Uns 50 estudiants i 25 empreses es reuneixen al XVIIè Workshop de l’Escola

Assistents al Workshop EPSI 2019

La trobada Universitat-Empresa ha obtingut un rècord d’assistència i ha estrenat un nou format, en què s’ha prioritzat el diàleg i el contacte mutu entre alumnes i reclutadors. La nova edició del Workshop es va celebrar el 16 de maig, a les instal·lacions de l’Hotel Exe Campus UAB.

17/05/2019

La XVIIª Workshop: Trobada Universitat-Empresa de l’Escola de Prevenció i Seguretat de la UAB que va tenir lloc dijous 16 de maig, a la Sala Lluis Vivies de l’Hotel Exe Campus, va reunir a més de 80 assistents –entre alumnes, professors i representants d’empreses del sector- per conversar sobre la contractació de talent i les competències requerides avui dins el mercat laboral de la prevenció i la seguretat.

Aquest any, el Workshop va modificar el seu format habitual: es va apostar per fomentar el contacte directe entre empreses i alumnat des del primer moment, i es varen repartir als participants –tant alumnes com tècnics en recursos humans- en diverses taules rodones.

Durant la primera part de l’esdeveniment, després d’una benvinguda per part de la directora de l’Escola, Montserrat Iglesias-Lucía, es va convidar a ponents de 3 àrees de la seguretat diferents per parlar sobre quines competències professionals són necessàries en els seus àmbits de treball.

La primera persona a intervenir va ser Alicia Gómez, professora de l’Escola i Cap Nacional de Gestió del Talent a Securitas Espanya, que va presentar quins són els requeriments que des de les organitzacions privades es demana als recentment graduats, no només tècnics sinó també actitudinals. A més, la professional va parlar sobre el Projecte Joves Talents, que ofereix fins a 14 places de pràctiques remunerades a la companyia.

A continuació, el professor Francesc Gómez va parlar sobre la seva experiència com a reclutador dins la seguretat pública fent “entrevistes per competències” per als diferents cossos policials i d’emergències. El docent va exposar algunes de les competències qualitatives que, sovint, són factors determinants a l’hora de decantar la balança per a un candidat, a més de les qualitats tècniques.

L’últim ponent, Manel Tricàs, va parlar des del seu punt de vista com a responsable de Prevenció a Acciona Infraestructuras Inc. sobre quin és el perfil que es demana avui d’un/a tècnic/a de prevenció de riscos laborals. Durant la seva intervenció, el professional va descriure 6 fortaleses determinants: la passió, la dedicació, la constància, la creativitat, l’atreviment i el treball en equip.

Interacció directa entre alumnes i empreses

Després de les ponències, els alumnes i els representants d’organitzacions van poder debatre amb els diferents integrants de les taules sobre quines necessitats tenen les empreses a l’hora de reclutar i quines són les aspiracions dels estudiants del Grau en Prevenció i Seguretat Integral, que tenen fins a 1.800 hores de pràctiques per formar-se durant el seu pas a la universitat.

La darrera part del Workshop va consistir en un intercanvi –cada 4 minuts- entre alumnes i representants d’empreses. Durant aquest Speed Networking, els estudiants van poder presentar-se, entregar els seus currículums i explicar els seus objectius professionals a les persones reclutadores per a possibles ofertes laborals o de pràctiques.

Per Pere Oltra, CEO de la consultoria en emergències Gep Services, és la primera vegada que ha assistit a un Workshop de l’Escola, i ho ha descrit com un esdeveniment “on coneixes a gent del sector i on pots trobar gent interessada a treballar amb nosaltres i es generen partners que no tenies”.

Per als estudiants també ha sigut una ocasió per aclarir en quin camp de la seguretat se senten més còmodes per treballar. La Laia i el Pau, estudiants de 2n curs del Grau, han coincidit en la idea que el Workshop és una “bona eina d’orientació” que els ha servit per “ampliar coneixements” i “descobrir moltes sortides professionals” que desconeixien.

Com a conclusió, Montserrat Iglesias-Lucía ha destacat la bona rebuda d’aquest nou format i la bona sintonia que s’ha generat entre l’alumnat i els professionals de les empreses: “la valoració és molt positiva perquè els alumnes venien amb moltíssimes ganes, les empreses també, i quan tens a dues persones amb moltes ganes de conèixer-se i construir no es pot demanar més”, va dir tot assenyalant cap a les taules.

Finalment, tots els assistents van tenir l’oportunitat d’acabar de conèixer-se i intercanviar impressions en un còctel final.