licitud. L’assignació a especialitat s’efectuarà aplicant els mateixos criteris de prelació definits a l’apartat “Criteris de selecció”. Aquells que no obtinguin plaça en l’especialitat escollida en primera opció podran ser reassignats a la segona o tercera opció indicada, sempre que existeixin vacants. La coordinació del màster organitzarà sessions de tutoria amb els aspirants, seguint estrictament aquest ordre de prelació, en les quals es formalitzarà l’assignació definitiva a cada especialitat. Es garantirà que el procediment sigui conegut per tots els aspirants abans d’iniciar el procés d’admissió.

Criteris de selecció

Part de la informació d'aquest apartat està en procés d'avaluació per part de l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU)

En el cas que la demanda superi les places ofertades, l’adjudicació de les places es farà en funció dels següents criteris de prelació:

  • Expedient acadèmic (40%)
  • Formació multidisciplinària relacionada amb les ciències ambientals, acreditada mitjançant CV (30%)
  • Nivell de coneixement de llengua anglesa superior al sol·licitat per a l’admissió al màster (10%)
  • Experiència professional afí a l’àmbit del màster, acreditada mitjançant CV (10%)
  • Carta de recomanació (10%)

Un cop aplicats aquests criteris, s’adjudicaran les places per especialitat, d’acord amb el procediment indicat en el punt anterior relatiu als requisits d’admissió.

Complements de formació

No es preveuen complements de formació.