Professionals de la Facultat de Psicologia col·laboren amb el Servei d'Emergències Mèdiques

IMG_sem_FP

Un total de 100 professionals treballen en un centre d'atenció telefònica per oferir suport psicològic de manera individualitzada a causa de l'actual situació d'emergència.
 

23/04/2020

Es tracta d'un equip preparat especialment per treballar en línia amb els models basats en l'evidència, i per oferir ajuda professional en salut emocional, estrès agut i estrès posttraumàtic.

 

Un equip de psicòlogues i psicòlegs atenen les necessitats de la ciutadania per via telefònica des de les 8 del matí fins a les 8 del vespre cada dia de la setmana. Aquest grup de treball està format per més de 100 professionals, 26 de les quals són de la Facultat de Psicologia de la UAB. Aquest grup està format per oferir ajuda professional en salut emocional, estrès agut i estrès posttraumàtic.

El Departament de Salut de la Generalitat posa a disposició l'aplicació web GestióEmocional.cat a partir de la qual la ciutadania pot respondre un test que avalua el seu estat emocional. A partir de les respostes es poden detectar quatre nivells d'afectació de les quals es fa un control i un seguiment des de la mateixa aplicació, així com es poden rebre indicacions i recomanacions més indicades. En darrer terme, es pot comptar amb el suport d'un professional especialista en salut mental.

Ariadna Ramoneda, psicòloga de la Facultat de Psicologia de la UAB, ens explica en primera persona que "L'experiència de donar suport en moments tan complicats està sent realment gratificant. Hi ha dificultats per adaptar-se a la nova rutina del confinament. La gent gran no pot socialitzar i ha perdut el contacte directe amb nets, fills, les hores del dia és fan més llargues... D’altres situacions més dramàtiques, com afrontar la pèrdua d'un familiar/conegut, o més xocants, com afrontar la por de contagiar-se o estar patint en aquell moment la COVID-19..."

Andrés Cuartero, cap de l’atenció psicològica del SEM, ha manifestat que esperen resoldre telefònicament tots els casos que siguin lleus però que també confien en què l’atenció telefònica els permetrà detectar els casos que poden requerir atenció urgent per poder actuar de manera coordinada i mobilitzar els recursos necessaris.

Aquesta notícia s'emmarca dins dels següents ODS

  • Salut i benestar