Segona jornada sobre Intel.ligència Artificial a la Facultat

bibiana introduint la segona xerrada de ia a la sala dactes

Innovet organitza una segona xerrada sobre la Intel.ligència Artificial en la docència universitària centrada en les opinions de l’alumnat i professorat de la Facultat de Veterinària en l’ús de les actuals eines tecnològiques.

21/05/2024

Després de la primera sessió que va tenir lloc el passat novembre, INNOVET ha organitzat una segona xerrada sobre l'Ús de la Intel·ligència Artificial en la Docència Universitària, fent un repàs de l'evolució de la IA i de les eines tecnològiques educatives, abordant els reptes i les oportunitats que s'hi poden presentar.

En aquesta segona part de la xerrada, duta  a terme  el 14 de maig a la Sala d'Actes de la Facultat, el tema principal ha sigut mostrar els resultats de les enquestes realitzades en la primera xerrada sobre l’ús de les eines basades en la IA en la docència i la descripció d’aquestes eines.

La xerrada, a la qual han assistit al voltant de 50 persones, ha estat dirigida per la professora Bibiana Juan, i el professor Pol Llonch, ambdós membres d’INNOVET, i ha comptat amb la presència de Sergi Robles, professor del Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions, de l'Àrea de Ciències de la Computació i Intel·ligència Artificial. 

La jornada s’ha dividit en tres parts:

A la primera part, a càrrec de Bibiana Juan, s’han exposat els resultats de l'enquesta, resposta per un total de 64 persones, la majoria personal docent. En aquesta part s’han ressaltat les següents conclusions: més de la meitat dels enquestats no han usat mai una eina d'IA, però els agradaria emprar-ne alguna, davant un 32% que sí que han utilitzat alguna eina. Quant a la preocupació principal sobre les eines d’IA, s’ha destacat la pèrdua de competències de l'alumnat i una preocupació per la desinformació o manipulació. Per contra, les coses positives destacades de l'enquesta han estat; la personalització de l'ensenyament i l'ajuda en tasques administratives i en comunicació.

La segona part de la jornada ha estat presentada per Pol Llonch, què ha parlat  sobre les possibilitats de les eines d’IA gratuïtes disponibles i com es poden usar per a la docència universitària. S’han desglossat  les eines en tres camps: els xatbots com ChatGPT o Gemini, eines de recerca com ChatPDF o Consensus, i les eines de creació de contingut, com per exemple E.Dalle o Wepik.

Per finalitzar, Sergi Robles, ha realitzat una presentació sobre les eines d'IA generativa per a la docència.